Idén szép lesz a karácsony a kereskedőknek

Minden eddiginél nagyobb forgalmat vár az Országos Kereskedelmi Szövetség a karácsonyi szezonra az eddigi kiskereskedelmi forgalmi adatok alapján. Érdemes már most készülni a rohamra. Az idei év egésze nagyon jól telt a kereskedőknek, az éves forgalomnövekedés meghaladja az öt százalékot a boltokban.

Kép: Pixabay
Kiemelkedő volt a kiskereskedelmi forgalom augusztusi bővülése, az adatok alapján az idei már a harmadik olyan év lesz, amikor elérte vagy túllépte az 5 százalékos növekedést az ágazat – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára. A Központi Statisztikai Hivatal közlése szerint augusztusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers adat szerint 5,8, naptárhatástól megtisztítva 4,3 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Augusztusban a forgalom élénkülést mutatott a júliusi ütemhez képest, amikor 2,9, naptárhatástól megtisztítva 3,9 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.

Így készítsünk eredményes karácsonyi kampányt

Sok vállalkozó számol be arról, hogy sosem az ötleten csúsznak el a marketinges dolgai, hanem inkább a gyakorlati megvalósításon. Leginkább a tudatos tervezés és a következetes kivitelezés az, ami gondot okoz. És így van ez a karácsonyi kampánynál is. Az alábbi, szakértőnk által készített karácsonyi kampány sablon segítségével idén kínlódás nélkül, idejében, összeszedett év végi kampányt lehet útjára indítani.

Már most készüljünk a rohamra Vámos György szerint a növekedés nagyobb a várakozásoknál is, és az uniós átlagot is jóval meghaladja. A januártól augusztusig tartó időszak növekedése bizakodásra ad okot: 2016-ban is 5 százalék körüli növekedéssel lehet számolni, míg korábban még csak 3-4 százalékot vártak.A karácsonyi forgalom kiemelkedő lesz az idén, Vámos György szerint a decemberi költésen belül az élelmiszerek és iparcikkek forgalma 50 milliárd forinttal, 5-6 százalékkal nőhet decemberben az előző évhez képest. Ajándékokra a becslések szerint 80-90 milliárd forintot, és élelmiszerekre is nagyjából ugyanennyit költenek majd a családok, mindkettő néhány milliárd forinttal több a tavalyinál. A karácsonyi szezon az egyik legfontosabb időszak sok vállalkozás életében, sok kereskedelemmel foglalkozó cég ilyenkor éves forgalma harmadát termeli meg, ezért nem mindegy, hogyan készülnek a vásárlók rohamára. Mire ügyeljünk, mire hajtsunk rá a marketingben? A B2C szolgáltatások (kozmetika, étterem, szállás stb.) számára az egyik legjobb megoldás ennek az időszaknak a marketingjére, ha bónuszokat ajánl fel kiegészítésként. Fontos tudni, hogy sokan nem csak az árengedményekre hajtanak ilyenkor, így nem kell feltétlenül rontania a profitot csak azért, mert „Karácsony van!”. Adjunk inkább ajándékot, extra szolgáltatásokat „Special Xmas Edition” kiadásban. Ha a cég szolgáltatásai, termékei semmilyen módon nem kapcsolhatóak az ünnepi vásárlási lázhoz, vagy a célcsoport üzleti kör (B2B), akkor érdemes azt kiemelni a december elejéig tartó időszakban, hogy még a nagy hajtás előtt segít elintézni az üzleti ügyeket, hogy az ünnep valóban meghitt és békés lehessen.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo