Ideje hozzálátni a reklámadó adminisztrációhoz

Augusztus 21-ig kell teljesíteni az első bevallást és befizetést a július 15-én kihirdetett reklámadóról szóló törvény szerint. A jelenlegi állás szerint gyakorlatilag minden cégnek, a kkv-knak is van dolga, akár fizet majd végül, akár csak adminisztrál. Bár rengeteg még a kérdés, fel kell készülni.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 

Kép:PP archív

Megjelent a július 15-i Magyar Közlönyben a reklámadóról szóló törvény hivatalos szövege, amely a kihirdetést követő 31. napon lép hatályba, így ebben a hónapban el kell kezdeni az adóval kapcsolatos adminisztratív munkákat. A cégeknek augusztus 21-ig fel kell mérniük, hogy pontosan milyen tevékenységük, azoknak mekkora része tartozik a törvény hatálya alá. Eddig az időpontig kell ugyanis az előző adóév alapján számított első előleg bevallását és befizetését teljesíteni. Még ez előtt kell a cégüket átvilágítani, hogy mely kommunikációs, tájékoztatási, értékesítési célú tevékenységeik esnek a törvény hatálya alá.

A jelenlegi állás szerint pedig úgy tűnik, gyakorlatilag minden céget érint a reklámadó.A törvény számos olyan pontot tartalmaz, amely ellentétes a törvényalkotó, és a kormányzati kommunikáció eredeti céljával, vagyis azzal, hogy árbevételük alapján a legnagyobb médiacégeket, illetve amennyiben ezek a médiacégek nem vallanak, úgy a reklámok megrendelőit megadóztassa, továbbá a Facebookot és a Google-t is adózásra bírja - írja a kreatív.hu.

Az eredeti cél szerint például a saját reklám megadóztatásának célja a médiavállalatok saját reklámjainak megadóztatása volt, a törvény végső szövege szerint viszont a saját reklámot közzétevő vállalkozás lényegében bárki lehet. Így például lehet egy benzinkút is, amelynek a külterületen megjelenik a logója, márkaarculata, továbbá ilyenek lehetnek a klasszikus, boltok előtt elhelyezett "kettőt fizet, hármat kap"-típusú promóciók is.De ide tartoznak a szóróanyagok, a saját website vagy épp a számlákon elhelyezett DM üzenetek is. De a Kreatív cikke szerint akár a szponzoráció is adóalapot jelenthet, hiszen egy-egy szervezet a szponzorációs szerződés esetében a logók feltüntetésévél közzétevővé válik. A kisebb cégek és rendezvények sem "ússzák meg" a reklámadó terhét, mert ha nem is érik el a fizetésre kötelező értékhatárt, bevallási kötelezettségük van, tehát jelentős plusz adminisztrációval kell számolniuk. Ugyanis a jogszabály nem ad felmentést a bevallási kötelezettség alól azoknak, akik nem érik el az 500 milliós értékhatárt.

 

 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo