3 dolog, ami minden kapcsolat túléléséhez kell

A jó üzleti partnerséget kialakítani nem könnyű. Éppúgy, ahogy egy jó házasságnak, ennek is biztos alapokon kell nyugodnia. Mutatunk három dolgot, ami mindkét kapcsolatrendszerben egyaránt fontos.

Kép: Pixabay

Egyedül nem megy. Minden kkv-nak szüksége van üzleti partnerekre, és nem csak vevőkre gondolunk! Akár költségcsökkentés, akár értékesítés, ügyfélszerzés céljából jobb másra is támaszkodni, nem utolsósorban pedig a megfelelő üzleti partnerek lehetnek akár a külpiaci terjeszkedés sikerének kulcsai is. A megfelelő üzleti partnert megtalálni nem könnyű (A kapcsolatépítésre a legjobb módszer az üzleti klubokon, konferenciákon való részvétel, ahol a hasonló cégekkel találkozhatunk) de megtartani éppúgy nehéz, mint kialakítani egy jó házasságot. Mutatunk három dolgot, ami mindkét kapcsolatrendszerben egyaránt fontos.

Kommunikáció, kommunikáció, kommunikáció!

Sem az üzleti partnerség, sem a házasság nem működik nyílt és őszinte kommunikáció nélkül. Mindkét kapcsolatrendszerben vannak hullámvölgyek és olyan időszakok, amikor minden tökéletesen rendben van. Fontos azonban, hogy a partnerek – akár a házastársak – ezen csúcs – és mélypontokon is őszintén beszéljenek egymással.

A szó elszáll, az írás megmarad

Egyre népszerűbb a házasság előtti vagyonszerződés – és ezt a példát a vállalkozásoknak is érdemes követniük. A szerződésben le kell fektetni a kapcsolat hogyanját és mikéntjét, a szerepeket, tisztázni a felelősségi köröket és – gondolva a legrosszabbra is – az elválás feltételeit is. (Itt olvashat öt csalhatatlan jelről, amely mutatja, ha itt az ideje a szakításnak!) Egy ilyen megállapodás tiszta helyzetet teremthet, ha később bárminek kapcsán véleménykülönbség alakul ki és ennek segítségével egyik fél sem élhet vissza az esetleges erőfölényével.

Tényleg keressük meg az igazit

Ahogy a házasságot, úgy az üzleti partnerséget sem egy-két hétre köti meg a vállalkozó. Érdemes azonban olyan üzleti partnert keresni, akivel nemcsak együttműködni tud sikeresen, de élvezi is a partnerével töltött időt – mert bizony sok időt kell közösen eltölteniük. Ezért érdemes a munkakapcsolaton kívül is találkozni, lehetőleg semleges környezetben, hogy jobban megismerjék egymást. (Itt segíthet az első benyomás tudománya.) Ennek később is hasznát vehetik, hiszen ha bármilyen kellemetlen téma, vagy vitás kérdés merül fel, akkor olykor-olykor érdemes ezeket a témákat az irodai környezeten kívül megvitatni egymással, akár egy séta közben, vagy egy kávé mellett. Ez könnyebben megy, ha a partnerek kedvelik egymás társaságát, ehhez azonban az kell, hogy magánemberként is összepasszoljanak.

A jó termék számít, vagy az, hogy kit ismerünk?
A kapcsolati tőkét a pénzzel és a szakmai tudással szokták szembeállítani. A nagy kérdés: melyik a fontosabb? Az, hogy mennyire jó a termékünk, mennyi pénzt forgatunk a vállalkozásban, vagy az, hogy kiket ismerünk, és mekkora a kapcsolati hálónk?

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo