Gyorsan tanulnak a magyar vállalkozók

Három-öt százalékos megtakarítást hoz idén átlagosan a villanyszámlán a szolgáltatóváltás az ALTEO belső felmérése szerint - Egyre több kis- és közepes cég versenyezteti a különböző energiakereskedőket

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

3-5 százalékot spórolnak a kkv-k a szolgáltatóváltással az idei áramtarifáikhoz képest, egyre több kis- és közepes vállalkozás versenyezteti tudatosan energiabeszállítóit – derül ki az ALTEO Energiaszolgáltató Nyrt. saját ügyfélportfólióján végzett elemzéséből. A kiélezett versenyben a fogyasztók megtartása is egyre nagyobb kihívást jelent az energetikai szolgáltató cégeknek, nem véletlen, hogy már a saját energiakereskedőtől kért ajánlatokban is kedvezményekkel igyekeznek megtartani partnereiket a cégek.

Tévedés azt hinni, hogy nem lehet csökkenteni a fogyasztást - Kép: SXC

Az átlagosan 3-5 százalékos megtakarítás a vállalkozások számára kilowattóránként fél-egy forintot jelent. Ez a legkisebb fogyasztási kategóriában – évi 50-200 ezer kilowattóra – is akár 100-150 ezer forint megtakarítását eredményez. „Ez a havi 8-12 ezer forintos költségcsökkentés a lélektani határ. Ezért még a legkisebb vállalkozások is belevágtak idén az energiakereskedők megversenyeztetésébe” – ismerteti a tapasztalatokat Kis Gergely, az ALTEO energiakereskedelmi igazgatója. Fogyasztási egységenként hasonló mértékű megtakarítást érhettek el a következő kategóriába – 200-500 ezer kilowattóra áram évente – tartozó cégek is. Ettől fölfelé viszont a spórolás mértéke 5-10 fillér körül alakul fogyasztási egységenként.

Az idei év másik tanulsága, hogy míg 2-3 évvel korábban a kkv-szegmens képviselői elsősorban beszerzési társulásokba tömörülve igyekeztek kedvező árakat kialkudni maguknak a piacon, ma már egyedül is belevágnak a folyamatba. „Rájöttek a cégek, hogy egyáltalán nem ördöngösség az energia beszerzés megversenyeztetése, ráadásul igenis folyik a verseny a kisfogyasztókért is” – mondja Kis Gergely.

Egyre több kis- és közepes vállalkozás tartja a versenyképesség egyik eszközének az áram és gáz olcsóbb beszerzését. Ennek megfelelően a kérdés is sok helyen a stratégia döntéshozó kezébe került. Néhány éve az volt a jellemző, hogy a cégek közel egy ötödében az energiakérdésekért nem a cégvezető, hanem a titkárnő vagy az irodavezető felelt. „Ez ma már az esetek döntő többségében nem így van. Egyre többször kerül sor arra, hogy a személyes egyeztetéseken a legfelsőbb szintű vezetéssel egyeztetünk” – mutat rá a kérdés stratégia fontosságát jelző változásra az ALTEO energiakereskedelmi igazgatója.

Az áramkiadások faragásának a kedvező árú beszerzés ugyanakkor csak egy része, az energetikai társaság szakértői szerint. „Tévhit ugyanis, hogy a vállalati áramfogyasztást nem lehet jelentősen mérsékelni” – mutat rá Kis Gergely. Habár a céges energiaracionalizálási projekteknek csak egy kisebb része érinti az áramfelhasználás mérséklését, éves szinten akár 10 százalékkal is lehet faragni a villamosenergia-felhasználáson.

Ráadásul az áram esetében sokkal fontosabb a humán tényező. Csak az irodák és a munkaterületek megfelelő megvilágításával 2-4 százaléknyi költséget lehet megspórolni, míg az ésszerű nyári belsőhőmérséklet-szabályozással, légkondicionáló használattal további 3-6 százalék is lehet a megtakarítás. „A mérési adatok sok esetben megdöbbentőek, és már pusztán ez is elég ahhoz, hogy felelősségteljesebben használják a világítást és a légkondicionálót az irodában” – mutat rá az energiakereskedelmi igazgató. Az ALTEO kereskedelmi igazgatója szerint sok esetben már a mérési adatokra alapozott tájékoztató anyag is hatásos eszköz lehet a cégvezetés kezében.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo