Éleződik a Facebook és a Google versenye a bevételekért

A Facebook hatalmasat nőtt az elmúlt években, nemcsak felhasználók számában, de az árbevétel tekintetében is, ám még mindig van mit behoznia a keresőóriással szemben.

Három év alatt szinte megnégyszerezte bevételeit a Facebook. Szép szám mondhatnánk, de még mindig eltörpül a Google bevételeihez képest, hiszen a Google 2017 utolsó negyedévében 32 milliárd dollárt keresett, a Facebook viszont “csak” 13-at – hívta fel a figyelmet legfrissebb bejegyzésében Lévai Richárd közösségi média szakértő.

De nézzük csak meg ezt a grafikont!

Mindkét cég nagyot ment, hiszen a Google is majdnem duplázta a negyedéves bevételeit három év alatt, de az olló egyre jobban összezár. Míg a 2015-ös első negyedévben majdnem 5-szörös volt a különbség, ez 2017 utolsó negyedévére 2,5-szeresre olvadt. A Facebook mágnesként tudja (tudta eddig) magához tapasztani az embereket, akik egyre több időt töltenek (töltöttek eddig) a rendszerben, és egyre több hirdetést néztek.

Nem véletlen, hogy a Google mindent megtesz annak érdekében, hogy olyan közösségi platformokat találjon ki, amikkel meg tudja tartani az elsőségét. De lehet, hogy a megoldás (a Google számára) a Facebooktól jön, hiszen az új hírfolyam algoritmus változások várhatólag negatívan fognak hatni az oldalon töltött időre, ez pedig a bevételi oldalon is jelentkezhet.

Milliárdokat fizethet be a magyar költségvetésbe a Facebook
A Facebook december 12-én bejelentette, hogy helyi értékesítési struktúrát vezet be, bevételeit ezentúl ott könyveli, így az adókat is ott fogja megfizetni ezentúl, ahol bevételei keletkeznek.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo