Nem hiszem, hogy álmatlan éjszakái vannak az irodabútorzat lakkozása miatt. Nem hiszem, hogy éjszakánként álmatlanul forgolódik az ágyában a fénymásolópapír miatt. Az Ön aggodalmai az emberek miatt vannak. Ezek jelentősen csökkenhetnek, ha megtanuljuk, hogyan lehet jól bánni az emberekkel.
Itt van két egyszerű tipp.
Soha ne értékelje magát a személyt! Értékelheti azt amit csinált az adott munkavállaló, de soha ne magát az embert. Mondhatja azt, hogy "Nézd már milyen hülyeséget csináltál!" De soha ne mondja azt, hogy "Nézd már milyen hülye vagy!" Mondhatja azt, hogy "Ami kijött a kezed alól elég nagy marhaság." De soha ne mondja azt, hogy "Mekkora nagy marha vagy!"
És íme egy másik ötlet a beosztottaink kezelésére. Ha valami probléma van, tegyünk fel kérdéseket! Vezessük rá őket! Ha azonnal, minden előzmény nélkül támadunk, a hatás-ellenhatás törvénye alapján a másik védekezni kényszerül, visszatámad. Ez pedig eleve kizárja, hogy elfogadja, amit mondunk.
Ha azt mondjuk: "Ez így teljesen rossz!", azt biztosan senki nem szívesen fogadja el. Inkább kérdezzük meg tőle: "Szerinted ennek így örülni fog az ügyfél? Szerinted ez így száz százalékosan jó? Te örülnél neki, ha ilyent kapnál?" Ha a választ saját maga fogalmazza meg, a problémát tulajdonképpen maga ismeri fel, mindenki sokkal inkább hajlamos lesz egyetérteni Önnel abban, hogy tényleg van javítanivaló az adott feladat elvégzésén.
Piroska Gyula www.piroskagyulatrening.hu