A vállalkozások közel fele (46 százalék) úgy ítéli meg, hogy a papírigényes folyamatok rettentő időpazarló tevékenységek – derült ki a Xerox nemzetközi kutatásából. A német vállalkozásoknál dolgozók (51 százalék) töltik el ezekkel a legtöbb időt. Őket követik az amerikaiak (50 százalék), az angolok (43 százalék) és a franciák (37 százalék). Ugyanakkor a cégek nincsenek tisztában azzal, hogyan is digitalizálhatnák az adminisztrációjukat. Csupán ötből egynél ismerik a szóba jöhető megoldásokat. A többség inkább külső szakértő segítségét kéri a papírmentes rendszer kiépítéséhez. Mindemellett a kutatásból kiderül, hogy a vállalkozások számára az a legfontosabb, hogy a digitalizációval a hatékonyságuk növekedjen, és a költségeik csökkenjenek.
A jelen állás szerint a megkérdezett cégek 28 százalékánál zajlik előrehaladott tervezés a papír alapú folyamatok digitális átállítására vonatkozóan. A franciák járnak legelöl. Ott már a válaszadó vállalkozások 33 százalékánál konkretizálódik lassan a váltás menete. Az amerikaiak eléggé el vannak maradva. A tengerentúlon még csak most kezdtek hozzá a digitalizációs tervek előkészítéséhez. Az összes, 1021 megkérdezett vállalat 12 százaléka pedig arról számolt be, hogy csupán 1–3 éven belül látnak neki a digitális dokumentumkezelés megvalósításához.
Szintén nagy reményekkel várják a kis- és középvállalkozások a mobilizációt. A megkérdezett cégek 23 százaléka gondolja úgy, hogy 2017 végére a mobil eszközök már teljes integrálódnak a vállalati munkafolyamatokba. Jelentősen bővülhet jövőre a mobil nyomtatást használók köre is. Jelenleg a megkérdezett vállalkozások 66 százalékánál már alkalmazásban van ez a szolgáltatás, Jövőre további 27 százalék tervezi a mobil nyomtatás beiktatását annak érdekében, hogy növekedjen a mobillá váló dolgozók produktivitása, illetve javuljon és gyorsabbá váljon az ügyfelek kiszolgálása.
A biztonság kérdése is a jövő év egyik prioritása lesz a kis- és középvállalkozásoknál – áll a Xerox felmérésben. A bizalmas vállalati adatok védelme kiemelkedően fontossá válik. Ennek megfelelően a megkérdezett cégek 56 százaléka a vállalati nyomtatókra és a multifunkciós berendezésekre is kiterjeszti az adatvédelmi stratégiáját.