Az etika mint kockázatcsökkentő tényező

Szerencsére egyre több vállalkozó tekinti az üzleti siker feltételének a tudás és rátermettség mellett az etikus működést is. Közéjük tartozik a néhány év alatt startupból harminc országban szolgálató vállalattá növő Comforce Zrt. is.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hazai cégek is kezdenek rádöbbenni arra, hogy csak kiszámítható és fenntartható partnerrel lehetnek sikeresek. Ezt igazolja a contact center szolgáltatásokat – ügyfélszolgálat, értékesítés támogatás, marketingtámogatás – nyújtó Comforce fejlődése.

– Kétfős startupként indultunk 2008-ban, mára pedig már negyven nyelven, négyszáz munkatárssal szolgáltatunk – mondja Papp László Dávid, a Comforce Zrt. alapító-vezérigazgatója.

Papp László Dávid
Kép:PP/Hatlaczki Balázs

Az alapítók víziója az volt, hogy a legújabb technológiák alkalmazásával forradalmasítják a hazai ügyfélszolgálatot: a klasszikus contact center szolgáltatásokat ötvözik a távmunkával, azaz a telephelyek mellett otthonról dolgozó ügyintézők is segítik az ügyfeleiket. Ezáltal rugalmasabban tudnak alkalmazkodni a piaci változásokhoz, eredményesebben szolgálhatják ki a megrendelők igényeit, ráadásul a mostanában bizonyos szektorokban érezhető szakemberhiányt is ki tudják küszöbölni.

Fordított hierarchia

A magyar piacon az egyik legjelentősebb újításuk a fordított hierarchia rendszere.

– Távmunkásaink saját rendelkezésre állás alapján dolgoznak. Természetesen a szerződéses kötelezettségeik betartása mellett maguk szabhatják meg azokat az időpontokat, amelyekben dolgoznak, nem pedig a munkáltató által meghatározott kötelező beosztásban. Ez lehetőséget teremt arra, hogy az egyéni életritmusukhoz igazítva végezzék a munkát. A rendszer az alapos kiválasztási folyamat és a biztonsági beosztások miatt működőképes – hangsúlyozza a vezérigazgató.

A fejlesztésekhez igénybe vehető állami és uniós támogatások rendszere viszont bonyolult, annak ellenére, hogy az elmúlt években jelentősen javult a helyzet e téren. A cégvezető szerint a pályázati adminisztráció és a feltételek teljesítése továbbra is komoly teher.

Kolonc helyett iránytű a fenntarthatóság
A felelős üzleti működés lassacskán a helyére kerül: a céges stratégiák középpontjába. A vállalatok kezdik belátni: a túlélés feltétele, hogy reagáljanak a világ problémáira, és a maguk módján részt vegyenek azok megoldásában. Korántsem öncélú jótékonyságról van tehát szó.
– Gyakran könnyebb tejesíteni egy nagyobb volumenű külföldi megrendelést, mint egy pályázaton megfelelni. Innovatív szakemberekből szerencsére nincs hiány, mindig találunk olyan munkatársakat, akiket motivál az, hogy részt vehetnek az innovációval elért sikerekben – mondja Papp László Dávid.

Egyelőre komoly hátrány az etika

Az innováció mellett a mindennapokban alkalmazott eljárásokban – dolgozókkal és partnerekkel szemben egyaránt – az etikus működés a cég alaptétele. Az egyenlő elbánás, a tolerancia, a teljesítmény objektív értékelése és a transzparencia a vállalati kultúra része.

– Ha gazdasági értelemben nézzük, az etikus működés sajnos még ma is komoly hátrányt jelent az egyébként is erős piaci versenyben, hosszabb távon mégis kiszámíthatóbbá válik, és csökken a kockázata. Az ügyeskedő és etikátlan működtetés ugyanis nem fenntartható. A válság közepén ez még nem így volt, de ma már kezdenek elfogyni az olyan szállítók, amelyek kizárólag az alacsony árral akarnak labdába rúgni. Ha a megrendelő olyan céget választ, amely etikusan működik, akkor a tervezhető fejlődés miatt nagyobb szaktudással, tapasztalattal és kompetenciával rendelkező partnert kap, hosszú távon tehát mindenki jól jár – vélekedik Papp László Dávid, aki szerint a megfelelő hozzáállás javítja az ágazat hosszú távú növekedési kilátásait is.

Az etikus működést elismerő Üzleti Etikai Díjat már 16. alkalommal osztották ki 2015-ben. Itt olvashat a cégekről, melyek elnyerték.

A jövő: egyértelműen a felhő

A Comforce a hazai piacon árbevétel alapján egyike az első három szolgáltatónak, a világpiacon viszont még bőven látnak fejlődési lehetőséget, hisz a contact centerek globális forgalma évente 350 milliárd dollár.

– A működési modellünkből, technológiánkból és a többnyelvű erőforrásokból adódó előnyöket szeretnénk minél több vállalathoz eljuttatni. A felhő alapú technológia ugyan a vártnál lassabban nyer teret, de láttam már olyan döntéshozót, aki a teljes elzárkózásból mára jelentősen nyitott az innovatív megoldás felé. Öt évvel ezelőtt a felhő – de még a cloud elnevezés is – furcsán hangzott, mégis kitettük a zászlónkra, hogy ezek vagyunk, így működünk. A jövő egyértelműen a felhőé – szögezi le Papp László Dávid.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo