5 konverziónövelő tipp webshopoknak

Van az úgynevezett három másodperces teszt: képzeljük magunkat a vevő helyébe, és nézzünk rá a webshopunkra. Kiderül három másodperc alatt, hogy mit árulunk? Odaadnánk a saját hitelkártyánkat ismeretlenül az oldal alapján? Ha őszintén bármelyik kérdésre nemmel válaszolunk, van teendőnk.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PP archív

1. Átlátható, a termékre fókuszáló dizájn

A minimál ez esetben örök trend! A zsúfolt oldal megosztja a vevő figyelmét. Átlátható szerkezetre és kiváló termékfotókra van szükség. Vagyis elég nagyokra, hogy akár a részleteket is pontosan meg lehessen nézni, bemutassa a lehetséges variációkat (például többféle színt), s az előnyös tulajdonságokat emeli ki.(Kutatások szerint ugyanis elsősorban a kényelem számít az online vásárlóknak.)

2. Minden a hajtás felett

Az emberek többsége nem görget lefelé egy weboldalon. Vagyis mindennek, ami fontos – különösen az aktivitást igénylő (call-to-action) gomboknak – felül kell lenniük. (A felhasználói élmény növelése ma minden kereskedelmi tevékenység kulcsa. A LogMeIn szakértője ad néhány tippet, amit bárki használhat!)

3. Segítő környezet

Van egy jelenség, amit a „választék okozta bénulásnak” neveznek. Segítsük a vevőt a legjobb termék megtalálásában! Jelenítsük meg az akciókat érthetően és jól láthatóan! Emeljük ki a legnépszerűbb termékeket! Ez esetben nincs olyan, hogy túl direkt.

Itt veszíthetjük el a már biztos vevőt!
A webkereskedelem legfontosabb része a fizetési folyamat: végül is itt költik el a pénzüket az addig csak reménybeli vásárlók. A fizetési lehetőségek átgondolására azonban sok webáruház-tulajdonos nem fordít kellő figyelmet. Pedig ha itt valami gond van, kárba veszett minden korábbi erőfeszítésünk, amivel látogatót szereztünk, számára releváns terméket ajánlottunk megfelelő áron, és rávettük, hogy itt és most vásárolja is meg.
4. Bizalomépítő bemutatkozás

Ha vannak ismert partnereink, mutassuk meg őket! A bizonyítványok, logók és elismerések is segítenek. Fontos az is, hogy mindenhol jól láthatóan helyezzük el az elérhetőségeinket! Telefonszám és e-mail cím a bizalomépítéshez is kell, és azért is, hogy esetleges kérdéseire rögtön választ kapjon a vevő. Egy másik vevő véleménye pedig mindig többet ér, mint ha önmagunkat dicsérnénk. Motiválhatjuk a korábbi vásárlókat apró ajándékokkal vagy kedvezményekkel, hogy hozzájáruljanak ajánlásuk megjelenítéséhez.

5. Érzékeny pontok

Érdemes kiemelni, hogy nincsenek rejtett költségek a vásárlás során, vagy hogy mennyire egyszerűen küldheti vissza a terméket a vevő, ha mégsem tetszik neki. Annyira részletesen fejtsük ki ezt, amennyire csak a helyünk engedi. Sokkal hatékonyabb továbbá az „ingyenes szállítás 10 ezer forint felett” feltétel, mint az „ingyen szállítás”. A meglepetéseket ugyanis senki nem szereti, különösen akkor, ha a zsebet érintik.

Hogyan nyissunk webáruházat – útmutató 5 egyszerű lépésben
Az internetes értékesítés előnyeiről valószínűleg már mindenki hallott, nem könnyű viszont konkrét segítséget kapni a megvalósításhoz. Ebben próbálunk most segíteni. A Piac&Profit szakértője 5 pontban összefoglalta egy webáruház indításának legfontosabb lépéseit.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo