5 konverziónövelő tipp webshopoknak

Van az úgynevezett három másodperces teszt: képzeljük magunkat a vevő helyébe, és nézzünk rá a webshopunkra. Kiderül három másodperc alatt, hogy mit árulunk? Odaadnánk a saját hitelkártyánkat ismeretlenül az oldal alapján? Ha őszintén bármelyik kérdésre nemmel válaszolunk, van teendőnk.

Kép:PP archív

1. Átlátható, a termékre fókuszáló dizájn

A minimál ez esetben örök trend! A zsúfolt oldal megosztja a vevő figyelmét. Átlátható szerkezetre és kiváló termékfotókra van szükség. Vagyis elég nagyokra, hogy akár a részleteket is pontosan meg lehessen nézni, bemutassa a lehetséges variációkat (például többféle színt), s az előnyös tulajdonságokat emeli ki.(Kutatások szerint ugyanis elsősorban a kényelem számít az online vásárlóknak.)

2. Minden a hajtás felett

Az emberek többsége nem görget lefelé egy weboldalon. Vagyis mindennek, ami fontos – különösen az aktivitást igénylő (call-to-action) gomboknak – felül kell lenniük. (A felhasználói élmény növelése ma minden kereskedelmi tevékenység kulcsa. A LogMeIn szakértője ad néhány tippet, amit bárki használhat!)

3. Segítő környezet

Van egy jelenség, amit a „választék okozta bénulásnak” neveznek. Segítsük a vevőt a legjobb termék megtalálásában! Jelenítsük meg az akciókat érthetően és jól láthatóan! Emeljük ki a legnépszerűbb termékeket! Ez esetben nincs olyan, hogy túl direkt.

Itt veszíthetjük el a már biztos vevőt!
A webkereskedelem legfontosabb része a fizetési folyamat: végül is itt költik el a pénzüket az addig csak reménybeli vásárlók. A fizetési lehetőségek átgondolására azonban sok webáruház-tulajdonos nem fordít kellő figyelmet. Pedig ha itt valami gond van, kárba veszett minden korábbi erőfeszítésünk, amivel látogatót szereztünk, számára releváns terméket ajánlottunk megfelelő áron, és rávettük, hogy itt és most vásárolja is meg.
4. Bizalomépítő bemutatkozás

Ha vannak ismert partnereink, mutassuk meg őket! A bizonyítványok, logók és elismerések is segítenek. Fontos az is, hogy mindenhol jól láthatóan helyezzük el az elérhetőségeinket! Telefonszám és e-mail cím a bizalomépítéshez is kell, és azért is, hogy esetleges kérdéseire rögtön választ kapjon a vevő. Egy másik vevő véleménye pedig mindig többet ér, mint ha önmagunkat dicsérnénk. Motiválhatjuk a korábbi vásárlókat apró ajándékokkal vagy kedvezményekkel, hogy hozzájáruljanak ajánlásuk megjelenítéséhez.

5. Érzékeny pontok

Érdemes kiemelni, hogy nincsenek rejtett költségek a vásárlás során, vagy hogy mennyire egyszerűen küldheti vissza a terméket a vevő, ha mégsem tetszik neki. Annyira részletesen fejtsük ki ezt, amennyire csak a helyünk engedi. Sokkal hatékonyabb továbbá az „ingyenes szállítás 10 ezer forint felett” feltétel, mint az „ingyen szállítás”. A meglepetéseket ugyanis senki nem szereti, különösen akkor, ha a zsebet érintik.

Hogyan nyissunk webáruházat – útmutató 5 egyszerű lépésben
Az internetes értékesítés előnyeiről valószínűleg már mindenki hallott, nem könnyű viszont konkrét segítséget kapni a megvalósításhoz. Ebben próbálunk most segíteni. A Piac&Profit szakértője 5 pontban összefoglalta egy webáruház indításának legfontosabb lépéseit.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo