A termékelhelyezés is otthagyta a tévét

Ahhoz, hogy a márkák meg tudják dolgozni az Y-generációt, az egyik legjobb mód, ahogy prezentálhatják a termékeiket a YouTube celebek körüli termékelhelyezés. Jól jár a márka és a pénzhez jut a self made celeb is, amit tartalmai profibb kivitelezésére és saját megélhetésére fordíthat. A dolog remekül működik, a legnagyobb YouTube sztárok dollármilliomosok.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Egy bizonyos életkor alatt már a YouTube az emberek tévéje - hagyományos tévét szinte nem is néz a legifjabb generáció kutatások szerint. (Hogy mire kattan a Z generáció, arról itt olvashat bővebben.) Nem csoda, hogy mindenki a netes videómegosztón akarja reklámozni a nekik szánt termékeket. A videókhoz kapcsolt reklámokat azonban a legtöbb esetben (nem mindig) a felhasználható pár másodperc után átugorhatja. A cégek szempontjából ez nyilván nem ideális, ezért felívelőben van a YouTube-on a reklám nem is olyan bújtatott formája, a termékelhelyezés.

Videóstratégia az ötlettől a publikálásig
Szóval a videós tartalommarketing nagyszerű eszköz. De nem csak mások videóiban jelenhetünk meg, készíthetünk sajátot is! Szakértőnk segít stratégia mentén, jól átgondolva, kidolgozva, tervszerűen és hatékonyan publikálni az első videókat, és a tartalommarketinget egy következő szintre emelni. Arra a szintre, amelyre a konkurenseink (remélhetőleg) még nem emelkedtek fel.
A The New York Times "internet celebeknek" nevezi az alulról jövő, civil alakokat, akik saját személyiségük, dumájuk, kiállásuk, kreativitásuk alapján a semmiből gyűjtöttek maguknak követői kört, több tízezer vagy százezer főre rúgó rajongói tábort úgy, hogy sok esetben otthon ülnek egy webkamera előtt. Ők a márkák legújabb "arcai".

A product placement lényege, hogy a termék beleilleszkedik az előadott történetbe vagy szituációba. A szereplő nem véletlenül kapcsolja be az X márka televízióját a lakásában vagy vezet Y márkájú autót a kültéri jelenetekben. Legalábbis a tévésorozatokban és a mozifilmekben így működött. De mivel a YouTube személyiség centrikus, itt sokat nyom a latban a celeb ajánlása. Vagyis, szemben a korábbiakkal, már nem csak "mellesleg", a háttérben jelennek meg a hirdetett termékek, hanem a videósztár megemlíti, hogy ő is használja például ezt vagy azt a játékappot, már a 30. szinten tart és arra buzdítja nézőit, hogy nézzék meg, ők magasabb szintre jutnak-e.

Pontosan ezt tette egy Karim Metwaly nevű srác, aki a saját csatornáján posztolt videóban pontosan így beszélt a Best Fiends nevű játékappról és hozzátette, hogy a Best Fiends szponzorálja őt - és persze a képernyő alatti szövegbe beszúrta a Best Fiends linkjét.

Az erő vele van: PewDiePie, a videojátéktesztelő YouTube-sztár.
(fotó: YouTube / PewDiePie)

FameBit: A YouTube elitjét segíti
  • A 2015-ös adatok szerint 9000 YouTube-kreátorral dolgozik, értelemszerűen a legnézettebb videós celebekkel, akik a tartalomelőállítók 1-2%-át teszik ki.
  • Ez a 9000 tartalomelőállító celebecske több mint 1250 branddel kötött együttműködési megállapodást több mint 1650 kampány keretében.
  • A FameBit olyan YuoTube sztárokkal dolgozik, akiknek csatornája legalább 40-100 vagy 200 ezer feliratkozóval bír. A 9000 YouTube-híresség között az átlag 46 000 követő.
Az egész nem több, mint néhány másodperc. Mégis jól jár mind a két fél, a márka is, a szereplő is. A bejátszás többi részében folytatódik a szokásos műsor, Karim kitett egy asztalt New Yorkban a Washington Square-re, és ráírta: "Egy dollárt adok egy jó sztoriért." Az emberek pedig jönnek, leülnek vele és mesélik életük legszínesebb anekdotáit. Vagyis Karim ugyanazt csinálja, amit eddig: érdekes szituációkat talál ki, amikből vicces vagy megható videók származnak. Csak mellette keres egy kis pénzt magának és a promotált márkának.

Így néz ki az Y-generációra szabott reklámmodell.

A márkák szeretnének ilyen "lerázhatatlan" formában jelen lenni a termékeikkel (a reklámblokkolók világában ez teljesen érthető is), és jobban összeforrni a netes mikrocelebekkel, mert ha a YouTube sztárjai ajánlanak egy terméket, az  validálja azt, segít meggyőzni a potenciális vásárlókat. Ezért van az, hogy a YouTube mikrocelebjeit "influencernek" nevezik, hiszen befolyásolják a rajongói bázisuk vásárlásait, költéseit.

A lYouTube alternatív reklámlehetőségeit a Google is fejleszti, most olyan cégbe fektetett (ld. keretes írásukat), amely kerítőként összehozza a brandeket és a videós celebeket. A két oldal, a celeb és a márka vagy átfogóbb szponzorációs megállapodást köt vagy egyenként fizet a megjelenésért egy-egy bejátszásban. A Google nem közölte, mennyiért vásárolta meg a vállalkozást, de az új anyacégtől függetlenül, autonóm menedzsmenttel és döntéshozatallal fog működni.

Karim éppen "termékelhelyez".
(fotó: YouTube / Karim)

A YouTube 9 éve hozta létre a Partner Programot, mely segít a tartalomkészítőknek, hogy megkapják a -bejátszásaik előtti- reklámokból származó reklámbevételt egy részét, amennyiben a nézők nem ugorták át, hanem megnézték azokat.

Egyre több világmárka integrálja marketingstratégiájába a YouTube-ot, mint hirdetési felületet. A Google szerint a legnagyobb 100 reklámozók mindegyike növelte költéseit a YouTube-on történő reklámozásban.

KKV pályázati ügyfélnap (2016.11.15.)

Nélkülözhetetlen tudnivalók az uniós forrásokról, kedvező KKV ajánlatok a Lenovo és Microsoft támogatásával.

PewDiePie és a többiek: játéktesztelés a YouTube-on
A YouTube legnagyobb pénzszerző hírességei a videojátékok tesztelői. Ez a termékelhelyezés legnyilvánvalóbb esete. A csatornáikon közzéteszik, hogyan játszanak az adott videojátékon, amit még nem dobott piacra a gyártó, és közben narrálják, kommentálják, mi tetszik nekik a játékban, mi nem. A világ első számú ilyen game-celebje az 1989-es születésű svéd Felix Arvid Ulf Kjellberg, internetes "művésznevén" PewDiePie.
PewDiePie 2014-ben 7,4 millió dollárt keresett a YouTube-csatornájával.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo