A modern cégnek a kilátásai is szebbek

Sokkal derűlátóbbak saját kilátásaik kapcsán azok a kis- és középvállalkozások, amelyek kihasználják a technológia adta előnyöket, illetve megfelelő adatelemző képességekkel rendelkeznek – hangzott el a Microsoft mai kerekasztal-beszélgetésén. A jövő szempontjából biztató, hogy az Ipsos MORI felmérése alapján a kkv-k 54 százalékánál már használnak felhőmegoldásokat Magyarországon.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Flickr/persecsys

Sikeresebbnek ítélik működésüket, és derűlátóbbak azok a hazai kis- és középvállalkozások, amelyek kihasználják a felhőtechnológia nyújtotta lehetőségeket, és kellő figyelmet fordítanak az IT-rendszereik működésére – hangzott el azon a kerekasztal-beszélgetésen, amelyet a Microsoft Magyarország szervezett a kkv-k IT-használati szokásairól szóló felmérése kapcsán.

A kutatás adatai szerint azoknak a kisvállalatoknak, amelyek már komoly lépéseket tettek a digitalizáció útján, 67 százaléka látja úgy, hogy növekedtek az eladásai, míg a főként papír alapon dolgozó cégeknél ez az arány 54 százalék. Az IT-eszközöket intenzíven használó cégek 76 százaléka emellett úgy látja, hogy növekedtek az innovációs készségei, míg a többnyire papír alapon dolgozó cégeknél csak 58 százalék ez az arány. Figyelemre méltó megállapítása emellett a kutatásnak, hogy a digitális átállást már végrehajtott hazai kisvállalkozások 43 százaléka készül új termék vagy szolgáltatás bevezetésére, miközben ez az arány a zömmel hagyományos eszközökkel dolgozó cégeknél csak 22 százalékos. (Márpedig ha európai vagy világszintű összehasonlításban nézzük, a magyar cégeknek még bőven van hová fejlődniük!)

Nagy Adat, Nagy Változás
Alapjaiban változtatja meg a Big Data és az IoT (Internet of Things) a környezetünkkel való kapcsolatunkat, a viselkedésünket. Ezeket a trendeket a magyar vállalatok sem hagyhatják figyelmen kívül.
A hazai kis- és középvállalkozások alkalmazottai emellett egyértelműen úgy látják, hogy a technológiai eszközök használata hozzájárul a jobb ügyfélkapcsolatok kialakításához: 71 százalékuk nyilatkozott így, miközben további 66 százalékuk úgy vélekedett, hogy a technológia hozzájárul a sikeres ügyfélmegtartáshoz is. (Márpedig ez anyagilag sem mindegy, hiszen egy elégedett vásárló több mint kétszer annyit költ!)

Az adatok alapján a hazai kkv-k vezetői szintén nagyon bíznak az IT-eszközök sikert ösztönző erejében: 94 százalékuk például úgy látja, hogy a fejlett technológia alkalmazása révén jobb kapcsolatot alakíthatnak ki meglévő ügyfeleikkel, további 87 százalékuk pedig egyetért azzal az állítással is, hogy a technológia révén új üzleti kapcsolatokhoz is hozzá tudja segíteni vállalkozását.

A kutatás szerint a valamilyen technológiai eszközt használó magyar kisvállalatok 57 százaléka támogatja a saját eszközök irodai használatát (Bring Your Own Device, BYOD), ami látványos előrelépést jelent a 2014-es, 38 százalékos arányhoz viszonyítva. Érdekes, hogy ez a hozzáállás a mikrovállalkozások körében az átlagnál is elterjedtebb, náluk 67 százalékos az arány, szemben a középvállalkozások 51 százalékával.

A felhő alapú szolgáltatások is egyre népszerűbbek a hazai kkv-k körében: az adatokkal dolgozó cégek több mint fele – 54 százaléka – használja ezeket működése során, ami látványos emelkedést jelent a 2014-ben mért 40 százalékhoz képest. „A felhőtechnológia ma ugyanazt a mobilitást, ugyanazt a számítástechnikai kapacitást, ezzel gyakorlatilag ugyanazt a hatékonyságot biztosítja a kicsik számára, mint amivel akár csak néhány évvel ezelőtt is csak a nagyvállalatok rendelkeztek – mondta Vass Gábor, a Microsoft vállalati és partnerkapcsolati üzletágának az igazgatója. – Ez kiegyenlíti a piaci versenyt, és rendkívüli növekedési lehetőséget kínál a kkv-k számára. Ehhez érdemes hozzátenni azt is, hogy a kkv-k sokkal gyorsabban képesek bevezetni az új technológiát és átalakítani a munkafolyamataikat, mint a náluk nehézkesebb nagyvállalatok.”

Hobbinak indult, ma megkerülhetetlen: 25 éve van magyar internet
Immár negyedszázada, hogy bejegyezték az első „.hu-s” domainnevet, ezzel Magyarországon hivatalosan is megkezdődött az internet előretörése. 25 éve kezdődött itthon a digitális forradalom, de sok kisvállalkozás mintha még mindig a nyolcvanas években élne.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo