Tudatos vezetés cikkek


Versenyelőny ökotudatosságból

Versenyelőny ökotudatosságból 

Eddig a vállalati működés környezetkímélőbbé válásán és a kibocsátáscsökkentésen volt a hangsúly, most már az egyes termékek szintjén is számon kérik a zöldülést a fogyasztók. Az anyagfolyamok tudatos menedzselése és minden anyag újrahasznosítása a zöld gazdaság új fősodra.
A vezetői tudatosság nem függ az életkortól

A vezetői tudatosság nem függ az életkortól 

Miközben kedvező irányba mozdult a vezetői tudatosság a magyar vállalatoknál, a vezetőfejlesztési gyakorlatok gyakorisága csökkent, vagy stagnált. A vezetési gyakorlatokban nincs különbség férfi és női vezetők, vagy X, illetve Y generációs vezetők között – derült ki a Menedzsmentor 2017. évi Tudatos Vezetés kutatásából.
Tudatos vezetés: meglepő eredmények

Tudatos vezetés: meglepő eredmények 

Miközben kedvező irányba mozdult a vezetői tudatosság a magyar vállalatoknál, a vezetőfejlesztési gyakorlatok gyakorisága csökkent, vagy stagnált. A vezetési gyakorlatokban nincs különbség férfi és női vezetők, vagy X-, illetve Y-generációs vezetők között – derült ki a Menedzsmentor 2017. évi Tudatos Vezetés kutatásából.
Nem szerencsés, ha a pillanatnyi ár alapján döntünk

Nem szerencsés, ha a pillanatnyi ár alapján döntünk 

Mintegy 7,5 százalékkal nőtt a magyar vállalatok beszerzési volumene az első negyedévben a Táblázat.hu friss elemzése szerint. A közel 14 milliárdos forgalmat bonyolító b2b piactér adatai alapján a következő hónapok is a bővülésről szólnak majd. A felmérésből az is kiderült, hogy a magyar vállalatok egyre kevésbé a beszerzési ár alapján döntenek.
A vállalat fekete doboza a megoldás a munkaerőhiányra

A vállalat fekete doboza a megoldás a munkaerőhiányra 

A munkaerőhiány egyértelműen a legsúlyosabb gondok egyike, ami ma a magyar cégeket sújtja. Szakértőnk szerint nem csak új emberek felvétele jelenthet megoldást. Építkezzünk abból, amink van!
40 év alatti? Vezető? Díjazzák!

40 év alatti? Vezető? Díjazzák! 

Nem egy újabb startup verseny, az Év Fiatal Vezetője verseny célja a multiknál, kkv-knál, vagy épp nonprofit szervezetekben működő, negyven év alatti, tudatos vezetők elismerése.
Elismerni a nem tudást - ez a siker kulcsa

Elismerni a nem tudást - ez a siker kulcsa 

Steven D'Souza, a madridi IE és a London Business School tanára a tudást nevezte a világ leggyorsabban elfogyó áruféleségének. Sokan megijednek akkor, amikor valami ismeretlennel találkoznak, márpedig a mai, gyakran változó körülmények között ez rendszeresen előfordul. Számos dologra soha nem is fogjuk tudni a választ.
A cégek zsebére megy a korrupció, mégsem törődnek vele

A cégek zsebére megy a korrupció, mégsem törődnek vele 

Kettős mércével viszonyulnak a korrupcióhoz a hazai vállalkozások: a gazdaság egészében látják, hogy jelen van, de tagadják, hogy saját házuk táján vagy közvetlen környezetükben tapasztalnák. Tízből nyolc cég nem monitorozza a visszaéléseket házon belül, inkább bízik az alkalmazottaiban. A cégvezetők leginkább attól félnek, hogy a beosztottak belső adatokat szivárogtatnak ki.
Ügyfélként kéne kezelni az alkalmazottakat

Ügyfélként kéne kezelni az alkalmazottakat 

Ma a jó vezető prioritásokat állít fel, és hiperérzékenyen reagál a legújabb technológiákra – felismeri például, hogy melyiket kell integrálni a szervezet működésébe –, a szervezet céljainak maradéktalanul megfelelő képességekkel rendelkező, a tanulásra nyitott emberekkel veszi körül magát, és átláthatóan kormányozza a csapatát. A 21. századi szervezetek lelke ugyanis a csapat.
A belső elégedettséget az ügyfelek is érzik

A belső elégedettséget az ügyfelek is érzik 

A pozitív ügyfélélmény nem a kommunikációval kezdődik, de nem ám! Először magunkban, a cég belső működésében kell rendet tennünk. Megéri foglalkozni a kérdéssel, az ügyfelek ugyanis az élményért hajlandóak a legtöbbet fizetni.

A képzés, amelynek tényleg van értelme 

Manapság – szerencsére – egyre több cég látja be, hogy érdemes és értékes dolog képzést biztosítani az alkalmazottaknak. Nemcsak a munkájuk fejlődik így, de elkötelezettebbek is lesznek a cég iránt, illetve a motiváció szintje is emelkedhet. Már, ha az a képzés megfelelő. Szakértőnk elmondja, mitől lesz sikeres a tanulás.

Mi köze Jézusnak a menedzsmenthez? 

Mi köze az egyháznak a vezetéshez? Mit tanulhatunk Jézustól, mint vezetőtől? Kiss Ulrich menedzser múltú jezsuita szerzetes-közgazdásszal beszélgettünk az általa életre hívott Management by Jesus vezetői szeminárium 10 éves jubileuma kapcsán.

Megéri tudatosan! 

Egy vállalkozás pénzügyi stabilitásához kevés egy jó könyvelő. Tudatos, a területen jártas vezetőre van szükség. Szakértőnk tapasztalatai szerint a pénzügyi tudatosság legmagasabb szükséges szintjére eljutni sem ördöngösség. Lássuk az útvonalat!

Így építsünk használható információs rendszert magunknak 

Azt minden vezető a saját bőrén érzi, hogy minden sokkal nehezebben megy, ha nincsenek a döntések előkészítéséhez pontos és áttekinthető adatok. Ha máshonnan nem kapjuk meg ezeket, építsünk magunknak információs rendszert! A Piac&Profit szakértője segít!

A vállalkozók többsége "vakon" vezet. És Ön? 

Hogy érezné magát, ha egy repülőn ülne, és indulás előtt a kapitány így üdvözölné az utasokat: „Kedves utasaink! Tájékoztatom Önöket, hogy jelen pillanatban a repülőgép egyetlen műszere sem működik, de aggodalomra semmi ok, már 20 éve vagyok pilóta, csukott szemmel is elirányítom a gépet.” Nem biztos, hogy nyugodt útja lenne.

Mindenkire veszélyes a felkészületlen cégvezető 

A cégvezetők felkészületlensége is oka lehet a hazai magas cégfelszámolási és alapítási számoknak. A fiatalok vezette cégek még kockázatosabbak, ráadásul nem csak magukat, de partnereiket is veszélyeztetik.

2014 az emberi cégek éve 

1960-ban a Harvard Business School legendás marketingprofesszora, Teo Levitt a "Rövidlátó marketing" című írásában kifejtette: a cégek egyre inkább elvesztik a szemük elől az üzletük valódi célját, a versenytársak által állított célokat kergetik és végül lemaradnak, elvesznek. Hogy elkerüljék a végzetüket, Levitt arra ösztönözte a cégvezetőket, tegyék fel a látszólag nyilvánvaló kérdést maguknak: "Milyen üzletet is csinálok valójában?" A kérdés mind a mai napig rendkívül erős ösztönzőként tud hatni a stratégiai megbeszéléseken. És mégis: több mint 50 évvel később a cégek még rosszabbul teljesítenek, ha arról van szó, hogy helyesen kéne válaszolni erre az egyszerű kérdésre.

Szív is kell a sikeres cégépítéshez 

Komoly összefüggés van a spirituális intelligencia és a sikeres vállalat között. Magyarországon még a legtöbben az ész vezérelte irányításban hisznek, tőlünk nyugatabbra viszont már kevésbé tabu, hogy a szívnek is szerepe van az üzleti sikerekben.

Kirúgjam, vagy ne rúgjam? 

Tedd, vagy ne tedd, de ne próbáld - hangzik a bölcsesség. Ez sokszor nem olyan könnyű egy cégvezető számára, de szakértőnk szerint nagyon fontos, annak érdekében, hogy tényleg a vezető kezében maradjon a cég sorsa.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten  

A fővárosban 1,8, országos átlagban pedig 0,8 százalékkal nőttek az átlagos lakbérek márciusban.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo