Tudatos vezetés cikkek
![Versenyelőny ökotudatosságból](https://piacesprofit.hu/i/e/e/6/f/a/0/b/b/b/0/f/0/1/b/0/7/4/5/8/3/versenyelony-okotudatossagbol_md.jpg)
Versenyelőny ökotudatosságból
Eddig a vállalati működés környezetkímélőbbé válásán és a kibocsátáscsökkentésen volt a hangsúly, most már az egyes termékek szintjén is számon kérik a zöldülést a fogyasztók. Az anyagfolyamok tudatos menedzselése és minden anyag újrahasznosítása a zöld gazdaság új fősodra.
![A vezetői tudatosság nem függ az életkortól](https://piacesprofit.hu/i/2/2/9/7/7/0/5/f/8/2/c/1/c/1/0/b/6/e/2/3/a-vezetoi-tudatossag-nem-fugg-az-eletkortol_md.jpg)
A vezetői tudatosság nem függ az életkortól
Miközben kedvező irányba mozdult a vezetői tudatosság a magyar vállalatoknál, a vezetőfejlesztési gyakorlatok gyakorisága csökkent, vagy stagnált. A vezetési gyakorlatokban nincs különbség férfi és női vezetők, vagy X, illetve Y generációs vezetők között – derült ki a Menedzsmentor 2017. évi Tudatos Vezetés kutatásából.
![Tudatos vezetés: meglepő eredmények](https://piacesprofit.hu/i/1/6/c/b/8/e/b/a/6/c/0/e/9/0/4/4/f/4/a/b/tudatos-vezetes-meglepo-eredmenyek_md.jpg)
Tudatos vezetés: meglepő eredmények
Miközben kedvező irányba mozdult a vezetői tudatosság a magyar vállalatoknál, a vezetőfejlesztési gyakorlatok gyakorisága csökkent, vagy stagnált. A vezetési gyakorlatokban nincs különbség férfi és női vezetők, vagy X-, illetve Y-generációs vezetők között – derült ki a Menedzsmentor 2017. évi Tudatos Vezetés kutatásából.
![Nem szerencsés, ha a pillanatnyi ár alapján döntünk](https://piacesprofit.hu/i/4/3/3/1/a/c/6/2/4/4/f/d/c/d/b/e/9/3/6/8/nem-szerencses-ha-a-pillanatnyi-ar-alapjan-dontunk_md.jpg)
Nem szerencsés, ha a pillanatnyi ár alapján döntünk
Mintegy 7,5 százalékkal nőtt a magyar vállalatok beszerzési volumene az első negyedévben a Táblázat.hu friss elemzése szerint. A közel 14 milliárdos forgalmat bonyolító b2b piactér adatai alapján a következő hónapok is a bővülésről szólnak majd. A felmérésből az is kiderült, hogy a magyar vállalatok egyre kevésbé a beszerzési ár alapján döntenek.
![A vállalat fekete doboza a megoldás a munkaerőhiányra](https://piacesprofit.hu/i/d/c/b/2/1/3/b/0/e/a/f/e/8/7/5/c/6/2/7/4/a-vallalat-fekete-doboza-a-megoldas-a-munkaerohianyra_md.jpg)
A vállalat fekete doboza a megoldás a munkaerőhiányra
A munkaerőhiány egyértelműen a legsúlyosabb gondok egyike, ami ma a magyar cégeket sújtja. Szakértőnk szerint nem csak új emberek felvétele jelenthet megoldást. Építkezzünk abból, amink van!
![40 év alatti? Vezető? Díjazzák!](https://piacesprofit.hu/i/9/5/2/a/3/3/5/4/a/0/d/a/9/f/0/9/5/4/5/1/40-ev-alatti-vezeto-dijazzak_md.jpg)
40 év alatti? Vezető? Díjazzák!
Nem egy újabb startup verseny, az Év Fiatal Vezetője verseny célja a multiknál, kkv-knál, vagy épp nonprofit szervezetekben működő, negyven év alatti, tudatos vezetők elismerése.
![Elismerni a nem tudást - ez a siker kulcsa](https://piacesprofit.hu/i/6/6/9/9/c/b/7/c/d/9/5/6/9/c/8/d/4/3/2/7/elismerni-a-nem-tudast-ez-a-siker-kulcsa_md.jpg)
Elismerni a nem tudást - ez a siker kulcsa
Steven D'Souza, a madridi IE és a London Business School tanára a tudást nevezte a világ leggyorsabban elfogyó áruféleségének. Sokan megijednek akkor, amikor valami ismeretlennel találkoznak, márpedig a mai, gyakran változó körülmények között ez rendszeresen előfordul. Számos dologra soha nem is fogjuk tudni a választ.
![A cégek zsebére megy a korrupció, mégsem törődnek vele](https://piacesprofit.hu/i/1/0/0/a/7/b/5/9/1/0/e/7/b/a/6/d/a/5/d/9/a-cegek-zsebere-megy-a-korrupcio-megsem-torodnek-vele_md.jpg)
A cégek zsebére megy a korrupció, mégsem törődnek vele
Kettős mércével viszonyulnak a korrupcióhoz a hazai vállalkozások: a gazdaság egészében látják, hogy jelen van, de tagadják, hogy saját házuk táján vagy közvetlen környezetükben tapasztalnák. Tízből nyolc cég nem monitorozza a visszaéléseket házon belül, inkább bízik az alkalmazottaiban. A cégvezetők leginkább attól félnek, hogy a beosztottak belső adatokat szivárogtatnak ki.
![Ügyfélként kéne kezelni az alkalmazottakat](https://piacesprofit.hu/i/2/9/d/0/5/8/7/9/7/8/0/f/8/a/a/9/a/4/8/d/ugyfelkent-kene-kezelni-az-alkalmazottakat_md.jpg)
Ügyfélként kéne kezelni az alkalmazottakat
Ma a jó vezető prioritásokat állít fel, és hiperérzékenyen reagál a legújabb technológiákra – felismeri például, hogy melyiket kell integrálni a szervezet működésébe –, a szervezet céljainak maradéktalanul megfelelő képességekkel rendelkező, a tanulásra nyitott emberekkel veszi körül magát, és átláthatóan kormányozza a csapatát. A 21. századi szervezetek lelke ugyanis a csapat.
![A belső elégedettséget az ügyfelek is érzik](https://piacesprofit.hu/i/b/8/f/4/6/1/8/1/f/b/3/3/f/b/5/c/1/2/7/1/a-belso-elegedettseget-az-ugyfelek-is-erzik_md.jpg)
A belső elégedettséget az ügyfelek is érzik
A pozitív ügyfélélmény nem a kommunikációval kezdődik, de nem ám! Először magunkban, a cég belső működésében kell rendet tennünk. Megéri foglalkozni a kérdéssel, az ügyfelek ugyanis az élményért hajlandóak a legtöbbet fizetni.
A képzés, amelynek tényleg van értelme
Manapság – szerencsére – egyre több cég látja be, hogy érdemes és értékes dolog képzést biztosítani az alkalmazottaknak. Nemcsak a munkájuk fejlődik így, de elkötelezettebbek is lesznek a cég iránt, illetve a motiváció szintje is emelkedhet. Már, ha az a képzés megfelelő. Szakértőnk elmondja, mitől lesz sikeres a tanulás.
Mi köze Jézusnak a menedzsmenthez?
Mi köze az egyháznak a vezetéshez? Mit tanulhatunk Jézustól, mint vezetőtől? Kiss Ulrich menedzser múltú jezsuita szerzetes-közgazdásszal beszélgettünk az általa életre hívott Management by Jesus vezetői szeminárium 10 éves jubileuma kapcsán.
Megéri tudatosan!
Egy vállalkozás pénzügyi stabilitásához kevés egy jó könyvelő. Tudatos, a területen jártas vezetőre van szükség. Szakértőnk tapasztalatai szerint a pénzügyi tudatosság legmagasabb szükséges szintjére eljutni sem ördöngösség. Lássuk az útvonalat!
Így építsünk használható információs rendszert magunknak
Azt minden vezető a saját bőrén érzi, hogy minden sokkal nehezebben megy, ha nincsenek a döntések előkészítéséhez pontos és áttekinthető adatok. Ha máshonnan nem kapjuk meg ezeket, építsünk magunknak információs rendszert! A Piac&Profit szakértője segít!
A vállalkozók többsége "vakon" vezet. És Ön?
Hogy érezné magát, ha egy repülőn ülne, és indulás előtt a kapitány így üdvözölné az utasokat: „Kedves utasaink! Tájékoztatom Önöket, hogy jelen pillanatban a repülőgép egyetlen műszere sem működik, de aggodalomra semmi ok, már 20 éve vagyok pilóta, csukott szemmel is elirányítom a gépet.” Nem biztos, hogy nyugodt útja lenne.
Mindenkire veszélyes a felkészületlen cégvezető
A cégvezetők felkészületlensége is oka lehet a hazai magas cégfelszámolási és alapítási számoknak. A fiatalok vezette cégek még kockázatosabbak, ráadásul nem csak magukat, de partnereiket is veszélyeztetik.
2014 az emberi cégek éve
1960-ban a Harvard Business School legendás marketingprofesszora, Teo Levitt a "Rövidlátó marketing" című írásában kifejtette: a cégek egyre inkább elvesztik a szemük elől az üzletük valódi célját, a versenytársak által állított célokat kergetik és végül lemaradnak, elvesznek. Hogy elkerüljék a végzetüket, Levitt arra ösztönözte a cégvezetőket, tegyék fel a látszólag nyilvánvaló kérdést maguknak: "Milyen üzletet is csinálok valójában?" A kérdés mind a mai napig rendkívül erős ösztönzőként tud hatni a stratégiai megbeszéléseken. És mégis: több mint 50 évvel később a cégek még rosszabbul teljesítenek, ha arról van szó, hogy helyesen kéne válaszolni erre az egyszerű kérdésre.
Szív is kell a sikeres cégépítéshez
Komoly összefüggés van a spirituális intelligencia és a sikeres vállalat között. Magyarországon még a legtöbben az ész vezérelte irányításban hisznek, tőlünk nyugatabbra viszont már kevésbé tabu, hogy a szívnek is szerepe van az üzleti sikerekben.
Kirúgjam, vagy ne rúgjam?
Tedd, vagy ne tedd, de ne próbáld - hangzik a bölcsesség. Ez sokszor nem olyan könnyű egy cégvezető számára, de szakértőnk szerint nagyon fontos, annak érdekében, hogy tényleg a vezető kezében maradjon a cég sorsa.