Elismerni a nem tudást - ez a siker kulcsa

Steven D'Souza, a madridi IE és a London Business School tanára a tudást nevezte a világ leggyorsabban elfogyó áruféleségének. Sokan megijednek akkor, amikor valami ismeretlennel találkoznak, márpedig a mai, gyakran változó körülmények között ez rendszeresen előfordul. Számos dologra soha nem is fogjuk tudni a választ.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A vezető angol üzleti tanácsadók között jegyzett Mee-Yan Cheung szerint a vállalatvezetők számára csak a rendszerben történő gondolkodás vezethet célra. A  jövő vállalatvezetésének sikerreceptjét kutató Flow Leadership konferencián azt mondta, hagyományos vállalati - szervezeti formák leszálló ágba kerültek, belátható időn belül a mobilitás, a hálózatosodás, a projekt központúság mindent felülír. A vállalatvezetők jó része még mindig az elemzési készségeket isteníti, pedig az intuíció rohamosan veszi át ezek helyét. A nehéz helyzetek esetén érdemes egy lépést hátrébb lépni, és 3 kérdést feltenni: mi is történik, mit fog ez eredményezni, ebben a helyzetben valójában mit is érdemes vezetőként lépni.

Ügyfélként kéne kezelni az alkalmazottakat
Az alkalmazottaknak szinte vállalkozói attitűddel kell létezniük a szervezetben. Egy parancsokkal és ellenőrzésekkel irányított cég munkavállalói nem mernek majd kreatív döntéseket hozni. A vezetőnek kell megerősíteni a munkatársait, hogy higgyenek önmagukban. Nem várhatjuk el senkitől, hogy innovatív legyen, alkosson, és előrefelé menjen a gyorsan változó környezetben, ha nem érti a célt, és hogy hogyan kell menetelni. A dinamikus vezető úgy kezeli a beosztottakat, mint az ügyfeleket.
A vállalatok sem maradhatnak immúnisak az élet megannyi más területén is erősödő transzparencia és részvételi törekvésektől. A fogyasztók minden tudni akarnak és minden információhoz hozzá is tudnak férni, a munkatársak gyakran a közösségi oldalakon “élnek”, a migrációs törekvések népvándorlásnyi méretet ölthetnek, a demográfiai változások pedig gyökeresen változtatnak meg mindent. A jövőt végtelen számú tényező befolyásolja, amelyek kimenetelét senki sem ismeri. Ebben a helyzetben a vállalatvezetők és a munkatársak viszonya alapjaiban alakul át. A munkatársakat szinte önkéntesnek tekintve érdemes őket a döntésekbe bevonni, a szervezetet „kinyitni” és a megoldás útját közösen kialakítani.

Steven D'Souza, a madridi IE és a London Business School tanára a tudást nevezte a világ leggyorsabban elfogyó áruféleségének. Tapasztalata szerint nagyon sokan megijednek akkor, amikor valami ismeretlennel találkoznak, márpedig a mai, gyakran változó körülmények között ez rendszeresen előfordul. A legtöbb kisgyerek az ismeretlent kíváncsisággal fogadja és örül neki. Ezt a képességünket felnőttkorunkra azonban elveszítjük - állítja Souza. Pedig az ismeretlent nem kellene egyben bizonytalannak tekinteni. Együtt kell élnünk azzal, hogy számos dologra soha nem is fogjuk tudni a választ. Sok olyan helyzetet fogunk tapasztalni, ahol nincs kitaposott út. De ahogy egy régi mondás tartja, „az út ott van, ahol mi járunk”.

A jó vezető elismeri az ismeretlen létét. Munkatársaira támaszkodva, az eltérő megközelítésekre, az intuícióra alapozva igyekszik ellensúlyozni azt, hogy ismert tudása határára érkezett.
A jó vezető elismeri az ismeretlen létét. Munkatársaira támaszkodva, az eltérő megközelítésekre, az intuícióra alapozva igyekszik ellensúlyozni azt, hogy ismert tudása határára érkezett. A munkatársak összehasonlíthatatlanul jobban elkötelezettek azok iránt a vezetők iránt, akik nem tekintik magukat tévedhetetlennek, és nem gondolják, hogy csakis ők rendelkeznének az összes tudással.

Itay Talgam, izraeli karmester a klasszikus zenekarok dirigálásához hasonlította a vállalatvezetők működését. A karmesteri módszerek elemzésével 3 eltérő típusú vezetőt különböztetett meg. Az egyik puszta eszközöknek, a másik önálló szakembereknek, a harmadik pedig gondolkodó, érző embereknek tekinti a munkatársait. A sikeres vezető a különböző vezetői megközelítések közül az adott helyzethez alkalmazkodva merít.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo