A vezető angol üzleti tanácsadók között jegyzett Mee-Yan Cheung szerint a vállalatvezetők számára csak a rendszerben történő gondolkodás vezethet célra. A jövő vállalatvezetésének sikerreceptjét kutató Flow Leadership konferencián azt mondta, hagyományos vállalati - szervezeti formák leszálló ágba kerültek, belátható időn belül a mobilitás, a hálózatosodás, a projekt központúság mindent felülír. A vállalatvezetők jó része még mindig az elemzési készségeket isteníti, pedig az intuíció rohamosan veszi át ezek helyét. A nehéz helyzetek esetén érdemes egy lépést hátrébb lépni, és 3 kérdést feltenni: mi is történik, mit fog ez eredményezni, ebben a helyzetben valójában mit is érdemes vezetőként lépni.
Steven D'Souza, a madridi IE és a London Business School tanára a tudást nevezte a világ leggyorsabban elfogyó áruféleségének. Tapasztalata szerint nagyon sokan megijednek akkor, amikor valami ismeretlennel találkoznak, márpedig a mai, gyakran változó körülmények között ez rendszeresen előfordul. A legtöbb kisgyerek az ismeretlent kíváncsisággal fogadja és örül neki. Ezt a képességünket felnőttkorunkra azonban elveszítjük - állítja Souza. Pedig az ismeretlent nem kellene egyben bizonytalannak tekinteni. Együtt kell élnünk azzal, hogy számos dologra soha nem is fogjuk tudni a választ. Sok olyan helyzetet fogunk tapasztalni, ahol nincs kitaposott út. De ahogy egy régi mondás tartja, „az út ott van, ahol mi járunk”.
Itay Talgam, izraeli karmester a klasszikus zenekarok dirigálásához hasonlította a vállalatvezetők működését. A karmesteri módszerek elemzésével 3 eltérő típusú vezetőt különböztetett meg. Az egyik puszta eszközöknek, a másik önálló szakembereknek, a harmadik pedig gondolkodó, érző embereknek tekinti a munkatársait. A sikeres vezető a különböző vezetői megközelítések közül az adott helyzethez alkalmazkodva merít.