Változásképesség cikkek


Elismerni a nem tudást - ez a siker kulcsa

Elismerni a nem tudást - ez a siker kulcsa 

Steven D'Souza, a madridi IE és a London Business School tanára a tudást nevezte a világ leggyorsabban elfogyó áruféleségének. Sokan megijednek akkor, amikor valami ismeretlennel találkoznak, márpedig a mai, gyakran változó körülmények között ez rendszeresen előfordul. Számos dologra soha nem is fogjuk tudni a választ.
Muszáj bírni a változást a túléléshez

Muszáj bírni a változást a túléléshez 

A már évek óta tartó gazdasági átalakulás alatt még a legsikeresebb vállalkozások sem lazíthatnak: folyamatos növekedési és innovációs kényszer alatt állnak. Gyorsan kell reagálniuk a külső piaci hatásokra, ami folyamatos alkalmazkodást követel meg a szervezettől is.
Rendszergondolkodás játékosan

Rendszergondolkodás játékosan 

Valami nagy változás áramában élünk. Hogy ezt megérthessük és megláthassuk, és ha kell, ehhez igazítsuk életünket és munkánkat, ahhoz a rendszerszemlélet, a dinamikus rendszerek belső törvényszerűségének ismerete elengedhetetlen, de jó hír, hogy tanulható.
Változásban jók vagyunk!

Változásban jók vagyunk!  

Jó helyen indított Magyarország a KPMG és az Oxford Economics egyes országok változási képességét vizsgáló rangsorában. A 2013-as, 90 országra kiterjedő vizsgálatban Magyarország még nem szerepelt, a mostani listán azonban a 29. helyen végzett, megelőzve a legtöbb régiós versenytársat. Világviszonylatban Szingapúr, Svédország és Hongkong végzett az élen, de a legnagyobb meglepetést néhány olajország okozza.
Változóképesség nélkül lehúzhatjuk a rolót

Változóképesség nélkül lehúzhatjuk a rolót 

A multikulturális környezetben működő cégeket nem lehet már ugyanolyan módszerekkel és attitűddel sikerre vinni, mint húsz éve. Dinamizmus, innováció képesség - kortól függetlenül erre van szükség.
5 dolog, amit egy sikeres vezetőnek sürgősen el kell felejtenie

5 dolog, amit egy sikeres vezetőnek sürgősen el kell felejtenie 

A mai korra szokták azt mondani, hogy a változás benne az egyetlen állandó. Összeszedtünk 5 olyan dolgot, ami sürgősen el kell felejtenie, ha lépést akar tartani a modern biznisz világgal.
Aki képes a változásra, gyorsabban gyarapodhat

Aki képes a változásra, gyorsabban gyarapodhat 

Szingapúr, Svédország és Katar képes a leghatékonyabban reagálni a változásokra – derül ki a KPMG és az Oxford Economics közös felméréséből. A közép-kelet-európai régió vizsgált országai közül Litvánia és Lengyelország szerepelt a legjobban; Magyarországra nem terjedt ki az elemzés. A kutatók szerint a gazdasági jólét nem garancia arra, hogy egy ország felkészült az elkerülhetetlen változásokra, de a jól felkészült országok gyorsabban gyarapodnak.
Mi kell a sikeres változtatáshoz?

Mi kell a sikeres változtatáshoz? 

Változtatni berögzült szokásainkon nem könnyű, de olykor bizony szükség van rá. Ahhoz, hogy sikeresen vágunk neki a céloknak, nem kell más, csak egy egyszerű képlet.
Változásmenedzsment - Egyedül nem megy

Változásmenedzsment - Egyedül nem megy 

Ismerős tőmondat: „Újratervezés”. Akkor szól így hozzánk a GPS, amikor nem a megfelelő úton haladunk, és korrekcióra van szükség a célállomás eléréséhez. 2008 óta a cégek életében is folyamatossá vált az újratervezés.
Dzsesszt hallgatva forrasztani

Dzsesszt hallgatva forrasztani 

Csak bátorság és egy jó ötlet kell a váltáshoz, mint Merényi Dániel esetében is, aki a reklámszakma szamárlétrájának végigjárása után art director volt, amikor úgy döntött, váltania kell.

Véletlenből hivatás - Így lesz női szabóból optikus 

Mindig érdemes váltani, ezt példázza László Katalin esete is. Női szabónak tanult, de sohase szerette igazán. Nem is ő választotta a szakmát, hanem az édesanyja.

A pozitív jövőkép növeli a cégvagyont 

Ha igazi és tartós változásokat akarunk elérni, akkor az emberek beállítottságával és gondolkodásmódjával kell kezdenünk az átalakítást. Fel kell szabadítanunk és a helyes irányba kell terelnünk az emberek energiáit, ha azt akarjuk, hogy üdvözöljék, és ne akadályozzák a változásokat.

A siker titka:kihívásként kezelni a válságot 

Innováció - ez a fogalom messze kiemelkedett azon jellemzők közül, amelyekkel az idei European Business Awards magyar nemzeti döntősei írták körül üzleti tevékenységüket. Az RSM tanácsadó cég által támogatott megmérettetésen a középdöntőbe jutott húsz magyar vállalkozás példája jól mutatja: ha a cégvezetés képes lehetőségként és kihívásként tekinteni a válságra, a nehéz gazdasági körülmények a cég megerősödését is elősegíthetik.

A képzés lehet a túlélés kulcsa 

Az információk hiánya, az oktatási, képzési módszerek elavultsága közvetlenül hat nemcsak a vállalatok túlélési esélyeire, hanem a vállalkozói és munkavállalói réteg utánpótlására, nem utolsósorban pedig a magyar gazdaság egészére is.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Jó hírt kaptak a hitelfelvevők

Jó hírt kaptak a hitelfelvevők  

Csökkenhet a banki hiteltörlesztések fedezeteként kötött biztosítások költségszintje és nő azok szolgáltatásainak tartalma.

Pénzszerzés

Egyre nagyobb hitelekbe hajszolják magukat a magyarok

Egyre nagyobb hitelekbe hajszolják magukat a magyarok 

2025-ben a lakáshitelpiacon és a személyi kölcsönök piacán is éves rekord születik.

Jogi kisokos

Hullarabló maffia bukott le Magyarországon

Hullarabló maffia bukott le Magyarországon 

Huszonegy embert gyanúsítanak azzal, hogy törvényes örökös nélkül elhunytak hagyatékát megszerezték.

Cégblog

A fenntarthatóság már a befektetési döntésekben is kiemelt szempont – Klasszis Podcast

A fenntarthatóság már a befektetési döntésekben is kiemelt szempont – Klasszis Podcast 

Beszélgetés Simon Péterrel, a Raiffeisen Alapkezelő vezérigazgatójával, valamint Gyetvai Károly értékesítési vezetővel.

Klímablog

Zöld pénzeső a cégeknek: indul egy hitelprogram

Zöld pénzeső a cégeknek: indul egy hitelprogram  

Zöld Lendület Hitelprogram néven új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál.

Gazdaság

Letarolta a magyar online piacot a kínai dömping

Letarolta a magyar online piacot a kínai dömping 

120 millió online rendelés 2025-ben, 8 százalékos hazai és 22 százalékos import növekedés.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo