Taxi cikkek
Az Uber-alapító tanácsai a sikeres vállalkozáshoz
Az amszterdami Startup Fest Europe-on tartott beszédéből kihagyott minden utalást az Uber elleni taxistiltakozásokról és a P2P-közlekedés jogi nehézségeiről. Inkább motivációs beszédet adott arról, hogyan legyen az ember jó vállalkozó. Mindezt az Uberrel és önéletrajzi vonatkozásokkal színesítve. Azt is megtudtuk, hogy mi az amerikai kiejtése az Uber szónak: ú-bőr.
Itt lenyomták a taxik az Ubert
Kevés esetben támogatják a munkahelyek, hogy a dolgozók taxit, vagy Ubert használjanak a feladataik ellátásához, ezért elenyésző a munkához köthető személyfuvarozási szolgáltatások használata is. Azokban az esetekben, amikor mégis szükség van az útra, a cégek a taxi társaságokat preferálják inkább és a munkaidőt veszik figyelembe.
Bekeményít mától az Uber
Csak jogszerűen bejelentkezett vállalkozók lehetnek az Uber autóspartnerei mától, a cég pedig minden fuvar után elektronikus számlát állít ki a sofőr nevében. Szerintük egyébként ők a gazdaság fehérítésében érdekeltek.
Megeszi az Ubert a taxisrendelet
A kormány elfogadta az új taxisrendeletet, amelynek egyes, elsősorban az autókra vonatkozó műszaki követelményei 2018. január elsejétől lépnek életbe, és amelyek "infokommunikációs eszközön megrendelt személyszállítási szolgáltatásokra" is, így például az Uberre is vonatkoznak.
Mindenkinek jár az egyenlő versenyhelyzet?
Nem az új versenytársakat kifogásolják a taxitársaságok, hanem a megfelelő jogi környezetet és az egységes feltételeken alapuló piaci versenyhelyzetet hiányolják – mondta a Budapest Taxi ügyvezető igazgatója szerda reggel az M1 aktuális csatornán.
Az olaszok sem kérnek az olcsó taxiból
Tisztességtelen versenyhelyzetet eredményez a piacon az Uber és a hozzá hasonló fuvarozási szolgáltatást közvetítő cégek az olasz bíróság szerint, ezért betiltották a startup működését.
Szabályoznák itthon az Ubert is
A gazdaságszabályozásért felelős államtitkár a taxitársaságok és az érdekvédelmi szervezetek képviselőivel egyeztetett az Uber elnevezésű szolgáltatásról.
Újabb két taxitársaság bukta az engedélyt
Visszavonta a Tele 5 Taxi Hungary Kft. és a Reklámtaxi Kft. előzetes igazolását a fővárosi taxirendeletben előírt pénzügyi feltételek hiánya miatt a BKK.
Ennyire jó üzlet lenne a taxi?
A korábbi ár százszorosát, több mint 3 millió forintot fizet a városnak a két autó beállására alkalmas parkolóért és a bonyhádi taxizási jogért negyedévente a liciten nyertes vállalkozó.
Tisztuló taxispiac felháborodott vesztesekkel
Komoly piaci átrendeződést indított el az alig fél éve életbe lépett taxisrendelet. Az utasok kedvelik az új sárga taxikat, de a fuvarszervező cégek fele eddig nem tudott megfelelni a megemelt elvárásoknak, még mindig csak a taxik alig harmada sárga, és ötszáz öreg autót biztosan ki kell vonni a forgalomból.
Sorra buknak a taxisok a fogyasztóvédelemnél
Hetven próbautazásból 11 esetben, nagyjából minden hatodik fővárosi taxisnál talált kifogásolnivalót közös ellenőrzésein a budapesti kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelősége, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), valamint a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság.
Valami tényleg nem stimmel a taxitársaságokkal
Budapesten mintegy 3700, a környező településeken pedig további 300-400 főtevékenységként taxis személyszállítást megjelölő egyéni vállalkozás és cég működik – őket érinti elsősorban a főváros új taxirendelete. A taxis cégek közül nagyon kevés ad le éves beszámolót működéséről, de ezek alapján a taxis piac árbevétele alig haladja meg az évi 6 milliárd forintot, ami gyanúsan kevés.
Jönnek a sárgább és drágább taxik
Elfogadta az új fővárosi taxirendeletet a Fővárosi Közgyűlés. Lesz hatósági ár, az autóknak pedig egységes megjelenést és bankkártyás fizetési lehetőséget is előírnak 2013. szeptember elsejétől.
Kicsit sárgább, kicsit drágább, de a miénk
Sárgák és drágábbak lesznek az új budapesti taxik, ha elfogadja a főváros a személyszállítást szabályozó rendelettervezetet. Várhatóan kevesebb taxi fut majd az utakon, sokan ugyanis nem tudnak majd megfelelni az elvárásoknak, visszaszorulnak a hiénák, és az utasok számára kiszámíthatóbbá és kényelmesebbé válik a szolgáltatás.
Van-e baj a fővárosi taxikkal?
Facebook-oldalán kérdezi a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a fővárosi taxik utasait a szolgáltatás színvonaláról. Fontos válaszolni, mivel januártól Budapest rendeletben határozhatja meg a taxik külső megjelenését, színét, környezetvédelmi besorolását, méretét, a fuvarszervezők minimális garanciális feltételét.