Gvh cikkek

Összebeszélt 3 cég - 660 millió forintos bírság lett a vége
A Gazdasági Versenyhivatal összesen mintegy 660 milliós bírságot szabott ki három vállalkozásra, amelyek különleges orvostechnikai eszközökre kiírt társadalombiztosítási tendereket osztottak fel egymás között.

Az éjszaka közepén is átkutathatja a házadat a GVH
Szélesebb jogosítványok a hajnali rajtaütések során, lehetővé válik titkos felvételek bizonyítékként történő felhasználása, visszavonható a kötelezettségvállalást jóváhagyó határozat. Az év elejétől számos ponton változott a versenytörvény. A legfontosabb tudnivalókról a Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda versenyjogi csoportja tájékoztat.

A MindentMent Kft. reklámait vizsgálja a GVH
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a MindentMent Kft. fogászati szolgáltatást nyújtó cég reklámgyakorlata miatt, mert az több szempontból is megtévesztheti a fogyasztókat - tájékoztatta a hatóság az MTI-t. A MindentMent Kft. reagálásában közölte, hogy értetlenül állnak a versenyhatósági vizsgálat előtt, jogászokkal tanulmányozzák a versenyhivatal levelét.

Bírságot kapott az Airbnb – ez az ok
A Gazdasági Versenyhivatal bírságot szabott ki az Airbnb-re, amiért nem tartotta be maradéktalanul a hatóság felé vállalt módosításait a fogyasztóknak nyújtott tájékoztatásaival kapcsolatban.

Mobilszolgáltatók körmére néz a GVH
Versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal a Vodafone és a Magyar Telekom ellen is, mert valószínűleg mindketten megtévesztően hirdették mobilnet-csomagjaikat egyes közösségi alkalmazások korlátlan használatának lehetőségével.

Milliárdos bírság megtévesztő reklámok miatt - mire figyeljenek a cégek?
Az év eleji időszakban számos cégnél döntenek reklámozási és marketing kérdésekben, ezzel pedig igen érzékeny területre lépnek. Az elmúlt két évben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ilyen ügyekben csaknem 6 milliárd forint bírságot szabott ki. Aki biztos akar lenni a dolgában, annak napi szinten követnie kell a jogszabályi háttér változásait – hívja fel a figyelmet a Bán és Karika Ügyvédi Társulás.

Durva büntetést kapott egy sportélelmiszereket forgalmazó cég
Fiktív leárazással és valótlan, vásárlásra sürgető üzenetekkel hirdették a MyProtein termékeket. A hatóság 100 millió forintos bírságot rótt ki az angol cégre.

Bírságolt a GVH: ez volt a gond a kampánnyal
A DIGI a fogyasztókat megtévesztő kampánnyal vezette piacra mobiltelefon-szolgáltatását, többek között valótlanul ígért korlátlan mobilnetet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata szerint, a hatóság 45 millió forintos bírságot szabott ki a jogsértésért.

Reklámozás Black Friday alatt - hogyan ne büntessék meg a céget?
A fogyasztók és vállalkozások egyaránt készülnek a fekete péntek típusú kampányok rejtette lehetőségekre – de lesben áll a Gazdasági Versenyhivatal is. A GVH már 2015-ben metodikusan vizsgálni kezdte a piacon megjelent Black Friday típusú stratégiákat és az utóbbi 5 évben több ehhez kapcsolódó döntést hozott. Az ellenőrzés idén is elkerülhetetlen.

Gond van az egyik étrend-kiegészítő reklámjával - megbírságolták a forgalmazót
Több tízmillió forintos bírságot kapott az Innovelle Pharma Kft.
Megbírságolták a Heinekent – ez volt a gond
A Gazdasági Versenyhivatal 75 millió forintra bírságolta a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt.-t.
Bebetonozták az árakat? A magyar cementpiac három szereplőjénél vizsgálódik a GVH
A cégek hallgatólagosan összehangolt, nagymértékben azonos piaci magatartást folytattak.
Akár le is hallgathat nyomozás közben a GVH
Két rendkívül fontos, az eddigi versenyjogi szabályozást átíró változás is történt a közelmúltban, amely bővíti a Gazdasági Versenyhivatal mozgásterét a kartellek elleni küzdelemben.
Eljárást indított a TikTok ellen a GVH
Probléma volt a felhasználók tájékoztatásával.
Lecsapott a GVH – több száz milliós bírság a tévés ékszerboltnak
Sok problémát talált a hatóság.
Marketinges cégeket vett górcső alá a GVH
Versenykorlátozás gyanúja miatt vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal a Star Network MCN Szolgáltató Kft.-t és a 4KIDS Meseportál Kft.-t – közölte a hatóság.
Zavaros szerelem: büntetett a GVH
A be2.hu és az academicsingles.hu oldalakat működtető társaság számos módon tisztességtelenül járt el a fogyasztókkal szemben, ezért büntetett a Gazdasági Versenyhivatal.
Trükkös dohányértékesítőre csapott le a hatóság
Megtéveszthette ügyfeleit a JTI Hungary Dohányértékesítő Zrt., ezért vizsgálat indult ellene - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
Otthoni koronavírus-tesztek miatt figyelmeztet a GVH
A Gazdasági Versenyhivatal panaszeljárása nyomán észlelte, hogy a tesztkoronavirus.hu weboldal valószínűsíthetően azt a benyomást keltette a fogyasztókban, hogy a COVID-19 (SARS-Cov-2) IgG/IgM antitest teszt készlet terméke jogszerűen forgalmazható. Bár a honlap július eleje óta nem elérhető, a GVH az alábbiakat tanácsolja a fogyasztóknak.
Vastagon fog a Gazdasági Versenyhivatal ceruzája, ha az online piacterekről van szó
A közelmúltban a GVH több súlyos, milliárdos nagyságrendű összeget is elérő bírságot szabott ki az online piactereken zajló magatartások miatt – gondoljunk csak a Booking.com B.V., valamint az Alza.hu Kft. és az Alza.cz a.s. ellen lefolytatott eljárásokra. E folyamat nem zárult le, hiszen nyilvános információk is igazolják, hogy további eljárások vannak folyamatban. Ahogy azt a GVH korábban – például középtávú digitális stratégiájában – deklarálta, és amint azt a kiszabott bírságok mértéke is jelzi, a GVH az online piacterek jelentőségét kiemelkedőnek értékeli.
Példátlan bírságok - mivel trükköznek a vállalkozások?
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) idén szokatlanul korán, már tavasszal benyújtotta a 2019-es tevékenységét összegző éves beszámolóját, amelyet május 27-én az Országgyűlés gazdasági bizottsága el is fogadott.
Gond volt az akciókkal - súlyos büntetést kapott az Alza.hu
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 892 millió forint bírságot szabott ki a webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára Black Friday akciók tisztességtelen reklámozása miatt - közölte a GVH.
Kartellek és óriásbírságok - mozgalmas éven van túl a GVH
Az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal 2019. évi tevékenységéről és a versenytörvény alkalmazásával összefüggő tapasztalatairól szóló beszámolót.
Eljárást indított az Alzával szemben a GVH
Versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Alza.hu Kft.-vel és az Alza.cz a.s.-el szemben, mert úgy véli, hogy a vállalkozások agresszív értékesítési módszert alkalmaznak, amellyel megsérthették a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.
Nem lehet mindent eladni a koronavírus elleni védelemre hivatkozva!
A koronavírus-járvány hatására megszaporodtak az egészséget védő termékek és szolgáltatások hirdetései: a régiek mellett olyan új szereplők is megjelentek a piacon, akik a fő profiljukba nem illeszkedő termék vagy szolgálatás értékesítésébe kezdtek. Fontos azonban, hogy az új üzleti lehetőségeket mindenki tisztességesen használja ki, hiszen az illetékes hatóságok fokozottan figyelik a kereskedelmi kommunikációt. A Kapolyi Ügyvédi Iroda szakértője a reklámokra, valamint a vállalatok közötti együttműködésre vonatkozó legfontosabb versenyjogi szempontokat foglalta össze.
Hogyan lehet most reklámozni? A GVH már vizsgálódik
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fokozott figyelemmel vizsgálja a vírusokkal és baktériumokkal szemben védelmet kínáló termékek reklámját. Így többek között azt, hogy a hirdetések ne keltsék megalapozatlanul azt a látszatot, hogy egy adott termék valamiféle megelőző- vagy gyógyhatással rendelkezik. Ebben az esetben ugyanis a felelős reklámozó, illetve a hirdetést közzé tevő milliós bírságra számíthat.
Hogyan lehet reklámozni a koronavírus idején?
A fogyasztóknak, a hirdetőknek és a hirdetést közzétevőnek is ajánlásokat fogalmazott meg a Gazdasági Versenyhivatal.
Így büntet a GVH – a kis cégek is veszélyben vannak
Facebook, Google, Vodafone, Telenor, Telekom – egyik legfőbb közös pontjuk a Gazdasági Versenyhivatal. A GVH az utóbbi időben több 100 millió forintnyi büntetést szabott ki nagyobb cégekre, de a kisebb halaknak is vigyázniuk kell. Az új digitális stratégia bevezetése óta a kkv-k és az influencerek is fokozott veszélyben vannak, bárkit vizsgálat alá vonhat a hatóság.
Milliós bírság gyermekreklámok miatt – ki a felelős a szülők nyaggatásáért?
A Gazdasági Versenyhivatal az elmúlt időszakban közel harminc millió forint bírságot szabott ki két vállalkozásra jogsértő gyermekreklámok közzététele miatt. A beavatkozásokat tájékoztató közzététele követte, amelyben a hatóság összegezte a gyermekreklámokkal kapcsolatos legfontosabb elvárásokat.
Megbüntettek egy magyar szoláriumhálózatot
A KiwiSun bioszoláriumnál állapított meg szabálytalanságot a GVH.
Cégeknek segít a GVH, hogyan kell reklámozni
Gyermekeknek szánt reklámokról szóló tájékoztatóval segíti a versenyhivatal.
Vizsgálja a GVH az Év Terméke Díjat
Versenyfelügyeleti eljárásban a hatóság azt vizsgálta, hogy az "Év Terméke Díj - A fogyasztók döntése alapján" díjhoz a fogyasztók milyen tartalmat köthettek, és hogyan működött a díjazási rendszer.
3 milliárdos kartellbírság néhány hónap alatt - nem lazított a GVH
A Gazdasági Versenyhivatal az elmúlt időszakban több jelentős, a vállalkozások versenykorlátozó magatartása miatt indított ügyben hozott határozatot.
Megbüntették a Béres Gyógyszergyárat
Gyermekeknek szóló reklám miatt 21 millió forint büntetést kaptak.
Hajnalban támad a GVH - hogy járnak el milliárdos kartellügyekben?
2019 év végén több alkalommal közzétette a GVH rekordösszegű bírságait, amelyek sok esetben meghaladták az egymilliárd forintot. Ezekkel nagyrészt fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat büntetettek, de akadt közöttük kartell, vagyis versenytársak közötti versenykorlátozó összejátszás miatt kiszabott, több százmillió forintos szankció is.
350 millió forintra bírságolták a Magyar Telekomot
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) büntetése azonban csökkenthető a fogyasztóknak nyújtott kompenzációval.
Vizsgálja a GVH a Master Good és a SáGa Foods összeborulását
Ellentmondó piaci adatok miatt indult az eljárás.
Szórja a gigabírságokat a GVH – célkeresztben a telekommunikációs cégek
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) rendkívül aktív volt az elmúlt hónapban: több, mint 5,5 milliárd forint bírságot szabott ki kartell és fogyasztóvédelmi ügyekben, határozataiban pedig számos új típusú jogsértésre hívta fel a figyelmet. A hatóság a legmagasabb bírsággal, 1,8 milliárd forinttal múlt heti határozatában egy vezető telekommunikációs céget büntetett.
Több mint egymilliárd forint bírságot kapott a Vodafone - bíróságra mennek
A Vodafone Európa legnagyobb 4Ghálózataként hirdette magát, a GVH szerint megalapozatlanul. A vállalkozásnak 1 milliárd 176 millió forintos bírságot kell fizetnie.
A Facebooknak be kell fizetnie a magyar rekordbírságot
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Facebook Ireland Ltd. jogsértő magatartást tanúsított azzal, hogy szolgáltatását éveken át ingyenesen hirdette.
Nincs ingyenebéd: a Facebookra szabott ki történelmi bírságot a GVH
A Gazdasági Versenyhivatal lépett, komoly bírság lett a vége: a látszólagos ingyenességgel van problémája a hatóságnak.
Így hirdess okosan, hogy ne legyen belőle milliós bírság
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mostantól milliós büntetéseket szab ki influencerekre, marketinggel kapcsolatos jogsértéseknél. A GVH szigorúbb fellépése miatt fontos tudni, milyen tartalmat kell kötelező jelleggel feltűntetni a véleményvezéreknek egy reklámozást szolgáló posztban, és hogyan kell a hirdetőknek leszerződni a véleményvezérekkel. A felelősség ugyanis egyaránt érinti az influncert és a reklámozót.
Lecsaptak Dukai Regina cégére
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint Dukai Regina tulajdonában álló With Love Kft., mind a vele szerződő, influencereket közvetítő médiaügynökség, a Red Lemon Media Group Kft. hiányosan teljesítette a korábban vállalt kötelezettségeit.
Jogtalan a 10 százalékos borravaló: komoly büntetést szórt ki a GVH
Megengedhetetlen pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra a HelloPay Zrt. - mondta ki a GVH.
Ötmilliós versenyfelügyeleti bírság Rubint Réka cégének
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megbírságolta Rubint Réka cégét, az Alakreform Kft.-t és a The Body Shop termékeket forgalmazó Avanzo-Trade Kft.-t, mert nem teljesítették maradéktalanul online média-megjelenéseikkel kapcsolatban korábban vállalt kötelezettségeiket.
Honnan veszi a gyerek, miért kell nyaggatni a szülőt?
A fogyasztók jogait a digitalizáció miatt jelentősen átalakult reklámpiacon fokozottan védeni kell, különösen azért, mert az online vásárlás egyre népszerűbb már a gyerekek körében is.
Sok a stikli az összehasonlító portáloknál
Közel húsz éve jelentek meg az első, termékeket és szolgáltatásokat összehasonlító honlapok, és ezek népszerűsége egyre növekszik. Ezek az összehasonlító eszközök számos előnyt kínálnak, ugyanakkor több fogyasztóvédelmi jellegű problémát is felvet a működésük.
Kartellező napelemes cégekre csapott le a GVH
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) öt napelem-telepítő céggel szemben több mint 80 millió forint bírságot szabott ki, mert jogsértő módon felosztottak egymás között 26, napelemes rendszerek kivitelezésére vonatkozó, vissza nem térítendő uniós támogatású pályázatot.