Gvh cikkek


Eljárást indított a TikTok ellen a GVH

Eljárást indított a TikTok ellen a GVH 

Probléma volt a felhasználók tájékoztatásával.
Lecsapott a GVH – több száz milliós bírság a tévés ékszerboltnak

Lecsapott a GVH – több száz milliós bírság a tévés ékszerboltnak 

Sok problémát talált a hatóság.
Marketinges cégeket vett górcső alá a GVH

Marketinges cégeket vett górcső alá a GVH 

Versenykorlátozás gyanúja miatt vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal a Star Network MCN Szolgáltató Kft.-t és a 4KIDS Meseportál Kft.-t – közölte a hatóság.
Zavaros szerelem: büntetett a GVH

Zavaros szerelem: büntetett a GVH 

A be2.hu és az academicsingles.hu oldalakat működtető társaság számos módon tisztességtelenül járt el a fogyasztókkal szemben, ezért büntetett a Gazdasági Versenyhivatal.
Trükkös dohányértékesítőre csapott le a hatóság

Trükkös dohányértékesítőre csapott le a hatóság 

Megtéveszthette ügyfeleit a JTI Hungary Dohányértékesítő Zrt., ezért vizsgálat indult ellene - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
Otthoni koronavírus-tesztek miatt figyelmeztet a GVH

Otthoni koronavírus-tesztek miatt figyelmeztet a GVH 

A Gazdasági Versenyhivatal panaszeljárása nyomán észlelte, hogy a tesztkoronavirus.hu weboldal valószínűsíthetően azt a benyomást keltette a fogyasztókban, hogy a COVID-19 (SARS-Cov-2) IgG/IgM antitest teszt készlet terméke jogszerűen forgalmazható. Bár a honlap július eleje óta nem elérhető, a GVH az alábbiakat tanácsolja a fogyasztóknak.
Vastagon fog a Gazdasági Versenyhivatal ceruzája, ha az online piacterekről van szó

Vastagon fog a Gazdasági Versenyhivatal ceruzája, ha az online piacterekről van szó 

A közelmúltban a GVH több súlyos, milliárdos nagyságrendű összeget is elérő bírságot szabott ki az online piactereken zajló magatartások miatt – gondoljunk csak a Booking.com B.V., valamint az Alza.hu Kft. és az Alza.cz a.s. ellen lefolytatott eljárásokra. E folyamat nem zárult le, hiszen nyilvános információk is igazolják, hogy további eljárások vannak folyamatban. Ahogy azt a GVH korábban – például középtávú digitális stratégiájában – deklarálta, és amint azt a kiszabott bírságok mértéke is jelzi, a GVH az online piacterek jelentőségét kiemelkedőnek értékeli.
Példátlan bírságok - mivel trükköznek a vállalkozások?

Példátlan bírságok - mivel trükköznek a vállalkozások? 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) idén szokatlanul korán, már tavasszal benyújtotta a 2019-es tevékenységét összegző éves beszámolóját, amelyet május 27-én az Országgyűlés gazdasági bizottsága el is fogadott. 
Gond volt az akciókkal - súlyos büntetést kapott az Alza.hu

Gond volt az akciókkal - súlyos büntetést kapott az Alza.hu 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 892 millió forint bírságot szabott ki a webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára Black Friday akciók tisztességtelen reklámozása miatt - közölte a GVH.
Kartellek és óriásbírságok - mozgalmas éven van túl a GVH

Kartellek és óriásbírságok - mozgalmas éven van túl a GVH 

Az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal 2019. évi tevékenységéről és a versenytörvény alkalmazásával összefüggő tapasztalatairól szóló beszámolót.

Eljárást indított az Alzával szemben a GVH 

Versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az Alza.hu Kft.-vel és az Alza.cz a.s.-el szemben, mert úgy véli, hogy a vállalkozások agresszív értékesítési módszert alkalmaznak, amellyel megsérthették a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.

Nem lehet mindent eladni a koronavírus elleni védelemre hivatkozva! 

A koronavírus-járvány hatására megszaporodtak az egészséget védő termékek és szolgáltatások hirdetései: a régiek mellett olyan új szereplők is megjelentek a piacon, akik a fő profiljukba nem illeszkedő termék vagy szolgálatás értékesítésébe kezdtek. Fontos azonban, hogy az új üzleti lehetőségeket mindenki tisztességesen használja ki, hiszen az illetékes hatóságok fokozottan figyelik a kereskedelmi kommunikációt. A Kapolyi Ügyvédi Iroda szakértője a reklámokra, valamint a vállalatok közötti együttműködésre vonatkozó legfontosabb versenyjogi szempontokat foglalta össze.

Hogyan lehet most reklámozni? A GVH már vizsgálódik 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) fokozott figyelemmel vizsgálja a vírusokkal és baktériumokkal szemben védelmet kínáló termékek reklámját. Így többek között azt, hogy a hirdetések ne keltsék megalapozatlanul azt a látszatot, hogy egy adott termék valamiféle megelőző- vagy gyógyhatással rendelkezik. Ebben az esetben ugyanis a felelős reklámozó, illetve a hirdetést közzé tevő milliós bírságra számíthat.

Hogyan lehet reklámozni a koronavírus idején? 

A fogyasztóknak, a hirdetőknek és a hirdetést közzétevőnek is ajánlásokat fogalmazott meg a Gazdasági Versenyhivatal.

Így büntet a GVH – a kis cégek is veszélyben vannak 

Facebook, Google, Vodafone, Telenor, Telekom – egyik legfőbb közös pontjuk a Gazdasági Versenyhivatal. A GVH az utóbbi időben több 100 millió forintnyi büntetést szabott ki nagyobb cégekre, de a kisebb halaknak is vigyázniuk kell. Az új digitális stratégia bevezetése óta a kkv-k és az influencerek is fokozott veszélyben vannak, bárkit vizsgálat alá vonhat a hatóság.

Milliós bírság gyermekreklámok miatt – ki a felelős a szülők nyaggatásáért? 

A Gazdasági Versenyhivatal az elmúlt időszakban közel harminc millió forint bírságot szabott ki két vállalkozásra jogsértő gyermekreklámok közzététele miatt. A beavatkozásokat tájékoztató közzététele követte, amelyben a hatóság összegezte a gyermekreklámokkal kapcsolatos legfontosabb elvárásokat.

Megbüntettek egy magyar szoláriumhálózatot 

A KiwiSun bioszoláriumnál állapított meg szabálytalanságot a GVH.

Cégeknek segít a GVH, hogyan kell reklámozni 

Gyermekeknek szánt reklámokról szóló tájékoztatóval segíti a versenyhivatal.

Vizsgálja a GVH az Év Terméke Díjat 

Versenyfelügyeleti eljárásban a hatóság azt vizsgálta, hogy az "Év Terméke Díj - A fogyasztók döntése alapján" díjhoz a fogyasztók milyen tartalmat köthettek, és hogyan működött a díjazási rendszer.

3 milliárdos kartellbírság néhány hónap alatt - nem lazított a GVH 

A Gazdasági Versenyhivatal az elmúlt időszakban több jelentős, a vállalkozások versenykorlátozó magatartása miatt indított ügyben hozott határozatot.

Megbüntették a Béres Gyógyszergyárat 

Gyermekeknek szóló reklám miatt 21 millió forint büntetést kaptak.

Hajnalban támad a GVH - hogy járnak el milliárdos kartellügyekben? 

2019 év végén több alkalommal közzétette a GVH rekordösszegű bírságait, amelyek sok esetben meghaladták az egymilliárd forintot. Ezekkel nagyrészt fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat büntetettek, de akadt közöttük kartell, vagyis versenytársak közötti versenykorlátozó összejátszás miatt kiszabott, több százmillió forintos szankció is.

350 millió forintra bírságolták a Magyar Telekomot 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) büntetése azonban csökkenthető a fogyasztóknak nyújtott kompenzációval.

Vizsgálja a GVH a Master Good és a SáGa Foods összeborulását 

Ellentmondó piaci adatok miatt indult az eljárás.

Szórja a gigabírságokat a GVH – célkeresztben a telekommunikációs cégek 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) rendkívül aktív volt az elmúlt hónapban: több, mint 5,5 milliárd forint bírságot szabott ki kartell és fogyasztóvédelmi ügyekben, határozataiban pedig számos új típusú jogsértésre hívta fel a figyelmet. A hatóság a legmagasabb bírsággal, 1,8 milliárd forinttal múlt heti határozatában egy vezető telekommunikációs céget büntetett.

Több mint egymilliárd forint bírságot kapott a Vodafone - bíróságra mennek 

A Vodafone Európa legnagyobb 4Ghálózataként hirdette magát, a GVH szerint megalapozatlanul. A vállalkozásnak 1 milliárd 176 millió forintos bírságot kell fizetnie. 

A Facebooknak be kell fizetnie a magyar rekordbírságot 

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Facebook Ireland Ltd. jogsértő magatartást tanúsított azzal, hogy szolgáltatását éveken át ingyenesen hirdette.

Nincs ingyenebéd: a Facebookra szabott ki történelmi bírságot a GVH 

A Gazdasági Versenyhivatal lépett, komoly bírság lett a vége: a látszólagos ingyenességgel van problémája a hatóságnak.

Így hirdess okosan, hogy ne legyen belőle milliós bírság 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mostantól milliós büntetéseket szab ki influencerekre, marketinggel kapcsolatos jogsértéseknél. A GVH szigorúbb fellépése miatt fontos tudni, milyen tartalmat kell kötelező jelleggel feltűntetni a véleményvezéreknek egy reklámozást szolgáló posztban, és hogyan kell a hirdetőknek leszerződni a véleményvezérekkel. A felelősség ugyanis egyaránt érinti az influncert és a reklámozót.

Lecsaptak Dukai Regina cégére 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint Dukai Regina tulajdonában álló With Love Kft., mind a vele szerződő, influencereket közvetítő médiaügynökség, a Red Lemon Media Group Kft. hiányosan teljesítette a korábban vállalt kötelezettségeit.

Jogtalan a 10 százalékos borravaló: komoly büntetést szórt ki a GVH 

Megengedhetetlen pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra a HelloPay Zrt. - mondta ki a GVH.

Ötmilliós versenyfelügyeleti bírság Rubint Réka cégének 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megbírságolta Rubint Réka cégét, az Alakreform Kft.-t és a The Body Shop termékeket forgalmazó Avanzo-Trade Kft.-t, mert nem teljesítették maradéktalanul online média-megjelenéseikkel kapcsolatban korábban vállalt kötelezettségeiket.

Honnan veszi a gyerek, miért kell nyaggatni a szülőt? 

A fogyasztók jogait a digitalizáció miatt jelentősen átalakult reklámpiacon fokozottan védeni kell, különösen azért, mert az online vásárlás egyre népszerűbb már a gyerekek körében is.

Sok a stikli az összehasonlító portáloknál 

Közel húsz éve jelentek meg az első, termékeket és szolgáltatásokat összehasonlító honlapok, és ezek népszerűsége egyre növekszik. Ezek az összehasonlító eszközök számos előnyt kínálnak, ugyanakkor több fogyasztóvédelmi jellegű problémát is felvet a működésük.

Kartellező napelemes cégekre csapott le a GVH 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) öt napelem-telepítő céggel szemben több mint 80 millió forint bírságot szabott ki, mert jogsértő módon felosztottak egymás között 26, napelemes rendszerek kivitelezésére vonatkozó, vissza nem térítendő uniós támogatású pályázatot.

Nem lehet majd pénzért véleményvezérkedni 

Bírságra számíthatnak a véleményvezérek, a GVH szigorúbban lép fel velük és a hirdetőkkel szemben.

Még egy családi ebéd is lehet kartellgyanús 

Rendkívül aktívak voltak az elmúlt hónapokban az európai uniós és hazai versenyhatóságok, amit jól mutatnak a rekordbírságok, valamint Magyarországon a családi vállalkozások összehangolt piaci fellépése kapcsán hozott GVH-döntés is. A közelmúlt eseményei azt is jelezték, hogy a versenyjogi eljárásban érintett cégeknek megéri együttműködniük a hatóságokkal. 

Ez egy rajtaütés! Adja át a telefonját 

A napokban adta ki legújabb tájékoztatóját a Gazdasági Versenyhivatal („GVH”), ezúttal az előzetes értesítés nélküli helyszíni ellenőrzések, a szakirodalomban hajnali rajtaütésnek („dawn raid”) nevezett sajátos jogintézmény kapcsán. A hajnali rajtaütések a kartellek elleni harcban a legfontosabb fegyverek a GVH eszköztárában, ugyanakkor a gyanúba került cégek jogai is itt sérülhetnek a legnagyobb mértékben. A CHSH Dezső és Társai szakértő ügyvédje, dr. Kocsis Márton alább bemutatja a legfontosabb szabályokat.

Kartellen kapták a kútfúrókat 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen mintegy 105 millió forintos versenyfelügyeleti bírságot szabott ki négy, kútfúrással foglalkozó vállalkozásra, amiért egyes közbeszerzések pályázóiként a verseny korlátozásáról állapodtak meg - közölte a GVH.

Black Friday: nagyot lehet szakítani, de drága is lehet az ára 

A Black Friday magyarországi népszerűségének növekedésével együtt jár az is, hogy egyre több panasz érkezik az akciókkal kapcsolatban. A fogyasztóvédelmi hatóságok is fokozottan figyelnek erre az időszakra, ezért a kereskedőknek érdemes szakértőkkel előre egyeztetniük az akcióik tartalmát, mivel ha hibáznak, akár több millió forintos bírságot is kaphatnak.

Black Friday: a GVH-nak is ünnepnap 

Hazánkban is egyre népszerűbbé válik az Amerikában a kereskedők ünnepeként is aposztrofált, a karácsonyi szezont indító kiskereskedelmi akciósorozat, a fekete péntek, vagy eredeti nevén Black Friday. Ebben a kiemelt akciózási időszakban azonban nemcsak a fogyasztóknak, de a kereskedőknek is érdemes résen lenni, mert a GVH sem nézi tétlenül az ígérgetési versenyt – mutatott rá a Piac & Profitnak a CHSH Dezső és Társai Ügyvédi Iroda szakértője.

Kinek és hogyan jár kártérítés, ha kartellt fog a GVH? 

Még néhány évvel ezelőtt sem volt reális lehetőség arra, hogy a fogyasztók a kartellezések miatt az őket ért károkat közvetlenül, bíróság előtt is érvényesíthessék. Ez azonban most már nincs így – mutatott rá a Piac & Profitnak a CHSH Dezső és Társai Ügyvédi Iroda szakértője.

Szigorúbb ellenőrzés jöhet a digitális piacon 

Ahogy digitalizáltabb lesz a piac, a versenyhivatal egyre jobban foglalkozik internetes marketinggel. A szolgáltató vállalkozásoknak különösen körültekintően kell eljárniuk ügyfélkezelési gyakorlatuk és kommunikációjuk kialakításakor.

Rosszul áll az Airbnb szénája 

Jelentősen megbolygatta a lakáskiadások piacát az Airbnb. Komoly konkurenciát jelentenek a szállodáknak, a legtöbb európai országban jelentősen felverték az ingatlanárakat. Az Európai Bizottság szerint működésük ellentétes az EU szigorú fogyasztóvédelmi előírásaival.

Eljárást indít a GVH a Be2 társkereső ellen 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az online társkereső szolgáltatást nyújtó be2 S.á.r.l. (be2) ellen, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt.

Miért vesz valaki követőket? És tisztességes ez? 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egyre intenzívebben foglalkozik a véleményvezérek (ún. influencerek) tevékenységével. Mága Zoltán hegedűművész hirtelen megnövekedett követőtáborának, és az ezzel kapcsolatban folyó GVH-s vizsgálatnak a híre számos kérdést felvet a véleményvezérek közösségi médiában kifejtett magatartásával kapcsolatban. A szabályok közt dr. Kocsis Márton, a CHSH Dezső és Társai Ügyvédi Iroda versenyjogi szakértője segít eligazodni.

GVH: kötelezettségvállalással zárult a Kometa ügye 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a Kometa 99 Élelmiszeripari Zrt. vállalását, amely a helyes és kiegyensúlyozott táplálkozással összefüggésben weboldal és a fogyasztói tudatosságot növelő kommunikációs kampány elindítását is magában foglalja.

Rekordbírságokkal fenyeget a GVH 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) új közleménye alapján egyes eljárásokban a bírság alapjául szolgáló kiinduló összeg akár háromszorosára is nőhet. Az érintett ügyek a versenykorlátozó megállapodások, erőfölénnyel vagy jelentős piaci erővel való visszaélés, tehát a klasszikus antitröszt eljárások lesznek. Ennek eredményeképp nagymértékben megnövekedhetnek a vállalkozásokra kiszabott bírságok összegei.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Eldőlt, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum jövőre

Eldőlt, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum jövőre  

Megegyeztek a felek a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumán. 

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo