A változtatást a szeptemberben végzett gyorselemzésük alapján javasolják. A GVH megállapította ugyanis, hogy az ételkiszállítóknál a fogyasztói visszajelzések rendszere hiányos, pontatlan, visszaélésekre ad lehetőséget.
Kifogásolták többek között, hogy a vásárlók olykor utólag, és akár többször is módosíthatják korábbi véleményeiket. Az értékelő platformok egy részéről ráadásul nem derül ki, hogy az értékelés milyen szempontok és módszertan szerint készül, hány véleményt összesítenek, vagy nem egyértelmű, hogy a szöveges visszajelzésekből hogyan lesz értékelés. A platformok többségénél nem találtak tájékoztatást arról, hogy moderálják-e az értékeléseket, és mi alapján. Tudnak olyan esetről is, amikor egy értékelés nem jelent meg az érintett étterem mellett.
A versenyhatóság a honlapján nyilvános ajánlásokat tett közzé a hiányosságok miatt. Hangsúlyozták, hogy az átlátható értékelési rendszer segít megőrizni a fogyasztói bizalmat, míg a vélemények torz megjelenítése megtévesztő, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak is minősülhet, vagyis büntetendő lehet.