Cégér cikkek
Csak olyat ígérj, amit be tudsz tartani!
„A túlélés nem a legerősebb, de nem is a legintelligensebb fajnak adatik meg, hanem annak, amelyik leginkább képes alkalmazkodni a változásokhoz.” Charles Darwin elméletét követte új márkája, a Myrla üzleti koncepciójának a kialakításakor az Aromax Zrt.
Magyar termék az űrben!
Az soha ne akarjon külpiacra lépni, aki nem korrekt a végtelenségig – vallja az Admatis Kft. egyik alapítója, Dr. Prof Bárczy Pál és fia, a céget vezető Bárczy Tamás. Az általuk képviselt üzleti modell meghozta gyümölcsét: az Admatis az első kelet-európai cég, amely beszállítói megrendeléshez jutott európai űripari projektben.
Magyarok nyomják le a Dropboxot?
Dropbox, Google Drive, Microsoft SkyDrive, Tresorit – néhány a legismertebb felhő alapú fájlmegosztó és tárolószolgáltató közül. A felsorolásban a negyedik egy alig kétéves magyar startup. A három hazai egyetemista által alapított Tresorit célja, hogy a vállalkozás a titkosított felhőpiac egyes számú innovátora legyen világszinten.
Válts, ha nem megy!
Mindenkivel előfordulhat, hogy nem jó irányba indul. Sőt, a sikeres startupok közül is sokan az üzleti elképzelésük megváltoztatására kényszerülnek a projekt indítását követő egy éven belül. Ezt tették a Foodmania.hu alapítói is.
Válságból sikertörténet a csokibizniszben
Hat éven keresztül a Heineken Magyarország trade marketingmenedzsere, majd a 2009-es leépítési hullám őt is elérte. Majdnem egy év eredménytelen álláskeresés után Mészáros Gábor döntött: saját vállalkozást alapít. Mindent feltett a csokoládéüzletre, a ChocoMe pedig mára igazi sikersztori. A Piac&Profit a Díj a sikeres vállalkozásért első kkv nyertesével beszélgetett.
Lehetetlennek tűnt, mégis sikeres: tudomány és üzlet együtt
Szinte nincs olyan számítógép-felhasználó, aki rendszeresen vagy időnként ne élvezné a nyelvhelyesség-ellenőrző szoftver vagy a szótárprogram előnyeit. Természetesen használjuk az ingyenes programokat, pedig mögöttük üzleti vállalkozás áll. A MoBiMouse-technológia magyar fejlesztője, a huszonkét éve sikeres MorphoLogic a sokak által már az induláskor lehetetlennek tartott modellt teremtette meg: összehozta a tudományt és az üzletet.
Akinek bejött az előremenekülés stratégiája
Három éve még kiugróan magas forgalomról és értékarányos nyereségről árulkodtak az építőiparban tevékenykedő TERC Kft. mérlegei, majd a szektort sújtó piacszűkülés az 1990-ben alapított céget is elérte. Forgalmuk egyharmadát elveszítették, a nyereségük pedig évi közel százmillió forinttal zuhant. Az alapító tulajdonos, Molnár Miklós Konrád kétségbeesés helyett az előremenekülés mellett tette le a voksát: nem épített le, nem csökkentett fizetéseket, ehelyett merészen pályázott, és beruházott.
Cégsztori: a nem hagyományos, de sikeres modell
Számára addig teljesen ismeretlen területen kezdett villámgyors építkezésbe alig több mint két éve Baldaszti Péter. Tankönyvbe illő stratégiai hibák után folyamatos korrekciókkal jutott el arra a pontra, amikor itthoni üzleteit már stabilnak és jól működőnek látja. Ebben az iparágban dolgozni olyan, mint a vitorlázás – mondja –, ahol a kötélzetet és a vitorlát folyamatosan az aktuális viszonyokhoz kell igazítani.
A vendéglátásban is folyamatosan optimalizálni kell ahhoz, hogy a vállalkozás megfeleljen a piacnak, a fogyasztási szokások változásainak. Most, mint ahogyan az egy igazi kalandvágyó hajóshoz illik, nemzetközi vizekre evezve a tengerentúlt vette célba: tervei szerint ősztől a nevét viselő üzleti vállalkozás Manhattanben is aktivizálja magát.
Nyertesen a válságban
2005-ben egy 33 négyzetméteres garzonlakásban, tőke nélkül indított céget apa és fia, valamint három barátjuk. Az akkor már kialakult GPS nyomkövető rendszerek piacára igyekeztek betörni ismeretlen családi vállalkozásként. A talpon maradásuk azon múlott, hogy megtalálják-e a piaci rést, és a már bizonyított márkákkal szemben sikerül-e piacot szerezniük. Ez olyannyira sikerült, hogy 2012-ben a Deloitte Technology Fast 50 versenyében Magyarország második, Közép-Kelet-Európa 17. leggyorsabban fejlődő technológiai vállalata lett az iData.
Együttműködésre épített cégbirodalom
Nem üzleti tervet, marketingötletet, szervezetépítést említ Tóth Péter, a Lipóti Pékség tulajdonosa, amikor cége növekedéséről faggatom. Bár ezek elengedhetetlenek, számára a bizalmon alapuló együttműködés és a kölcsönös előny a legfőbb tényezők. Azt vallja: az élet mindig nyújt lehetőséget egy vállalkozónak, a legnagyobb válságban és a legtöbb nehézséggel küzdő ágazatban is. A kreativitásától függ, hogy tud-e élni azzal.
A hit sikert terem
A garázsvállalkozás minden jellemzőjével rendelkeznek: két fiatal kikerülve az egyetemről céget alapít, és tíz év alatt nemzetközileg ismert informatikai biztonsági szoftverfejlesztő vállalattá nőnek. Egyszerűnek látszó sikertörténet, mégis csak keveseknek sikerül.
Sikerrecept egy nehéz ágazatban
Lehet sikeresnek lenni olyan ágazatban is, amely hét éve zsugorodik, s a közeljövő sem ígér számára meredek felívelést. A recept: legyen határozott jövőképed, kövess világos üzleti modellt, legyél következetes és bátor.
Pénzt hoz az optimizmus
Szívós munka, folyamatos fejlődés, önbizalom és optimizmus a kiegyensúlyozott növekedés és biztos működés kulcsa a pozitív pszichológia hazai meghonosításával nevet szerzett Profil Training Kft. vezetői szerint.