Nem sikerült az ázsiai dominancia megtörése akkumulátorgyártásban

Annak ellenére, hogy az Egyesült Államok és az EU nagy erőfeszítéseket tett a belföldi ellátás javítására, az összes jelentős elektromosjármű-akkumulátorgyártó továbbra is Ázsiában működik.

A 2023-as teljes akkumulátor-kihasználtság (megawattórában mérve) alapján készült el a 10 legjobb elektromosjármű-akkumulátor-gyártó rangsora.

Kínai dominancia

A Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) kevesebb, mint egy évtized alatt emelkedett a csúcsra. A kínai vállalat immár 34 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, és számos Kínában gyártott járműhöz szállít akkumulátorokat, köztük a Tesla Model Y, a SAIC MG4/Mulan és a Li Auto különféle modelljeihez. 2023-ban a BYD megelőzte az LG Energy Solution-t és megszerezte a második helyet. Ezt a saját modelljei iránti kereslet és a harmadik felekkel kötött ügyletek növekedése vezérelte. Ide tartozik a németországi Tesla Model Y, a Toyota bZ3, a Changan UNI-V, a Venucia V-Online, valamint számos Haval és FAW modell.

A három legnagyobb akkumulátorgyártó (CATL, BYD, LG) együttesen a teljes akkumulátorhasználat kétharmadáért (66 százalék) felel.

A Panasonic egykor vezető szerepet töltött be az elektromos autóakkumulátor-üzletágban. A tavalyi 9 százalékról azonban 8 százalékra estek vissza. Piaci részesedésük immár csak a negyedik helyhez elég. Fő ügyfelük, a Tesla, ma már több beszállítótól szerzi be az akkumulátorokat. A japán akkumulátorgyártó úgy tűnik, elveszítette versenyelőnyét az iparágban.

Összességében a Fortune Business Insights szerint a globális elektromos járművek akkumulátorpiacának mérete a 2022-es 49 milliárd dollárról 2029-re 98 milliárd dollárra nő.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo