Út a munkába: autóval, kerékpárral, vonaton

A munkába járók egyharmada autóba ül reggel, egynegyedüka tömegközlekedést használja, de a kerékpárt is sokan választják már. Függetlenül a közlekedési eszköztől, a munkavállalók felének kevesebb, mint fél órát vesz igénybe a napi ingázás a munkahely és a lakása között.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Egyre többen választják a kerékpárt - Kép: streetfsn.blogspot.com

A magyar munkavállalók egyharmada ingázik lakhelye és munkahelye között mindennap. Jellemző, hogy közöttük az átlagosnál magasabb arányban szerepelnek férfiak és a húszas éveikben járók. Ezzel szemben az idősebbeknél kevésbé jellemző, hogy nem a saját településén keresnének munkahelyet – derül ki a Profession.hu Munkahelyi Környezet című kutatásából. A 2500 válaszadó közül minden ötödik munkavállaló legalább napi egy órát tölt utazással, míg közel felüknek, 1250-nek maximum napi fél órát kell, hogy erre szánjon.

A közlekedés módját vizsgálva 32 százalékkal még mindig az autósok vezetnek, őket követik 25 százalékkal a tömegközlekedést választók, de meglepően jó arányt, 15 százalékot hasítanak ki a kerékpárosok is. Náluk 1 százalékkal kevesebben gyalogolnak. A távolsági buszt használók (6%) és a vonatozók (4%) mellett már kimutatható adatot értek el a motorosok is, igaz ők még csak 2 százalékkal, de a hidegebb őszi hónapokban is jelen vannak az utakon.

A biciklivel munkába érkezők között csupán 2 százalékkal nagyobb a férfiak aránya és az életkort vizsgálva is egyenletes az eloszlás: a 20-29 évesek között 11 százalék, a 30-49 korosztályból 17 százalék, az 50 felettieknél pedig 13 százalék kerékpározik naponta a munkahelyére.

Ugyan nemzetközi összehasonlításban, biciklihasználat tekintetében Magyarország a 27 Uniós országból csupán a 17. helyet foglalja el az ECF, az Európai Biciklisták Szövetségének barométere szerint, mégis a folyamatos növekedés tetten érhető.

Aranykorban a drótszamár
Egyre többen és többen pattannak kerékpárra, a lakosság jelentős része már télen sem mond le a kétkerekűek használatáról, pláne ragyogó napsütésben. Közhelynek számít, hogy a magyar kerékpárpiac hatalmas felívelésének lehetünk szemtanúi, igaz, arra csak becslésekre szorítkozhatunk, hogy mekkorára is nőtt ez a piac.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo