Évente 100 órát ülünk a dugóban

Éves szinten 100 óra extra utazást jelentenek a dugók Budapesten, de még ezzel a döbbenetes számmal sem Budapest a legzsúfoltabb város a régióban a TomTom Traffic Index szerint.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A TomTom Traffic Index 2016 a világ közlekedési dugók által legjobban sújtott városait ismerteti. A budapesti sofőrök átlagosan 22% nem kívánt extra utazási idővel számolhatnak a nap bármely időpontjában, míg 46%-al az esti csúcsforgalomban, egy jól járható, akadálymentes időszakhoz viszonyítva, mely éves szinten összesen 100 óra ** extra utazási órát jelent. A magas óraszám ellenére mégsem Budapest a legzsúfoltabb város Kelet-Közép Európában: Szlovákiában (Pozsony 26%), Csehországban (Prága 28%) és Ausztiában (Bécs 31%) még több időt töltenek el az ott élők a dugóban.

A forgalomból származó adatok felhasználásával 2016-ban a TomTom Traffic Index mutatja a forgalmi torlódások helyzetét 390 városban 48 országban, hat kontinensen - Rómától Rióig, Szingapúrtól San Franciscóig. A TomTom 19 milliárd adatpont segítségével dolgozik, amelyek kilenc év alatt halmozott fel. Ez a hatodik év, hogy kiadjuk a TomTom Traffic Indexet.

E közlekedési listán 189 város közül a 130-adikak vagyunk (a Budapest méretű városokhoz viszonyítva. Míg jó hír, hogy az autópályákon ritkán alakul ki fennakadás, a rossz, hogy Budapesten naponta átlagosan több mint 26 szükségtelen percet töltünk el a forgalmi dugókban. Az év legforgalmasabb napja 2016.január 04.-e volt ami több dolognak tudható be, az év második tanítási napja volt, illetve nagy mennyiségű hóesésnek köszönhetően.

Közlekedési szempontból legzsúfoltabb városok Európában 2016-ben (teljes napi torlódás - extra utazási idő - 800.000 főt meghaladó népességű városokban)

1 Bukarest 50% 6 Róma 40%
2 Moszkva 44% 7 Párizs 38%
3 Szentpétervár 41% 8 Brüsszel 38%
4 London 40% 9 Manchester 38%
5 Marseille 40% 10 Athén 37%
A forgalom a reggeli órákban 08:00 – 09:00 óra körül éri el a csúcspontját. A felmérés alapján 10 - 13%-kal sűrűbb forgalommal kell számolni hétfőn, mint a pénteki napokon. A hétfő reggeli csúcsforgalomban 46% a város Traffic Indexe, de a többi napon is péntek kivételével 40% felett van. Sokak életét megkeseríti, ha nem tudják tervezetten elintézni napi ügyeiket, mert idejük jó részét szükségtelenül a közlekedési dugókban töltik. A forgalmi index a szerdai és csütörtöki napon 17:00 és 18:00 között akár a 49% - 50%-t is elérheti, ami köszönhető annak hogy az emberek több időt maradnak a munkahelyükön, illetve a bevásárlásokat is ebben az időszakban végzik el jó néhányan.
Levegőben futó biciklik csökkenthetik a dugót
A vasúti sínek fölé építene bicikliutakat Londonban a sztárépítész Norman Foster. És még az is lehet, hogy a 220 kilométeres SkyCycle tényleg megvalósul.
A bukaresti TomTom Traffic index növekedése 7%, ami meglepően magas más városokkal összehasonlítva globálisan. Ami több tényezőnek köszönhető: a gazdaság javult az elmúlt évekhez képest, kereskedelmi szempontból is több gépjármű használja az utakat, de a fejlesztések üteme nem kovette a gazdasági változásokat. Illetve azt is érdemes megjegyezni, hogy a gépjármű penetráció közel 11%-al nőtt az elmúlt 5 évben, ami szintén szerepet játszik a Traffic Index növekedésében.

Észak Amerika TOP 5 városa nem változott a tavalyi évhez képest – Mexico City (66%), Los Angeles (45%), San Francisco (39%), Vancouver (39%), New York (35%) a traffic index mutatója.

Közlekedési szempontból legzsúfoltabb városok Észak-Amerikában 2016-ben (teljes napi torlódás - extra utazási idő - 800.000 főt meghaladó népességű városokban)

1 Mexico Város 66% 6 Seattle 34%
2 Los Angeles 45% 7 San Jose 32%
3 San Francisco 39% 8 Toronto 30%
4 Vancouver 39% 9 Miami 30%
5 New York 35% 10 Portland 29%
Világszinten nő a közlekedési dugók száma

A TomTom felméréséből kiderül, hogy a forgalmi dugók, tömörülések által kiváltott fennakadások 2008 óta * globális méretekben 19%-kal nőttek. Érdekes módon kiemelkedően nagy eltérések vannak az egyes földrészek forgalmi státuszai között. Amíg az elmúlt években Észak-Amerika közlekedési zsúfoltsága 7%-kal, Ázsia és Óceánia 12%-al, Afrika pedig 15%-al  nőtt, addig Európában 9%-os ez az emelkedés.

Közlekedési szempontból legzsúfoltabb városok világszerte 2016-ben (teljes napi torlódás - extra utazási idő - 800.000 főt meghaladó népességű városokban)

1 Mexico Város 66% 6 Isztambul 49%
2 Bangkok 61% 7 Csengtu 47%
3 Jakarta 58% 8 Rio de Janero 47%
4 Csungking 52% 9 Tajnan 46%
5 Bukarest 50% 10 Peking 46%
Tóth Tamás, a TomTom magyarországi képviselője azt mondta: "A TomTom küldetése, hogy átalakítsa a mobilitást szerte a világon, hogy intelligensebb városokat építsünk ki a jövőben. Nagy részét képezi az átalakulásnak, hogy segítsük a mindennapi járművezetőket abban, hogy jobb döntéseket hozzanak arról hogyan lehet elkerülni a felesleges dugóban eltöltött időt.  Ez az, ahol a szakértelem és a  forgalom találkozik, és ez az, amiért mi bemutatjuk a TomTom Traffic Indexet minden évben. Úgy terveztük, hogy segítsünk a vezetőknek, a város és a közlekedés tervezőknek, hogy megértsék a forgalmi torlódásokat és ami a legfontosabb, hogyan mindenki elgondolkodjon azon, hogyan lehet csökkenteni azt. "

Bővebb információkat a TomTom Traffic Indexről, a friss statisztikáiról és a városok besorolásáról a www.tomtom.com/trafficindex oldalon találhat! Itt akár további hasznos tanácsokat is kaphat a nemkívánt forgalmi fennakadások elkerüléséről. Ebben az évben első alkalommal a TomTom ünnepeli azokat a városokat, amelyek különleges erőfeszítést tettek annak érdekében hogy leküzdjék a forgalmi torlódásokat, így megkapják a TomTom Traffic Index díjat.

 

 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo