A bolt is lehet jótékonysági intézmény

A jótékonyság új dimenzióját ígéri az első nyilvános bemutatkozását tartó társadalmi vállalkozás, a Cseriti. Amit kínál az egy innovatív jótékonysági brand és közösségi szolgáltatás egyben.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:PP archív

A Cseriti egy új, szociális és jótékonysági márka, amely a társadalmi felelősségvállalás jegyében összetett, a fenntarthatóságot és tudatos fogyasztást szem előtt tartó tevékenységet folytat szociális szövetkezeti keretek között. egy innovatív szervezeti és üzleti modell (szociális szövetkezet), és egy példaértékű társadalmi vállalkozás (Adományháló) izgalmas kombinációja.

A márka ígérete szerint adományozóként vagy vásárlóként egyszerre több ügyet is támogathat a fogyasztó. Része lehet egy innovatív munkahelyteremtő folyamatnak, támogathatja a szociális foglalkoztatást, a környezetvédelmet és  jótékony társadalmi célokat egyaránt. A Cseriti márkabevezető kampány nyitányára Magyarország vezető cégeinek, pénzügyi-gazdasági szakembereinek körében került sor: a HBLF XII. Pénzügyi Csúcstalálkozóján résztvevő vezetők kapták elsőként kézhez a márka üzenetét.

Az adományozás alap

A Cseriti nem klasszikus adományozói és vevőkört épít maga köré, hanem erős, támogató társadalmi bázist, segítő közösséget, melynek folyamatosan szolgáltat is. Így küldetésének kiemelten fontos eleme a hétköznapi jótékonysággal, önkéntességgel kapcsolatos társadalmi látásmód és hozzáállás formálása, a szociális közösségtudat fejlesztése, a jelen és a jövő generációinak személyes adakozást segítő közösségi szemléletre nevelése. Annak társadalmi felismertetése és elfogadtatása, hogy az adományozási kultúra, a másokkal való törődés is az alapvető nevelés, a természetes közösségi viselkedés része.

Mit jelent az adománybolt?
Az adománybolt – charity shop – az egyesek számára már haszontalan, mások számára azonban még értékkel bíró adományokat – könyveket, ruhákat, játékokat, kisebb műszaki cikkeket – árusítja olcsón, egy erre a célra létrehozott, általában valamilyen alapítvány által működtetett üzletben.
A rendszer több irányban is segítséget nyújt. A rászorulók a piaci ár alatt juthatnak hozzá számukra szükséges árucikkekhez, a működtető, a társadalom számára hasznos munkát végző szervezet forráskiegészítéshez jut, ráadásul az újrafelhasználásnak köszönhetően kevesebb hulladék termelődik. Mindezeken túl pedig a jótékonysági üzletben végzett önkéntes munkával hasznossá tehetik magukat a környék idősei, lehetőséget kapnak a tartósan munkanélküliek, hogy elkerüljék a teljes elszigetelődést, de a társadalomból különböző okokból kiszakadó emberek – például korábbi elítéltek, drogfüggők – is remek kiindulóponthoz juthatnak a későbbi beilleszkedéshez.
A márka a vállalatok társadalmi felelősségvállalása (CSR) területén is új értékeket és új színt képvisel, ezért választották bemutatkozások helyszínéül a pénzügyi vezetők fórumát. A HBLF valamint az Erste good.bee alapítvány szakmai támogatóként is a márka mellé állt.

Márkázott jótékonyság

A Cseriti az első olyan hazai társadalmi márka, amit a szociális gazdaság területén, szociális szövetkezeti keretek között fejlesztettek ki. A projekt kiötlői a jótékonysági szektor prémiummárkájává szeretnék fejleszteni, elsősorban az újdonságra leginkább fogékony trendkövető korosztályok megszólításával. A „márkázott jótékonyság” célja, hogy a Cseriti a közösségi összefogás, a társadalmi felelősségvállalás szimbólumává váljon. A márka hétköznapi jótékonysággal kapcsolatos társadalmi gondolkodás fejlődését és a személyes cselekvési hajlandóságot hivatott erősíteni. Elsődleges terepe és központi eleme az adománybolt, ami (az angolszász charity shophoz hasonlóan) tárgyadományokat nonprofit modellben árusító üzlet, illetve –hálózat. Az Adományháló-projekt Budapesten három, Pilisvörösváron egy adományboltot működtet tesztjelleggel, hamarosan fenntarthatóbb, szociális szövetkezeti keretek között, Cseriti Pont néven. (Budapesten több adománybolt is működik, például a Közösségi Szociális Szövetkezet alapításával.)

Sáhy Gábor, a projekt vezetője elmondta: társadalmi vállalkozásuk az Adományháló-mintaprojekt keretében közel két éve munkálkodik kitartóan az adományboltok hazai rendszerének kifejlesztésén. Mostanra lefektették a hálózati működés elveit és alapjait, amely megalapozza a hétköznapi jótékonyság üzenetét.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo