Egyre több cég hirdet meg pozíciókat – derül ki a profession.hu negyedéves adataiból. A hirdetési kategóriák között hasít a szakmunka, majdnem minden ötödik, azaz több mint 6500 hirdetést élesítettek ebben a kategóriában. Ez 83 százalékos növekedést jelent a tavalyi első negyedévhez képest. A második legnépszerűbb hirdetési kategória az értékesítés, kereskedelem volt (9,8%), amit a gyártás, termelés kategóriája követett (9,4%). A negyedik legtöbb hirdetést a fizikai munka kategóriája kapta (7,9%), az ide érkezett jelentkezések száma megduplázódott tavalyhoz képest, így a nyolcadik helyről zárkózott fel a három legnépszerűbb hirdetési kategória mögé.
A jelentkezések száma 6 százalékkal nőtt a tavalyi első negyedévhez képest. A legtöbb álláskereső adminisztratív, irodai munkára vágyna (17,4%), de továbbra is népszerű az értékesítés, kereskedelem (14,8%) is – igaz, az utóbbi kategóriába feltöltött hirdetések száma 12 százalékkal csökkent az elmúlt évben. A szakmunka a jelentkezők között is népszerű, 46 százalékkal többen jelentkeznek ebbe a kategóriába, mint tavaly ilyenkor – idén minden tizedik jelentkezést élesítették ebben a kategóriában.
Szembetűnő, hogy a fővárosban (39,3%), Pest megyében (10,2%) és Győr-Moson-Sopron megyében (4,8%) töltik fel a legtöbb hirdetést, és a jelentkezések száma is ezekben a megyékben a legmagasabb.
Végzettségeket vizsgálva nagyjából fedi egymást kereslet és kínálat: a hirdetések 31 százaléka keres főiskolai, 27 százaléka egyetemi, 26 százaléka pedig középiskolai végzettségű pályázót. A jelentkezők közül legtöbben középiskolai végzettséggel rendelkeznek (38%), őket a BA-diplomával rendelkezők (28%) és az egyetemi végzettségűek követik (20%). Az 1-3 év szakmai tapasztalattal rendelkező pályázók a legnépszerűbbek, a hirdetések 37 százaléka őket célozza, de minden ötödik hirdetés 3-5 év szakmai tapasztalattal rendelkező munkavállalók számára szól (22%). A tavalyinál öt százalékkal több (23%) hirdetés semmilyen előzetes munkatapasztalatot nem ír elő. A jelentkezők tapasztalata nagyjából fedi ezeket az arányokat.
Töretlen az angol nyelv népszerűsége, a feltöltött hirdetések 44 százaléka ír elő valamilyen szintű angol nyelvtudást. Ezt egyetlen másik idegen nyelv sem tudja megközelíteni, még a mezőnyből szintén magasan kiemelkedő német (11%) is jóval kevesebb hirdetésben szerepel.