Szokások, amelyekért kedvelni fogják a munkatársai

Közhellyé vált már a Buckingham–Coffman-féle mondás:„Az emberek a vezetőket hagyják ott, nem pedig a vállalatot.” Minden vezető tudja, hogy ebben a gondolatban bizony sok az igazság. A lojalitást kikényszeríteni nem, csak kiérdemelni lehet. Szakértőnk néhány apró, de annál fontosabb dologra hívja fel a figyelmet, ami segíthet!

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Flickr

Egy jól működő cég egyik alappillére a lojalitás és az a tény, hogy a munkatársak nemcsak a munkájukat szeretik, hanem a kollégáikkal, vezetőjükkel is harmonikus a kapcsolatuk. Ezt a lojalitást és a vezetők által oly gyakran vágyott tiszteletet nem lehet kikényszeríteni, csak kiérdemelni. Ehhez pedig elengedhetetlen a munkatársak iránt tanúsított figyelmesség, udvarias magatartás, hétköznapi, természetes gesztusok, amelyek a mindennapok észrevétlen részei. Egy vezetőnek ezekről sosem szabad megfeledkeznie, különösen akkor nem, ha nagy a nyomás a cégen, illetve a munkatársakon.

  • Az egyik legfontosabb és oly sok sértődést okozó kérdés a köszönés. Banálisnak tűnik az említése, azonban egy-egy feszült napon vagy gondolatainkba temetkezve sem feledkezhetünk meg arról, hogy munkatársainkat üdvözöljük, illetve fogadjuk a köszönésüket. Noha az üzleti etikett egyik alapszabálya, hogy az alacsonyabb beosztásúnak illik előbb üdvözölnie a magasabb beosztásút, egy jó férfi vezető egyik ismérve, hogy köszönésben nem lehet megelőzni. Egy női vezető pedig mindig megajándékozhatja egy kedves mosollyal férfikollégáit, miközben viszonozza az üdvözlésüket.
  • Olyan, gyermekkorunkban belénk plántált varázsszavak, mint a „kérem”, a „köszönöm” hatékonyabbá teszik a munkát is. Stresszhelyzetben pedig különösen nagy jelentősége van annak, hogy ne vesszenek el ezek a fordulatok.
  • Szorosan összefügg ezzel (különösen, mert nagy rá a kísértés), hogy vezetőként természetesnek vegyük, ha a munkatársaink nap-nap után remekül végzik a feladataikat, és csak akkor szóljunk, ha valami gond van. A kollégákban így azonban könnyen kialakulhat az az érzés, hogy nem becsüljük meg őket, illetve a teljesítményüket, hiszen – számukra úgy tűnik – csak a hibát látjuk. Hiába a prémiumok vagy a jutalmak, ezt a kellemetlen érzést nem mulasztják el – ne fukarkodjunk hát az elismeréssel!
  • Még egy fontos dolog: ne a munkatársat dicsérjük vagy kritizáljuk, hanem a munkáját (tényekkel alátámasztva). Ez objektivitást és átgondoltságot sugároz a kollégák számára, és lehetőséget ad arra, hogy azt lássák: a negatív visszajelzésnek is jobbító szándéka van. Kövessük Leonardo da Vinci intelmét vezetőként is: „Szemrehányást csak titokban tegyél a barátodnak, dicsérni viszont nyilvánosan dicsérd.” (Pedig vezetőként különösen fontos, hogy szükség esetén képesek legyünk építő módon elmarasztalni, de dicsérni is. Itt olvashatja tréner szakértőnk konkrét tanácsait az eredményes kommunikáció ezen típusához!)
  • Rendszeresen szánjunk egy-két percet arra, hogy a munkatársakkal beszélgessünk, kicsit jobban megismerjük őket. A liftben utazva, a teakonyhában vagy a parkolóból befelé sétálva bátran kezdeményezzünk beszélgetést, mert nem biztos, hogy a munkatársunk – noha nyitott lenne egy kis csevegésre – meg meri szólítani a „főnököt”.
Az, hogy ily módon kialakul egy informálisabb kapcsolat a kollégákkal, azt is eredményezi, hogy ha bármilyen ötletük vagy észrevételük van, bátrabban megosztják, és ez a cég fejlődését is szolgálja.

Ha ezt a pár dolgot megszívleljük, lehet, hogy remek ajánlatokkal fogják csábítani a munkatársainkat, de kevésbé fognak kísérésbe esni, hogy el is fogadják azokat.

dr. Erdős Zsuzsanna etikett tanácsadó és coach www.erdosetikett.hu

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo