Statikus oldalt hiába hirdetünk

Ma már a vállalkozások döntő többsége rendelkezik honlappal, azonban a cégek nagy része még mindig nem használja ki a benne rejlő üzleti lehetőségeket, pedig ahogyan régen a telefonkönyv és az arany oldalak voltak az első számú források, úgy ma már internet az első számú a segédeszköz az emberek számára – figyelmeztet az online marketing szakértő.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

Weboldalukat ma még sokan csupán katalógus oldalként üzemeltetik: egyszer elkészítik, megtöltik valami minimális tartalommal (jellemzően a termékeikkel, szolgáltatásaik leírásával, a cégtörténettel, és a kapcsolati adatokkal). „Ez pontosan olyan, mint ha nyomtatnánk egy szórólapot és letennénk egy buszmegállóba. Néhány emberrel találkozni fog a tájékozató, de nagyon kevesen fognak odalépni és tüzetesen átolvasni, hogy mit is üzenünk nekik” – hangsúlyozta Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján.

Mivel ezzel a kereső programok készítői is tisztában vannak, éppen ezért egyre szigorúbb, bonyolultabb szabályokat állítanak fel arra, hogy egy adott honlap tartalma megjelenjen keresési eredményként, így szűrve ki a statikus tartalmú weboldalakat. Így, ha az oldalunk statikus tartalommal rendelkezik, akkor nagyon kicsi az esélye, hogy jó találati eredményeket érjen el. Sajnos ezen a hirdetésekkel se lehet túl sokat javítani, hiszen a hirdetések árát, és megjelenését nagyban befolyásolja az érkezési oldal, annak a tartalma, valamint, hogy a látogatók mennyi időt töltenek a honlap böngészésével.

Az organikus találatok, azaz az ingyenes látogatások, és a jobb helyezések eléréséhez izgalmas, érdekes, friss tartalmakat kell szolgáltatni a látogatók részére. Ehhez cikkeket, galériákat, videókat, friss híreket kell folyamatosan elhelyezni az oldalon.

Mit tegyünk, hogy sokan látogassák a honlapot?

Töltsük folyamatosan friss tartalmakkal (rendezvények, termékek, a szakmához tartozó cikkekre való reflektálás, videók, galériák)!

Ne engedjünk a csábításnak!
Mindnyájan tudjuk, hogy lopni nem szép dolog, de az interneten nagyon nagy a csábítás, hogy csak úgy elvegyünk valamit, ami a másé. De nemcsak, hogy könnyen ráfaraghatunk, de tönkre is teheti a sok munkával felépített weboldalunk látogatottságát a lopott tartalom. A Direkt Marketing Szövetség Tartalommarketing kisokosának segítségével most megmutatjuk, hogyan kerülhetjük el az ilyen csapdahelyzeteket.
Reklámozzuk a tartalmakat saját hírlevelünkben, keresztmarketing partnereink által, és a közösségi oldalakon is!

Kommunikáljunk sokszínűen a témánkról, járjuk körbe a tipikus vevői problémákat, amelyre a termékünk a megoldás!

Frissítsük a naptárat előre is olyan rendezvényekkel, ahol az emberek találkozhatnak a vállalattal!

Figyeljük a látogatottsági statisztikákat- mely tartalmakat nézik a leggyakrabban, milyen kulcsszavakkal találnak az oldalunkra.

Törekedjünk az egyszerű, átlátható honlapra!

Fontos tudni, hogy az esetek döntő többségébe egy látogatás még nem jelent üzletet. Az emberek vásárlás előtt körülnéznek a piacon, értékelik az egyes szolgáltatókat. Így az, ha egyszer járt valaki a weboldalon, még nem jelenti azt, hogy ott el is fogja elkölteni a pénzét. Ezért kell a látogatókat megfogni! Hiszen, ha nincsenek abban a fázisban, hogy azonnal vásároljanak, akkor kell valami, ami segít, hogy a látogatás után mi tudjuk őket újra keresni.

Ebben segít az úgynevezett „csali anyag”, amelynek az az az első számú célja, hogy a csaliért cserébe a látogatók megadják  az elérhetőségüket. (telefonszám, név, email cím, postacím, stb.) Így később is kapcsolatba léphetünk velük, akkor is, amikor már rég bezárták az oldalunkat. Ez a csali lehet egy kupon, egy tanulmány, egy mini „ismeretterjesztő” sorozat, egy konkrét ajándék, vagy kedvezmény. Ha ezt letöltötték a látogatók a honlapról (természetesen kapcsolati adataikért cserébe), akkor máris elkezdhetjük az alternatív csatornákon (e-mail, telefon, remarketing) vevővé nevelni az érdeklődőket. Ha nem élünk ezzel a lehetőséggel, meglehet, hogy az érdeklődő soha többé nem fog visszatérni az oldalra.

 

A jó szöveg nem csak a szavakon múlik!
Az online tér elengedhetetlen eleme a jó tartalom, amelyet viszont nem könnyű előállítani. „A jó szöveg ugyanis nem csak a szavakon múlik, legalábbis nem minden esetben” – hangsúlyozza Farkas Erika, a Piac & Profit online marketing szakértője videótréningjének első részében.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo