Sokszorására nőhet az országba érkező kínai konténerforgalom

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint már rövidtávon a jelenlegi sokszorosára nőhet a vasúton, két irányból az országba érkező kínai konténerforgalom, amelynek egyre nagyobb része léphet Magyarországon keresztül az Európai Unió területére.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Megállapodást írt alá a kínai Xi’an (Hszian) Nemzetközi Szárazföldi Kikötő Befektetési és Fejlesztési Vállalat, valamint a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ), a Mahart Container Center Kft., a CECZ csoporthoz tartozó GHIBLI Szállítmányozási Kft. és a Záhony-Port Zrt. a kínai-magyar logisztikai együttműködés fejlesztésére. A megállapodással a felek a logisztikai csereforgalom volumenének növelését kívánják elősegíteni. Az MLSZKSZ szerint a megállapodás eredményeként, már rövidtávon a jelenlegi sokszorosára nőhet a vasúton, két irányból az országba érkező kínai konténerforgalom, amelynek egyre nagyobb része léphet Magyarországon keresztül az Európai Unió területére.

Kép: MLSZKSZ

A logisztikai együttműködési megállapodásokat kínai részről a Pekingtől mintegy 900 kilométerre, délnyugatra fekvő, nyolcmilliós Xi’an (Hszian) városában található Xi’an (Hszian) Nemzetközi Szárazföldi Kikötő Befektetési és Fejlesztési Vállalat, magyar oldalról pedig az MLSZKSZ, a GHIBLI Szállítmányozási Kft., a MAHART Container Center Kft. és a Záhony-Port Zrt. írta alá.

A megállapodás keretében – amelynek célja a két ország közötti logisztikai forgalom volumenének növelése és a szakmai kooperáció elősegítése – kínai befektető cég és a magyar felek gyakorlati lépésekkel igyekeznek segítséget nyújtani egymásnak a logisztikai együttműködés fejlesztésére, valamint létrehoznak egy üzleti információmegosztási mechanizmust és népszerűsítik egymást a hivatalos kommunikációban. Az aláírók abban is megállapodtak, hogy segítik az üzleti utak, a delegációk rendszeres látogatásainak szervezését, amelyek során logisztikai promóciós eseményeket tartanak egymásnak, a területben rejlő lehetőségek jobb kiaknázása érdekében.

Az MLSZKSZ augusztusban számolt be arról, hogy három magyar cég közreműködésével elindult a kínai-magyar konténeres irányvonati forgalom – addigra közel 40 vonat és mintegy 1.400 konténer érkezett három útvonalon hazánkba. A Szövetség szerint reális esély van arra, hogy a Kínából az EU-ba áramló áruforgalom jelentős részét regionális logisztikai központként Magyarország ossza szét a kelet-európai térségbe.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo