Használjunk változatos eszközöket!
A technológia, különösen a közösségi médiumok villámgyors fejlődésének köszönhetően számtalan eszköz áll a kommunikáció felelőseinek rendelkezésére. Ne féljünk használni ezeket! Minél több platformon vagyunk jelen tartalmainkkal, annál nagyobb tömegekhez juthatunk el, ráadásul az is pozitív megítélést generálhat, hogy tartjuk a lépést a legújabb trendekkel.
Hiba azt gondolni, hogy csak az irodai környezettel lehet versenyre kelni a tehetséges munkavállalókért. A legegyszerűbb megkérdezni a kollégákat: miért szeretnek nálunk dolgozni? Miért itt vannak, ha máshol is lehetnének? A kollégák bevonásával azt is biztosíthatjuk, hogy nem állítunk valótlant, ők ugyanis saját bőrükön tapasztalják meg nap mint nap, mit is jelent az adott csapatban dolgozni.
Igazítsuk egymáshoz a munkáltatói márkát és a termékek kommunikációját!
Fontos, hogy ne álljanak egymással szöges ellentétben termékeink és szolgáltatásaink márkaüzenetei, valamint az, hogy mit állítunk magunkról az álláshirdetésekben – nem szívesen bíznánk autónkat egy olyan szervizre, ahol egész estés bulikat tartanak nap mint nap.
Ellenőrizzük, és ha szükséges, alakítsunk rajta!
A dinamika napjainkban a siker egyik legfontosabb tényezője, ez alól pedig a munkáltatói kommunikáció sem képez kivételt. Érdemes figyelni, hogyan reagálnak a kollégák és az álláskeresők az üzenetekre, ha pedig valami nem úgy működik, ahogy vártuk, egyszerűen csak változtassuk meg. Az üzenetek meghatározásakor élhetünk akár az A/B tesztelés lehetőségével is – ha több kidolgozott koncepciót tesztelünk egy időben, gyorsan kideríthetjük, melyik a leghatékonyabb közülük.
Legyünk őszinték!
Az elvárások kezelése fontos szempont a kollégák és nyitott állásaink iránt érdeklődök felé egyaránt. Ha olyan dolgokat ígérünk, amiket később nem teljesítünk, elégedetlenség alakulhat ki, ami rövid távon a bizalom csökkenését, hosszú távon pedig jelentős gazdasági veszteséget és komoly fluktuációs gondokat okozhat.
Németh Anna társalapító DreamJo.bs