1. Legalább kéthavonta ellenőrizze beszállítói árait, vesse össze a versenytársakéval és váltson, ha kell!
Jelentős különbségek lehetnek ugyanannál a terméknél attól függően, hány „kézen megy át” az áru. Egy beszállító-váltással – területtől függően – akár 30-40 százalékot is lehet spórolni, ami elengedhetetlen olyan piacon, ahol az éles verseny miatt nem igazán lehet árat emelni.
2. Rendszeres időközönként vizsgálja felül az alkalmazottai létszámát és munkájuk hatékonyságát és nem utolsósorban azt, hogy abban a munkakörben a leghatékonyabbak-e, amiben foglalkoztatottak.
Elképzelhető, hogy adatrögzítési munkára vettünk fel olyasvalakit, akinek rendkívül jó szervezőkészsége van, de nem annyira precíz. Ez utóbbi miatt munkája ellenőrzésre szorul, ami többletkiadást okoz a vállalkozásnak. Sose késő belátni tévedésünket és másik munkakörbe helyezni őt át. Így elkerülhetjük, hogy olyan munkáért fizessünk, ami nincs elvégezve maradéktalanul és plusz embert fizessünk ugyanazért, amit egy ember is el tud végezni.
3. Motiválja okosan a cégnek üzletszerző és költséget megtakarító kollégákat és versenyeztesse őket egymással!
Dolgozzon ki a munkatársak közreműködésével olyan jutalék- és bónuszrendszert, amelytől valamennyi dolgozó motiváltnak érzi magát. Becsülje meg a jó munkaerőt és váljon meg azoktól, akik hátráltatják a cég működését!
Saját alkalmazott után járulékot, benzin-és amortizációs költséget, szabadságot kell ugyan fizetni, de megspóroljuk viszont a közvetítő cég hasznát. Ez utóbbi nagyságrendekkel kerülhet többe, mint valamennyi járulékos költség együttesen. Ugyanakkor mérlegelni kell azt is, hogy egy munkavállalóval egy sor egyéb feladat is ránk hárul, mint például helyettesítés a szabadsága alatt.
5. Legyen tisztában azzal, mennyi pénze van a cégnek a bankban, egy-két naponta nézze át a számlatörténetet.
Minden kiadásnak számoljon utána, hogy megéri-e. Naponta vezesse, hogy mire és mennyit költött a cég és mennyi pénz folyt be a „kasszába”. A számlatörténet alapján hetente összegezze a megrendelők, partnerek tartozásait, és törekedjen rá, hogy legkésőbb hónap végén nullázza a kintlévőségeket.
Egy-egy akció flottacsomagra vagy csábító kedvezmény céges számlanyitásra több tízezret hozhat a konyhára. A különböző szolgáltatók árainak rendszeres összehasonlításával célszerű megbízni az egyik alkalmazottat és jutalmazni minden alkalommal, ha sikerül jobb üzletet kötnie a meglévőnél.
7. A barter-ügylet nem jár pénzmozgással, de néha drágább, mint a fizetett szolgáltatás. Számolja ki, mennyibe kerülne, ha ugyanazért a szolgáltatásért fizetnie kellene és gondolja végig, hogy nem járna-e jobban, mint a barterrel. . Ne sajnálja az időt rá, nagy meglepetésben lehet része. Könnyen kiderülhet, hogy mi a terméket, ami a barter alapját képezi, drágább előállítani, mint az adott szolgáltatásért fizetni.
8. Vásároljon használt és újrahasznosított eszközöket vállalkozásába
Az új eszközök töredékéért lehet kapni használt irodaszereket, számítástechnikai eszközöket, újrahasznosított levélpapírt. Lehet, hogy nem lesz a legdivatosabb, de akár több százezres megtakarítást jelenthet a vállalkozásnak, ráadásul még környezetbarát is.