Nem a földutak miatt választanak legtöbben céges terepjárót

Cégautók között is gyakran találkozunk terepjárókkal, valamint a terepjárók és személyautók előnyeit ötvöző úgynevezett szabadidőautókkal (SUV). A LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelőjének felméréséből kiderült, hogy az ezeket a modelleket céges autónak választó munkatársak nem elsősorban azért kedvelik a négykerékhajtásos járműveket, mert kiválóan navigálnak a göröngyös utakon. Népszerűségük fő oka presztízsükben és abban rejlik, hogy méretüknél fogva biztonságérzetet adnak a vezetőnek.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az idei év első felében hazánkban újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik 16%-a terepautó, illetve SUV volt, melynek 70%-át vállalatok vásárolták meg. A LeasePlan által kezelt közel 9000 járművet számláló vállalati flottában is több mint 8%-ban találhatók meg a szegmens modelljei. A Ford, a Toyota és a Volvo a legnépszerűbb gyártó, előbbi a Ranger, míg a két utóbbi a Hilux és az XC60 modellekkel. Gyakran választott típus még a Nissan Qashqai és a Dacia Duster, melyek az idei, országos újautó regisztrációs adatok alapján értékesített darabszám tekintetében vezetik a terepautó kategóriát. A Qashqai inkább a céges vásárlók körében népszerű, a Duster pedig - bár szintén jelentős darabszámban értékesítik vállalati ügyfeleknek - inkább a magánvásárlók körében kedvelt.


Presztízsszimbólum a terepjáró - Fotó: SXC

A céges terepjárók és szabadidőautók 89%-át férfiak vezetik és csak 11%-ukat használja nő. A flottakezelő gépjárműhasználói körében végzett felméréséből a márkák részesedése mellett az is kiderül, hogy az egyes modelleket milyen döntési szempontok szerint választják és milyen célra használják.

A legtöbb céges autóban műholdal navigálnak
A cégautó használók többsége GPS alapú navigációs eszközzel tájékozódik a hazai utakon - derül ki a LeasePlan Hungária Zrt., hazánk vezető flotta- és gépjárműkezelőjének kutatásából. A közel százötven megkérdezett gépjárműhasználó kétharmada tart ugyan hagyományos, papír alapú térképet a gépkocsiban, de a mindennapokban 90%-uk inkább a műholdas navigációra támaszkodik úti célja megtalálásához. A válaszok alapján a férfiak autóinak 57%-ban, azaz közel másfélszer akkora arányban fordul elő beépített vagy hordozható GPS készülék, mint a hölgyek járműveiben. Az okostelefonok sokoldalúságát igazolja, hogy minden második válaszadó ilyen készülékére letöltött programokat használ a tájékozódás során. Sőt az eredmények alapján a kérdőívet kitöltők egyharmada elsősorban telefonjával tervezi meg útvonalát. A válaszokból az is látszik, hogy a nők preferálják kifejezetten a telefonnal történő navigálást, míg a férfiak inkább a gyárilag beépített vagy hordozható, de kifejezetten csak navigálásra alkalmas készülékeket kedvelik - derül ki a Lease Plan felméréséből.

A terepautót vezetők egynegyede a fővárosban, háromnegyedük pedig vidéken közlekedik. A kérdőívet kitöltők válaszai alapján a munkavállalók többsége nem saját döntése alapján ül ezekben a gépkocsikban. 80%-uk számára a gépkocsi típusa a munkakörhöz van rendelve, és csak egyötödük választhatott szabadon vagy egy cégautó szabályzat által előre definiált modell listából.

A válaszok alapján azok közül, akik juttatásként kapják a céges terepjárót és szabadon választhattak volna akár más gépkocsi típust, mindössze minden tízedik jár rendszeresen mellék- vagy földúton négykerékhajtású autójával, 90%-uk általában csak városi közlekedésben és autópályán használja terepautóját. Egynegyedük még soha nem tért le az aszfaltról cégautójával, viszont 40%-uk már került olyan helyzetbe - igaz többnyire véletlenül -, amikor nem boldogultak volna másfajta járművel. A választásnál csupán kevesebb mint 20 %-uknál volt szempont, hogy a munkahelyük, otthonuk terepjáróval jobban megközelíthető. A válaszadók többsége elsődlegesen a biztonság és a tágas belső tér miatt preferálja ezeket a modelleket, és a városban is praktikusnak találja a terepjárókat. Ezt azzal indokolták, hogy a magasabb karosszéria miatt a vezetőülésből jobb a rálátás a forgalomra, utasként nagyobb a biztonságérzet, és a kátyús, valamint havas téli utakon egyszerűbb a közlekedés. A városi használat során az ilyen modellek hátrányaként a kérdőívet kitöltők jelentős része a nehezebb parkolást említette.

A felmérésben résztvevő cégautóhasználók elégedettek terepjárművükkel, hisz 70%-uk újra ilyen autót választana, ha lehetősége lenne rá.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo