Mitől lesz tökéletes az álláshirdetés?

Ahhoz, hogy megtaláljuk a megfelelő munkatársat az adott pozícióra, megfelelő helyen és módon kell keresni. Nem titok, hogy ennek legegyszerűbb módja az interneten történő álláshirdetés, hiszen az interneten gyorsan sok embert érhetünk el. Ahhoz, hogy sikeres legyen a keresésünk, nem árt néhány dologra odafigyelni.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

Egy kutatás szerint a tökéletes hirdetés 140 szóból áll. A leggyakrabban használt szavak a népszerű ajánlatokban a pozíció, a szolgáltatás és a lehetőség. Szakértők szerint az álláshirdetés is egyfajta reklám. A jó reklám pedig figyelemfelkeltő, és lehetőleg egy adott célcsoportnak szól. Elengedhetetlen, hogy a hirdetés kötelező elemeit - elvárások, feladatok, jelentkezés módja, stb. - feltüntessük, de nem mindegy, milyen módon tesszük ezt. Köztudott, hogy döntéseinket érzelmi alapokon hozzuk, ezért lényeges, hogy a hirdetés a sablonos, kötelező megfogalmazás mellett olyat is tartalmazzon, ami felkelti a figyelmet és hat az érzelmekre. (Az álláskeresők kiválasztásában nagy segítséget nyújthat a jól felépített, hiteles munkáltatói márka.)

Ne állítsunk akadályokat a jelentkezők elé!

Fontos, hogy egy álláshirdetés megfelelően informatív legyen: tehát a jelentkezőnek konkrét elvárásokkal kelljen szembenéznie, de ne olyan - vagy éppen annyi - kritériumot lásson maga előtt, amely már-már teljesíthetetlen. Sok cég azért nem találja meg a tökéletes munkatársat, mert túl szűk körben keres és nem reálisak az elvárásaik a jelöltekkel szemben. Nem szabad a másik végletet sem alkalmazni, azaz amikor olyan alacsony elvárási szintet adnak meg a hirdetésben, hogy túl sok jelentkezés érkezik. Ebben az esetben nem lesz hatékony a pályáztatásuk, hiszen túl sok jelöltről kell dönteniük.

Így veszíthetjük el a jó munkaerőt
Pontatlan meghatározással, vonzó munkaadói márka menedzsment hiányában és mobileszközökre szabott hirdetések nélkül bukhatjuk az igazán jó jelentkezőket. Azok ugyanis fügét mutatnak a nem kellően innovatív vállalatoknak.
Ne csapjuk össze a hirdetést!

Molnár Kristóf, az OpenJobs ügyvezetője szerint egy tökéletes hirdetés megtalálja az arany középutat: szerepelnek benne az alapkövetelmények, hogy kiszűrje az alkalmatlanokat, de több pályázónak is lehetőséget biztosít. Hozzátette, egy jó álláshirdetést csak átgondoltan lehet megvalósítani: időt kell szánni rá, hiszen így szólítjuk meg először azokat az embereket, akik közül valakivel éveket töltünk majd el a munkahelyünkön. Fontos, hogy milyen képet alkotunk magunkról, tehát legyünk igényesek, körültekintőek!

A cégek különböző mutatók révén informálódnak, hogy megtudják, mennyi értéket hoznak az online hirdetések a vállalkozásuknak. Egy honlapon több konverziós esemény is definiálható, így például elérhetőségek megtekintése, hírlevél-feliratkozás vagy a hirdetések elérései, tehát statisztikai szempontból sem elhanyagolható a hirdetések minősége. Ahhoz, hogy a lehető legnagyobb körben elérhető legyen az ajánlatunk, célszerű az álláskereső portálokon és a közösségi oldalakon is megosztani a hirdetést.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo