Mit csinál a PR-os?

A marketing és PR gyakran összekeveredik a fejekben, ahogy sajnos sokan azt is gondolják, a PR-osok feladata, hogy hivatalból hazudozzanak. Lakatos Zsófia a Magyar PR Szövetség elnöke segített eloszlatni a félreértéseket a Marketing Szövetség konferenciáján.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Na de mit is csinál pontosan a PR-es? – tette fel a kérdést Lakatos Zsófia a Magyar PR Szövetség elnöke. Segít a cégeknek abban, hogy meghatározzák, hogy kik ők, mit csinálnak, és miről szeretnének beszélni. Hogy ez egyszerűen hangzik? Korántsem annyira az, mint ahogy elsőre gondolnánk. A cégek többségénél valójában egyáltalán nem tiszta, hogy milyen választ adnak ezekre a kérdésekre, sokszor hatalmas a káosz.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/pakorn

Ha csak egy dollárom lenne azt PR-re költeném. (Bill Gates)
A cégek nagy része ugyanis sok mindennel foglalkozik, és nehezen azonosítja, hogy mi is az a kulcstevékenység, amit a fogyasztók számára kommunikálni kellene ahhoz, hogy egy egységes képet tudjanak kialakítani magukról.  Rá kell ébredni arra, hogy mi is a cég valójában. Meg kell határozni, hogy mi a cég üzenete. Ez nem egy szlogen, annál nagyobb és átfogóbb dolog – hangsúlyozta Lakatos.

Az üzenet kialakítása során szembe kell nézni a nehézségekkel, azokkal a kérdésekkel, is, amelyek, ha mélyen magunkba nézünk felmerülhetnek a cégünkkel kapcsolatban. Lehet, hogy ezek kellemetlenek, de a témánkról író újságíró, vagy épp a fogyasztók is feltehetnék.

Végül, de nem utolsó sorban fontos meghatározni, hogy ki hallja az üzenetünket. Manapság már nem csak a célcsoportunknak kommunikálunk, hanem mindenkinek – a digitális világban ez is egy fontos változás. Ráadásul a „webkettő” világában azok az érintettek, akiket elérünk, már visszacsatolást is adnak majd a céggel kapcsolatban.

A jó PR szakember eszközei

- személyiség: születni kell erre a szakmára. Meggyőzőképesség, külső megjelenés, kommunikációs képesség

- információ: a jó PR szakember figyel mindenre és mindenkire, hiszen információkkal dolgozik. Bárhonnan jöhet olyan információ, amit majd valamikor fel tudunk használni. Nem azonnal, de a jó PR-os figyel és raktároz

- kapcsolatok: a PR-os ebből él. Elengedhetetlen, hogy sok embert ismerjen és olyan kapcsolatokat építsen ki, amelyek révén sok dolgot el tud intézni

A tiszta és megalapozott üzenet nagyon fontos, hiszen a cégek és a fogyasztóik éppúgy képesek elbeszélni egymás mellett, mint ahogy egy rossz házasságban beszélnek el egymás mellett a felek. A PR segíthet abban, hogy ezeket a félreértéseket tisztázzuk és így hatékonyabbá tegyük a kommunikációt érintettjeinkkel.

A PR-osoknak van aki előtt rossz a híre, sokan tévesen azt gondolják, az a feladatuk, hogy hivatalból hazudjanak a fogyasztóknak. Valójában egy profi PR szakember soha nem hazudhat, hiszen a hitelességből él. A hitelességet pedig egyszer lehet csak elveszteni – hangsúlyozta Lakatos.

És mit is csinál a PR-os?

Sajtókapcsolatokat menedzsel, közösségi média oldalakat menedzsel, fórumokban vesz részt, hozzászól stb. Kutatásokat végez, rendezvényeket szervez és kommunikál. A PR-es facilitálja, hogy bizonyos információ valahová eljusson. Így van ez akkor is, ha hírességek ügyeiről van szó és akkor is, ha civil szervezetek világjobbító ügyeiről. Figyeli a törvények változását és a megfeleléseket. Kapcsolatokat épít, ezért emberekkel találkozik, minél többel. A kapcsolatok révén pedig összehozza egymással a megfelelő embereket. Végül, de nem utolsó sorban tartalmat generál.

Mindennek, amit csinál egy célja van: a bizalomépítés. Hogy a cégek megértsék önmagukat és az emberek aztán megértsék azt a már tiszta üzenetet, amit a cégek magukról kialakítanak.

Már a PR sem a régi
Őrült gyors változás megy végbe a kommunikáció minden területén. A vállalkozások ezernyi lehetőség közül választhatnak, ha láthatóvá szeretnének válni, vagy fent szeretnék tartani kemény munkával elért láthatóságukat. Az elmúlt tíz évben teljes ráncfelvarráson esett át a PR területe is. Merre induljunk, hogy ne vesszünk el az erdőben? Ebben segít nekünk Freund Judit PR-szakértő.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo