Mindig a tartalom lesz a király

Magyarországon kiemelkedően népszerű a hagyományos tévé, annak ellenére, hogy nálunk is gyorsan fejlődik a média kínálata, és a fogyasztók minden eddiginél több lehetőség közül választhatnak videót saját szórakoztatásukra – és egyre inkább elvárják, hogy az igényeikhez igazítsák a tartalmat.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

A magyarok 3 százaléka fizet online „video on demand” (VOD) szolgáltatóknak, amelyektől igény szerinti videó és hanganyagokat lehet letölteni. Az átlag Európában 11, míg hatvanegy vizsgált országban globálisan 26 százalék.  Ebből a szempontból Észak-Amerika és Ázsia-Óceánia vezeti a rangsort 35, illetve 32 százalékos aránnyal – derült ki a Nielsen felméréséből.

„Napjaink összetett médiakínálatában a videoprogramokat letöltésre kínáló szolgáltatók növekedése a média minden szereplője számára kínál lehetőségeket” – jelentette ki Megan Clarken, a Nielsen termékfejlesztési elnöke. – „Mind a közönség, mind reklámozók és tartalomszolgáltatók számára előnyt jelent, ha mélységében is ismerik nem csak a fogyasztók nézettségi dinamikájának változásait, hanem azt is, hogy miért változik. Két dolog soha nem volt annyira érvényes, mint manapság: mindig a tartalom lesz a király, és a fogyasztók egyre jobban igénylik, hogy irányítsák, igényeikhez igazítsák a nézés élményét. Azok a tartalomszolgáltatók, akik mind a két fronton kiemelkedőt nyújtanak, előnyös helyzetbe kerülnek”.

A Nielsen globális video on demand (vod) kutatása során összesen több mint 30 ezer internet használót kérdeztek meg hatvanegy országban, hogy felmérjék a vod nézés és reklámozás módjait. Figyelemre méltó arányt, 65 százalékot érnek el a megkérdezettek közt azok, akik néznek valamilyen igényük szerint letöltött rövid vagy hosszú video tartalmat.

Teljes gőzzel előre!

Amíg az összes válaszadók többsége, 68 százaléka azt mondja, hogy nem tervezi lemondani a hagyományos műsorvételt, azzal a céllal, hogy csak online szolgáltatást vegyen igénybe, addig egyharmaduk (32%) megszüntetné a kábeles vagy műholdas kapcsolatát. Magyarországon a válaszadók 84 százaléka szándékozik hagyományos szolgáltatójánál maradni. Az európai átlag pedig 83 százalék.

Van mit keresnie egy cégnek a YouTube-on
A YouTube-ban számos lehetőség rejlik cégek számára, ezeket egyre több piaci szereplő ismeri fel: már nemcsak a videós oldalon elhelyezett hirdetések száma nő, hanem a szponzorációs lehetőségekben is egyre többen látnak fantáziát.
Figyelmet érdemel itt egy újabb kutatás az USA-ban, amely szerint azok közül, akik azt mondták, hogy lemondanák a hagyományos műsorvételt, nagyon kevesen váltották valóra tervüket.

„A csak online video szolgáltatások növekvő népszerűsége továbbra is nyomást gyakorol a hálózati, kábeles és műholdas tartalomszolgáltatókra, de valószínűtlen, hogy bármelyik is eltűnne” – mondta Clarken. – „Egyes fogyasztók ugyan visszavesznek a hagyományos tévé szolgáltatások használatából, de sokan nem vágják el teljesen a szálakat. Legtöbb néző számára az online és hagyományos szolgáltatások nem zárják ki, hanem kiegészítik egymást. Sőt, inkább a video programok online, hálózati és többcsatornás szolgáltatói találkoznak ugyanazokkal a kihívásokkal;  mint például a fogyasztók elvárásainak gyors változása, a túlkínálat, illetve a tartalom költségeinek emelkedése. Rövidtávon nem a szolgáltatások lemondása fenyeget leginkább. Ugyanis a fogyasztók értékelik a prémium színvonalú szolgáltatások vagy hálózatok előnyeit. Inkább választják a csatornák karcsúbb csomagjait, amelyek megfelelnek igényeiknek és pénztárcájuknak”.

Jelenleg a média környezetének egyetlen szilárd jellemzője a folytonos változás. Lehet, hogy amikor betört a piacra az igény szerinti videó anyagok letöltése, csak újabb tényező jelent meg, amely növeli a média széttöredezettségét. De mindenképpen folytatódik vele a vad vihar, amelybe a telekommunikáció most már több mint egy évtizede belekerült. És egyhamar nem csillapodik a változások ereje. A nézők megnyerése soha nem volt nehezebb, mint jelenleg. Bár a változás és a bizonytalanság nehézségeket okoz a tartalomszolgáltatóknak, fontos számukra, hogy mozgékonyak, rugalmasak maradjanak, és elébe menjenek a következő kihívásoknak.

Videóstratégia az ötlettől a publikálásig
Egyre-másra olvassuk ebben a magazinban, hogy a videós tartalommarketing milyen nagyszerű eszköz. Ha már elég lelkes az ötlettől, ez a cikk segíteni fog stratégia mentén, jól átgondolva, kidolgozva, tervszerűen és hatékonyan publikálni az első videókat, és a tartalommarketinget egy következő szintre emelni. Arra a szintre, amelyre a konkurenseink (remélhetőleg) még nem emelkedtek fel.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo