Mindent visz az online?

Az online értékesítés volumene dinamikusan nő, a szakértők szerint azonban már látszik a száguldás vége. A jövőben racionális lecsillapodással a „mindent a neten” helyett az online és offline értékesítési csatornák összekapcsolása válik trenddé.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Miközben a kiskereskedelem egésze 2016-ban hozzávetőleg hat százalékkal bővült, az online piac 18 százalékkal növelte bevételeit. A növekedési korlátok jelei azonban már látszódnak, így a szektor 2017-ben minden eddiginél nagyobb kihívások és változások elé néz.  Egyre nehezebb kitűnni a legnagyobbak árnyékából. Erre jó példa a tavalyi „Black Friday”, amely mindössze a webáruházak 32 százalékánál tudta hozni az előzetes forgalmi várakozásokat. Igazán kiemelkedő eredményeket pedig csupán a legnagyobb márkaismertséggel és eléréssel rendelkező áruházak könyveltek el.

Kép: Pixabay

Annak, aki növekedni akar, az online platformon is muszáj a visszatérő vásárlókra építenie, mivel az online vásárlók száma immár második éve csupán egy számjegyű bővülést mutat. Hogy ez megéri, azt már a mostani adatok is alátámasztják: a vásárlók 35, a rendelések 65 százaléka olyan vásárlóktól származik, akik több mint tízszer vásároltak már az adott webshopban. A felhasználói adatok gyűjtésére épülő, egyre kiválóbb ajánlórendszerek mellett kiemelten fontos szerepe lesz a vevők magunkhoz kötésében a hűségprogramoknak és az egyre gyakoribb akcióknak is. Az állandó akciózás iránti vásárlói igény szintén a nagyobb szereplők malmára hajtja a vizet: a kedvezménydömping megterhelő anyagilag, valamint technikával és logisztikával is bírni kell, ha hirtelen megsokszorozódik a weboldal terheltsége, a csomagolási vagy a szállítási igény.

Ki kell törni Magyarországról
Amekkora akadály a magyar piac kis mérete, a nyelvi korlátok, a kulturális különbözőség a hagyományos kereskedelemben, éppen akkora lehetőség az e-kereskedők számára. A közép-kelet-európai piacok növekedéssel kecsegtetnek. Tudatos nyitással a hazainál tízszer-hússzor nagyobb piacok válnak elérhetővé. De nem mindig marad így.
Abban a legnagyobb hazai online kereskedők is egyetértenek, hogy a valódi versenyelőny a szállításban van manapság. A vásárlók minél gyorsabb szállítást akarnak, és bár az Amazon néhány órás kézbesítésével – ami inkább a marketingstratégia része, ami biztosan nem önmagában térül meg – nem lehet versenyezni, meg kell tenni minden tőlünk telhetőt. Az expressz szállításnál csak egyetlen dolog vonzóbb, az ingyen kézbesítés.

A vevők szempontjából ma már nem válik szét igazán a fizikai és netes vásárlás. Van, aki online nézelődik, és a fizikai boltban vásárol, mások fordítva. Vagy éppen egyik nap így, másik nap úgy. Az igényes és komoly vásárlóerejű ügyfelek átfogó termék- és szolgáltatáskínálatot várnak el, amelyet offline és online is el tudnak érni attól függően, hogy éppen melyik kényelmes számukra. Ez csak akkor jelenthet előnyt az egyes kereskedők számára, ha a különböző platformokat együtt, egy rendszerként képesek kezelni és a megszerzett adatokat az egész rendszerben felhasználni. Ez különösképpen megéri, mert az ügyfeleknek a több csatornát együttesen használó hányada egyes felmérések szerint lényegesen nagyobb forgalmat generál, mint azok, akik csak egy értékesítési csatornát vesznek igénybe.

Az értékesítési csatornák integrációja akkor lesz sikeres, ha a különböző területek hatékonyan együttműködnek a minél jobb ügyfélélmény kialakítása érdekében. A vásárló pedig csak azt érzékeli, hogy a számára legkényelmesebb módon jutott hozzá az adott termékhez.

A gyorsaság pénz. Nagyon sok pénz
Szinte minden tömegkereskedelmi terület óriási növekedési potenciállal kecsegtet az interneten. Nem az a kérdés, hogy lesz-e online piaca, hanem, hogy mikor – véli a szakértő. Egy növekvő piacra idejekorán belépve könnyedén lehet fokozatosan építkezve egy – akár jelentős – szeletet kihasítani. Később, ahogyan sokasodnak a konkurensek, majd megjelennek a nagy nemzetközi szereplők, ez egyre nehezebb lesz.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo