Megéri zöldbe vágni!

Elvileg sikerre számíthatnak azok a vállalkozások, amelyek a fenntarthatóra nyitott, egészséges életre érzékeny vevőket célozzák, mégis viszonylag kevesen használják ki ezt az üzleti lehetőséget.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Egyre több biotermékkel találkozhatunk a multinacionális láncok polcain – élelmiszerrel, organikus ruházattal, tisztító- és tisztálkodószerekkel –, de a bio elvileg kiváló lehetőség a kisebb, manufakturális vállalkozások számára is. Különösen, hogy az ilyen árut keresők igénylik a tanácsadást és azt, hogy az őket érdeklő információkhoz, mint például a termék eredete, hozzájussanak a boltba. Ezeket az elvárásokat leginkább a kisebb üzletekben és nem a hipermarketekben tudják kiszolgálni.

Kép:PP archív

Az Amerikai Egyesült Államokban például a nem élelmiszer típusú biotermékek eladása 2005-ben már 744 millió dollárra rúgott, amely forgalomban a háztartási termékek vitték a prímet. A biovállalkozásokban a szenvedély a legfőbb vezérelv. Általában azok indítanak ilyen céget, akik maguk is ökotudatosan élnek, fontos számukra a fenntartható szemlélet az élet különböző területein. Persze ez még nem garantálja a sikert, különösen nem manapság és különösen nem Magyarországon. A válságot követően a biotermékek magasabb ára sokakat elrettentett, és többen problémaként említik a fogyasztók hiányzó tudatosságát és az üzletfejlesztéshez szükséges források szűkösségét is. Ennek ellenére – vagy talán épp ezért – sok a nyitott üzleti lehetőség a bióban, amely egyre inkább hívó szó lehet az egészségtudatos vásárlók körében.

A legboldogabb a legbióbb
A buddhista tradíciókkal ellenkezik a vegyszer-felhasználás, ezért Bhután tíz éven belül leszokik róluk – idézi a 700 ezer lakosú ország mezőgazdasági miniszterének ígéretét az AsiaPort.hu. Thaiföldön a luxusszállodák már szívesen vásárolják a zöldségeket Bhutánból, mert olcsóbban kapnak biominőséget. Japán ritka gombákat, Amerika pedig biorizst importál. Ha a miniállam Bioparadicsom lesz, akkor nem kellenek vegyszerek a mezőgazdaság számára, viszont a világ összes biopiacán imádni fogják a bhutáni zöldségeket és gyümölcsöket. Nem kis piacról van szó: tavaly 44,5 milliárd euró értékben adtak el biotermékeket a világon. Ha ennek csak egy kis része Bhutánnak jut, akkor a buddhista állam lakóinak boldogságindexe jelentősen megnövekedhet.
Ezt keresik a vásárlók

A vevők az üzletektől elvárják, hogy kellemes hangulatúak, könnyen elérhetőek legyenek, ahol a vásárlás kényelmes – mutat rá a Szent István Egyetem Marketing Intézetének korábban végzett felmérése, amelyet a Biokontroll Hungária Nonprofit Kft. tett közzé. A rendszeresen a bioboltokban vásárlók 68 százaléka számára fontos a minőségbiztosítási rendszer kiépítettsége. Széles választékot keresnek és meghatározó szempont számukra a portfólió összetétele. Elsősorban a forgalmazott termékek tulajdonságai (például a termékek minősége, frissessége) alapján ítélik meg az üzleteket. A nők, a magasabb végzettségűek és a 31 és 45 év közöttiek körében a legmagasabb azok aránya, akik számára fontos boltválasztási szempont, hogy vannak-e ott biotermékek. Arra, hogy ez magyar vagy importáru, azonban kevéssé figyelnek oda.

5 tanács, amely sikerre vihet egy biotermék-üzletet
1. Találjunk piaci rést! Olyan bioüzletbe érdemes belevágni, amely a képzettségünkkel és a szenvedélyünkkel összhangban van. Találjuk meg az utat, ahogy a saját szenvedélyünket átragaszthatjuk másokra. A tisztálkodószerek és a kozmetikai cikkek kézenfekvő bioötletek, de merjünk a nyilvánvalón túl is keresni.
2. Szolgáljunk mintával! Mutassuk meg, hogy hiszünk abban, hogy a fenntartható szemlélet fontos, és hogy a biotermék az élet más területein is változást hoz azáltal, hogy része a „földbarát” életstílusnak. Hozzunk zöld döntéseket: az üzletbe helyezzünk szelektív hulladékgyűjtőt, használjunk energiatakarékos megoldásokat vagy zöldenergiát. A zöldattitűd jó hatással lesz az üzletre.
3. Közvetítsünk tudást! A biotermékeket vásárlók nyitottak az új ismeretekre. Kommunikáljuk a termékek értékét és azt, hogy milyen hatással vannak az egészségünkre. Ha vannak saját tapasztalataink, esetleg kutatásaink, meggyőzőbbek leszünk.
4. A vevők a legjobb reklámozóink! A biotermék leginkább szájhagyomány útján terjed. Az elégedett boldog vevő biztos, hogy elmeséli tapasztalatait az ismerősei körében.
5. A kollégákon múlik! Találjunk olyan kollégákat, akik éppúgy szenvedélyes rajongói a biónak, mint mi. Az alkalmazottaknak is hinniük kell a termékben. Az elkötelezett kollégák hozzájárulnak az üzlet felvirágoztatásához. Ez nemcsak pénzcsinálásról szól, hanem az élet jobbá tételéről is.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo