A februárban végzett online kérdőíves felmérésében részt vevő több mint 11 ezer válaszadó számára a megbízhatóság az elsődleges elvárás egy szállító partnerrel szemben, vagyis az ígért szállítási határidő betartása. Ezt szorosan követi az alacsony ár, illetve az országos szintű lefedettség. Meglepő módon a gyorsaság csupán az ötödik fő szempont, ami ellentmond annak a nemzetközi trendnek, miszerint az online vásárlók a lehető legrövidebb, akár egy-két órán belüli szállítási határidőt igénylik, komoly kihívást okozva ezzel tengerentúli piaci szereplőknek. (A magyar piac legnagyobb online kereskedőinek tapasztalatai szerint csak egy fontosabb van a szállítás sebességénél: az ára.)
A felmérés az eladók és a vásárlók válaszait külön-külön is értékelte. Ez alapján megállapítható, hogy előbbiek számára inkább a logisztikai szolgáltatások alacsony árfekvése a meghatározó, míg utóbbiak valamivel jobban értékelik, ha meghatározhatják, illetve módosíthatják a kiszállítás időpontját, valamint, ha változatos átvételi és fizetési módok közül választhatnak.
Szeretjük, ha a futárszolgálat házhoz jön a csomagért
A válaszadók 49 százaléka szerint a legjobb, ha a futárszolgálat házhoz jön a feladandó csomagért. Mintegy 32 százalékuk részesíti előnyben az átvételi ponton történő csomagfeladást, és mára már 19 százalékuk veszi igénybe erre a célra a különböző csomagautomatákat. A statisztikák szerint a felhasználók egyre kevésbé ragaszkodnak a személyes átvételhez: bár a vásárlók közel negyede még mindig ezt a lehetőséget választja, az utóbbi egy évben 15 százalékról 22 százalékra emelkedett az előre utalással szállítási módot választók aránya.
A Vaterafutár használói között a legnépszerűbb átvételi mód egyértelműen a házhoz szállítás, míg második helyen az átvevőpontok állnak. A csomagautomaták aránya a különböző átvételi módokon belül 2014 és 2016 között 1,7 százalékról 13 százalékra emelkedett, mialatt az átvevőpontok aránya 71 százalékról 45 százalékra csökkent.