Magyar webshopok: irány a külföldi piac!

Nem szabad alábecsülni a nemzetközi értékesítésben rejlő lehetőségek mértékét. 2014 első félévében 21 százalékkal növekedett a Magyarországra érkező PayPal fizetések volumene az elmúlt év azonos időszakához képest.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Magyarországon túl, globálisan szemlélve az adatok továbbra is az online export jelentős bővülését mutatják, amellett, hogy néhány gazdaság esetében a hagyományos export tevékenység volumenének enyhe csökkenése tapasztalható. Hasonló trend látszik például az Európai Unió országaiban, ahol a szállítási költségek relatíve alacsonyak, illetve az országok között nem áll fent vámkötelesség. A magyarországi kereskedők 13 százaléka értékesíti online is termékeit, közülük pedig 33 százalék fogadott megrendeléseket 2012-ben az EU más országaiból. (Az online kereskedelem hazai piaca is bőven növekedhet még.)

Damien Perillat, a PayPal közép-európai piacokért felelős ügyvezetője szerint nem szabad alábecsülni a nemzetközi értékesítésben rejlő lehetőségek mértékét: A magyar online kereskedők megrendelései a PayPal információi alapján legfőképpen Európán belülről érkeznek. A nemzetközi tranzakciók 17%-a az Egyesült Királyságból, 11%- a Németországból érkezik, de Észak-Amerika is jelentős felvevője a magyar kereskedők termékeinek – az átutalások 34%-a érkezik a tengeren túlról. Érdekesség, hogy a magyar online export tekintetében jelentős növekedést produkáló országok szinte változatlanok az elmúlt években. A legkeresettebb kategóriák között a számítógépes játékok, az autóalkatrészek, a szórakoztató-elektronikai készülékek, a divatcikkek, az utazási szolgáltatások és a szoftverek is megjelentek.

Öt tipp, amivel tovább növelheti vásárlói számát!

Sikerfaktorok a magyar kereskedők számára

A magyar online kereskedők sikeréhez jelentősen hozzájárult, hogy számos egyedi, kézműves termék készül az országban, valamint nemzetközi összehasonlításban versenyképesek az árak. A legtöbb nyugati piacokról érkező vásárló azért vásárol külföldről, mert olcsóbb (80%), illetve mert nagyobb a választék azokból a termékekből, amik náluk nem elérhetőek (79%).

A kutatás ugyanakkor rámutat, hogy háromból csak egy nyugat-európai vásárlóban tudatosul, hogy nem saját hazájában található webshopból rendelt. Ez többek között annak is köszönhető, hogy a regionális, köztük a magyar webshopok közül is sokan futtatnak felületeket angol és német nyelven, nemzetközi domain alatt olyan szolgáltatásokkal támogatva, mint a helyi nyelven történő kapcsolattartás, mobiloptimalizált fizetési lehetőség és nemzetközi csomagkövetés.

A technika csodája: tudjuk, mire vágyik a vevő
A klasszikus kereskedelem egyik nagyon fontos eszköze a „follow up”, vagyis az utánkövetés. A probléma, hogy a látogatók jelenetős része első látogatáskor nem vásárol, csak nézelődik, nem más az internetes világban sem. Azonban már meg tudjuk célozni a korábbi látogatóinkat remarketing hirdetéssel.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo