Közösségi média tippek helyi vállalkozásoknak

Bár már minden vállalkozó hallott arról, hogy valamit kezdeni kellene a közösségi médiában rejlő marketing lehetőségekkel, sok kisebb, helyi vállalkozás megretten, hogy nincs elég tartalma, vagy elegendő büdzséje arra, hogy eredményeket érjen el. Tévedés! A közösségi oldalak kifejezetten sokat hozhatnak a helyi vállalkozásoknak.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A kisvállalkozások dinamikus és interaktív közösségi média jelenléttel túlléphetnek korábbi korlátaikon, emellett nem utolsó szempont, hogy mindezt ésszerű időbefektetéssel, vállalható költséggel is elérhetik. Már heti néhány órás munkával komoly tábort építhetünk a leendő vásárlónkból, és az érdeklődés folyamatos fenntartásával ez kör dinamikusan növekszik, napról napra.

A minőségi veri mennyiséget

Nem kell, hogy az összes időnket a közösségi média csatornák kezelésével töltsük. Nem a gyakoriság az üdvözítő a közösségi oldalakon, hanem a rendszeres megjelenés és a minőségi, a látogatókat érdeklő tartalom. Fontos ökölszabály: a minőség mindig veri a mennyiséget. És ez a közösségi média megjelenésre is érvényes ám.

A kisboltokat a vásárlók jelentős része a megbízhatóság és a helyi értékek támogatása miatt választja. Legyünk teljes mértékben átláthatóak, osszunk meg minden lehetséges információt a működésünkről! A vevők értékelni fogják. Csatlakozhatunk helyi ügyekhez is, ezekből kifejezetten jó posztok születhetnek.

Kép:Wikipedia

Használjuk a személyességet!

A közösségi média legnagyobb ereje a szakértők szerint az, hogy közelebb tudja hozni egymáshoz a céget és a vásárlókat. A közösségi oldalak marketingje azoknak a cégeknek igazán hatékony, amelyek képesek valói érzelmeket, közösséget teremteni maguk körül. Ehhez pedig személyes hangvételre van szükség, jól jönnek a sztorik és ha megengedjük, hogy a fogyasztók belelássanak a vállalkozás működésébe. A szakemberek szerint legyünk nyugodtan nyitottak, amennyire lehet, engedjük be a színfalak mögé is az ügyfeleket, hiszen egy kis családi vállalkozás működése mindenképpen érdekes, és a közösségi média megengedi a lazaságot, a közösség pedig szereti, ha például egy cukrászda pultján is „túllát”.

nagyvállalatok komoly marketing stratégiákat építenek, hogyan tehetik személyesebbé a kommunikációjukat – egy helyi vállalkozásnak tulajdonképpen elég csak magát adnia. Micsoda versenyelőny!

Melyik való nekem?
A Facebook és a LinkedIn csak a jéghegy csúcsa, ha a közösségi média világát nézzük. Érdemes körülnézni, mely közösségi hálózatok mire is használhatók. A helyi vállalkozások esetében például fontos lehet a Foursquare, vendéglátóknál a TripAdvisor... Itt talál egy kis segítséget, mielőtt eltévedne a közösségi média dzsungelében.
Ugyanakkor fontos, hogy a személyesség megmaradjon akkor is, amikor tényleges kommunikációra kerül sor. A vevők a közösségi médián keresztül megkereshetnek minket - válaszoljunk átgondoltan, személyre szabottan és odafigyeléssel! Megtérül a befektetett erő.

Ne ijedjünk meg, ha fizetni kell!

A közösségi média felületek hirdetési árai nem igazán rémisztőek a kisvállalkozások számára sem. Ráadásul a különleges és pontos célzási lehetőségek révén, ha odafigyelünk és megtanuljuk a célzás lehetőségeit, helyi vállalkozásként minimális, akár néhány ezer forintos anyagi ráfordítással is elérhetjük a potenciális vásárlóinkat.

Ne féljünk ismételni!

A kisebb vállalkozások sokszor megrettennek arról, hogy profi szövegírók hada nélkül hogyan fognak újból és újból érdekes tartalmat posztolni. De nem kell minden héten újra feltalálnunk a spanyolviaszt. Persze kell egy stratégia, hogy hogyan építjük fel a tartalmat, és muszáj némi energiát fekteti abba, hogy megtanuljuk, milyen posztok működnek jól, de ha ez megvan, ha valami bejött, használhatjuk újra is. A közösségi médiafelületek egyik jó tulajdonsága, hogy a sikeres posztok ismétlésével nem hogy veszítenénk, hanem fokozhatjuk a korábbi eredményt. Valami nagyon népszerű volt egy éve? Új megosztással örüljünk a korábbi sikernek, hiszen az óta bizonyára bővült a kedvelőink száma.

Osztrozics - Timár

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo