A kisvállalkozások dinamikus és interaktív közösségi média jelenléttel túlléphetnek korábbi korlátaikon, emellett nem utolsó szempont, hogy mindezt ésszerű időbefektetéssel, vállalható költséggel is elérhetik. Már heti néhány órás munkával komoly tábort építhetünk a leendő vásárlónkból, és az érdeklődés folyamatos fenntartásával ez kör dinamikusan növekszik, napról napra.
A minőségi veri mennyiséget
Nem kell, hogy az összes időnket a közösségi média csatornák kezelésével töltsük. Nem a gyakoriság az üdvözítő a közösségi oldalakon, hanem a rendszeres megjelenés és a minőségi, a látogatókat érdeklő tartalom. Fontos ökölszabály: a minőség mindig veri a mennyiséget. És ez a közösségi média megjelenésre is érvényes ám.
A kisboltokat a vásárlók jelentős része a megbízhatóság és a helyi értékek támogatása miatt választja. Legyünk teljes mértékben átláthatóak, osszunk meg minden lehetséges információt a működésünkről! A vevők értékelni fogják. Csatlakozhatunk helyi ügyekhez is, ezekből kifejezetten jó posztok születhetnek.
Használjuk a személyességet!
A közösségi média legnagyobb ereje a szakértők szerint az, hogy közelebb tudja hozni egymáshoz a céget és a vásárlókat. A közösségi oldalak marketingje azoknak a cégeknek igazán hatékony, amelyek képesek valói érzelmeket, közösséget teremteni maguk körül. Ehhez pedig személyes hangvételre van szükség, jól jönnek a sztorik és ha megengedjük, hogy a fogyasztók belelássanak a vállalkozás működésébe. A szakemberek szerint legyünk nyugodtan nyitottak, amennyire lehet, engedjük be a színfalak mögé is az ügyfeleket, hiszen egy kis családi vállalkozás működése mindenképpen érdekes, és a közösségi média megengedi a lazaságot, a közösség pedig szereti, ha például egy cukrászda pultján is „túllát”.
nagyvállalatok komoly marketing stratégiákat építenek, hogyan tehetik személyesebbé a kommunikációjukat – egy helyi vállalkozásnak tulajdonképpen elég csak magát adnia. Micsoda versenyelőny!
Ne ijedjünk meg, ha fizetni kell!
A közösségi média felületek hirdetési árai nem igazán rémisztőek a kisvállalkozások számára sem. Ráadásul a különleges és pontos célzási lehetőségek révén, ha odafigyelünk és megtanuljuk a célzás lehetőségeit, helyi vállalkozásként minimális, akár néhány ezer forintos anyagi ráfordítással is elérhetjük a potenciális vásárlóinkat.
Ne féljünk ismételni!
A kisebb vállalkozások sokszor megrettennek arról, hogy profi szövegírók hada nélkül hogyan fognak újból és újból érdekes tartalmat posztolni. De nem kell minden héten újra feltalálnunk a spanyolviaszt. Persze kell egy stratégia, hogy hogyan építjük fel a tartalmat, és muszáj némi energiát fekteti abba, hogy megtanuljuk, milyen posztok működnek jól, de ha ez megvan, ha valami bejött, használhatjuk újra is. A közösségi médiafelületek egyik jó tulajdonsága, hogy a sikeres posztok ismétlésével nem hogy veszítenénk, hanem fokozhatjuk a korábbi eredményt. Valami nagyon népszerű volt egy éve? Új megosztással örüljünk a korábbi sikernek, hiszen az óta bizonyára bővült a kedvelőink száma.
Osztrozics - Timár