Kezdő vállalkozók nem kapnak állami támogatást első kasszájuk beszerzéséhez. Az onlinekassza.hu értesülései szerint a rendelet értelmében csak az online pénztárgép 2013. évi beszerzéséhez nyújthatnak támogatást és csak a 2013. március 20. előtt engedélyezett kasszák üzemeltetői igényelhetik, a saját tulajdonú, általuk üzemeltetett pénztárgép cseréjére, esetleg akkor, ha a kassza kötelező alkalmazása alól korábban felmentést kaptak. A megoldás az, ha a vállalkozó beszerez egy korábban engedélyezett kasszát, majd azt cseréli online pénztárgépre, ahhoz ugyanis már jár támogatás. Az online adatkapcsolatra képes pénztárgépek cseréjéhez az érintett vállalkozások az adóhivataltól 50 ezer forintos gépenkénti támogatást igényelhetnek, ha azt december 31-ig üzembe is helyezik. Az állam legfeljebb öt gép cseréjét támogatja, legfeljebb 50 ezer forinttal, amelynek mértéke nem minden esetben érheti el a maximumot. Támogatási kérelem december 15-ig nyújtható be az adóhatósághoz, de a támogatást az adóhatóság jóváhagyása nélkül nem lehet a vásárláskor igénybe venni – közölték. (A támogatás egyéb részleteiről innen tájékozódhat.)
A kezdő vállalkozásnak az online pénztárgép beszerzéséhez támogatást nem nyújthatnak, miután értelemszerűen nincs a tulajdonában, illetve üzemeltetésében hagyományos pénztárgép, amit le tudna cserélni, illetve korábbi felmentéssel sem rendelkezhet.
Az onlinekassza.hu arra a kérdésre is választ keresett, hogy amennyiben a vállalkozó bérli valakitől a kasszát, akkor a bérlőnek, vagy a tulajdonosnak kell-e igényelnie a PTGREG adatlapon az üzembehelyezési kódot? A NAV válasza szerint a kódot annak kell igényelnie, aki az online pénztárgépet üzemelteti. Ebben az esetben a bérlő üzemelteti, tehát neki kell regisztrációs kódot igényelnie. A gyakorlatban ez úgy kivitelezhető, hogy az üzemeltető (bérlő) a NAV-tól kapott üzembehelyezési kódot átadja az online pénztárgépet megvásárló tulajdonosnak (bérbe adónak), aki annak segítségével üzembe helyezteti a pénztárgépet.