Két év, kétmillió álláskereső

Az internetet használó felnőttek 48 százaléka fordult az online álláskereső oldalakhoz 2011 óta. A fiatalok a megfelelő mértékű és minőségű munkatapasztalatot, az idősebbek a minél magasabb végzettséget tartják a legfontosabb tényezőnek a munkaerőpiacon.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kapcsolati tőke erejében mind a két korcsoport egységesen hisz – derül ki az NRC Marketingkutató internetes álláskeresési szokásokról készített felméréséből.

Legerősebbnek a mérnöki és pénzügyi diplomákat, legkevésbé versenyképesnek az agrárszakmákat tartják a munkakeresők.

Mekkora érték a diploma?

Az 1500 internetező bevonásával készített kutatás szerint a megszerzett végzettség mindenhatóságában inkább az idősebb korcsoportok hisznek, a fiatalok számára a diploma már kisebb érték, hiszen korosztályukban magasabb arányban találkoznak szintén diplomás versenytársaikkal. Emiatt úgy vélekednek, hogy benyomás alapú szelekció működik a piacon – a magabiztos, megnyerő fellépés, a személyiségből fakadó kvalitások hangsúlyozása többet ér egy állásinterjún, mint maga a diploma.

Jellemző, hogy az álláskeresők csak pár szót beszélnek angolul, annak ellenére, hogy tisztában vannak a nyelvtudás fontosságával. Mindössze egynegyedük angoltudása éri el legalább a középfokú szintet. A második legtöbbek által beszélt nyelv a német, amelyet  14% használ legalább középfokon.

Hatékonyabbak az online csatornák

Az álláskeresés egyre inkább az internethez kötődik. Bár az idősebb internetezők jelenlegi állásukat a fiatalokkal ellentétben még inkább offline csatornákon találták, a jövőben ők is online keresőkkel számolnak azok hatékonysága miatt. A legismertebb álláskereső portál a Profession.hu, itt regisztrálnak a legtöbben és térnek vissza rendszeresen a látogatók. Jelentősen lemaradva követi a listán a cvonline.hu, az expressz.hu, a workania.hu, a jobline.hu és a jobinfo.hu.

Az online álláskeresők több mint 20 százaléka rendelkezik felsőfokú végzettséggel. Köztük kiemelkedően magas a közgazdászok és mérnökök aránya, holott a közvélekedés szerint az utóbbiakból hiány van az országban. A fiatalok munkaerő-piaci fölénye nem pusztán fiatalságukban, hanem a kor kihívásainak megfelelő informatikai képzettségükben is megmutatkozik. Ezzel szemben a jogi és tanári végzettséggel rendelkezőek között felülreprezentáltak az 50+ korosztály tagjai.

Milyen az ideális álláskereső? – Ahogy a toborzók látják
Az álláskeresés nem sétagalopp. Nincsenek azonban könnyű helyzetben azok sem, akik megfelelő embert keresnek az adott feladatra. A HR Portál összeállítása azokat a félelmeket veszi sorra, amelyekkel egy-egy speciális interjúalany személyében szembe kell nézniük a toborzóknak.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo