Karácsonykor nagyot szakíthatnak a webshopok

Az online üzletekben is megkezdődött az ünnepek előtti nagy hajrá: az Egyesült Államokban a karácsonyi bevásárlást megnyitó hálaadás és „fekete péntek” alkalmával az internetes vásárlások csaknem 3 milliárd dollárt tettek ki, hazánkban pedig 46 milliárd forintos forgalmat jósolnak a szakértők decemberre.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Decemberben sokan várják a futárt

A virtuális üzletek idén is tömegeket csábítanak át a zsúfolt plázákból a kényelmes kanapékra: a megkérdezettek 92,4 százaléka el tudja képzelni, hogy idén asztali számítógépén keresztül, 37,7 százaléka pedig azt is, hogy okostelefonján keresztül rendel karácsonyi ajándékot. Összehasonlításképp az Egyesült Államokban a hálaadás és a „fekete péntek” során a megrendelések 15,6 százaléka táblagépről, 8,6 százaléka pedig okostelefonokról érkezett. Bár az online vásárlást elsősorban a férfiak részesítik előnyben, a felmérés szerint a karácsonyi időszakban a nők aránya jelentősen megnő a vásárlók között, várhatóan idén is meghaladja majd az ötven százalékot – derül ki az Allegro Group által üzemeltetett Grando.hu online pláza kérdőíves felméréséből.

Kényelmesen intézzük a karácsonyi bevásárlást

A válaszadók 36 százaléka a karácsonyi nagybevásárlást azért online intézi, mivel így nem kell kimozdulnia, a nyitvatartási időkhöz alkalmazkodnia, vagy épp a csomagokkal bajlódnia. Második helyen a kedvezőbb ár áll (23%), amit szorosan követ a széles kínálat (17%), hiszen a nagyobb üzletközpontok polcai ilyenkor hamar kiürülnek. A válaszadók 14 százaléka pedig azért a neten tervezi megrendelni az ajándékokat, mivel ez kevésbé időigényes, mint a hagyományos vásárlás. (Arra ügyeljünk, hogy a webáruházak nem mindig megfelelően tájékoztatnak az elállási jogokról, visszavételről.)

Okos készülékek karácsonya várható

Szigorúbb szabályok várnak a webáruházakra
Változnak a távkereskedelem jogszabályai, decembertől szigorúbb szabályozás vár a webáruház-üzemeltetőkre, többek között a vevő 14 napig állhat el a szerződéstől és jóvá kell hagynia az ellenértéket is.
A korábbi évekhez hasonlóan az idei ünnepi szezon leginkább keresett termékei várhatóan az elektronikai cikkek lesznek, ezen belül is az okostelefon, a tablet és az okos TV. A háztartási kisgépek piaca az elmúlt egy évben a teljes kereskedelemben kétszámjegyű növekedést4 produkált hazánkban. Ez a tendencia minden bizonnyal a decemberi online vásárlásokban is megmutatkozik majd. A hazánkban is egyre népszerűbb e-book is előkelő helyen áll a slágertermékek között, bár a felmérés szerint egyelőre a papír alapú könyveket részesítjük előnyben. Emellett a lakberendezési cikkek, játékok, ékszerek és parfümök is bekerülnek majd a karácsonyfa alá. Bár sokan úgy vélekednek, hogy ez az időszak egyre inkább a túlköltekezésről szól, a felmérésben résztvevők karácsonyi kívánságlistáján a termékek mellett helyet kapott a szeretet, a béke és a nyugalom is.

Növekedés az elektronikus fizetési módokban

Míg a Medián júniusi kutatásában a vásárlók 73 százaléka válaszolta azt, hogy az áru kézhezvételekor, utánvéttel fizet, a karácsonyi időszakban mégis az elektronikus fizetési módok arányának növekedése várható. Az asztali számítógépen keresztül internetezők csaknem fele (46%) el tudja képzelni, hogy a neten fizet a termékért, szolgáltatásért. A 26-35 év közöttiek ennél nagyobb arányban találják vonzónak az internetes fizetés lehetőségét (57,3%), a magasabb végzettségű válaszadók 63,8 százaléka tartja lehetségesnek, hogy ezt a fizetési módot válassza karácsonyi vásárlása során, és a nők is nyitottabbak mutatkoznak az átlagosnál (48,6%).

Hogyan nyissunk webáruházat – útmutató 5 egyszerű lépésben
Az internetes értékesítés előnyeiről valószínűleg már mindenki hallott, nem könnyű viszont konkrét segítséget kapni a megvalósításhoz. Ebben próbálunk most segíteni. A Piac&Profit szakértője 5 pontban összefoglalta egy webáruház indításának legfontosabb lépéseit.
Inkább a futárt várjuk, mint hogy futkározzunk

A hazai e-kereskedelemben fokozatosan nő az átvevőpontok népszerűsége, ami elsősorban anyagi megfontolásokra vezethető vissza. Ám az év végi időhiányban sokan inkább lemondanak a néhány száz forintos megtakarításról a kényelem javára. A válaszadók 44,6 százaléka vallotta azt, hogy legutóbbi vásárlása során a futárszolgálattal történő kézbesítést választotta. Ez az arány a nyugdíjasok, a városban illetve a községben élők között meghaladta az 50 százalékot.

„A tavaly karácsonyi időszakot követő elégedettségi felmérésünk5 szerint a vásárlók 92,7 százaléka a vállalt szállítási határidőn belül megkapta a megrendelt termékeket, amit 96,1 százalékuk kiválónak illetve a leírásnak megfelelőnek tartott. Idén is Mindent megteszünk azért, hogy ez az arány idén még tovább javuljon.” – mondta Orova Balázs, az Allegro Group HU Kft. B2C üzletág igazgatója.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo