A Facebook jelenlét folyamatosan egyre többe kerül a kisvállalkozásoknak, hiszen egyre kevesebb embert érnek el ingyen, így pedig arra kényszerülnek, hogy növeljék a hirdetési költségeiket. Ugyanakkor a többségük szerint még mindig megéri a legnagyobb közösségi oldalt használni, hogy elérjék a potenciális és meglévő ügyfeleiket – derül ki a Facebooktippek.hu által készített friss felmérésből.
Az eléréscsökkenések és a más változások ellenére továbbra is a legtöbb vállalkozásnak megéri üzleti célból Facebookozni, a vállalkozások 72,7 százaléka vélekedik így. Az elmúlt 2 évben folyamatosan csökkent a Facebook oldalak elérése, de idén tavaszra eljött az az állapot, hogy a vállalkozások jelentős része nem tudja elérni a rajongóit ingyen. „Ennek fényében érdekes, hogy a növekvő hirdetési költségek ellenére nem csökkent azoknak az aránya, akik szerint megéri a cégeknek Facebookozni” – vélekedett a felmérés kapcsán Lévai Richárd online marketing tanácsadó.
Annak ellenére, hogy az elégedettséget nem érintették a Facebook változásai, a célokat és a Facebook használat módját igen. A leglátványosabb változás a Facebookon történő adatbázis építést érintette, ez ugyanis az ötödik helyről a negyedikre ugrott. De feltűnő az is, hogy az új vevőszerzés és a közvetlen értékesítés egyre fontosabb lett, míg a régi vevőkkel történő kapcsolattartás csökkent.
Mark Zuckerberg ingyenes elérés csökkentő stratégiája láthatóan bejött. A vállalkozások ugyanis egyre rendszeresebben hirdetnek a Facebookon, és egyre több pénzt utalnak a közösségi hálózatnak.
Nem véletlen, hogy arra a kérdésre, hogy mit nem szeretnek a Facebookon a második helyre ugrott az egyre többet kell költeni válasz. Az első helyen továbbra is az van, hogy nem jelenik meg minden bejegyzés a rajongóknak.
Ugyanakkor érdekes, hogy kevesebbeknek jelent gondot, hogy a Facebook kezd veszíteni a varázsából. A Facebook trendibb nem lett, éppen ezért ez a válasz inkább arra utal, hogy a cégek már nem egy népszerű eszközt látnak benne, hanem egy olyan kötelező elemet, ami kezd beépülni a mindennapi marketingükbe.
Ugyanakkor örömteli, hogy a cégek egyre jobban ismerik a többi közösségi hálózatot. A Google pluszon, a LinkedIn-en és az Instagramon egyértelműen többet kommunikálnak a cégek, a YouTube és a Pinterest aktvitás nagyjából változatlan, a Twitter és a Foursquare jelenlét azonban jelentősen csökkent.