Itt a lista! Mik a legjobb tárgysorok a hírlevélben?

A legtöbb cég napi, vagy heti rendszerességgel küldi ki a hírleveleit, a felhasználók többsége mégsem nyitja meg ezeket. Bár sokszor a spamszűrők szólnak közbe, sok esetben a hírlevél tárgysora nem kelti fel a fogyasztó érdeklődését. Mutatunk néhányat, amelyek biztos bejönnek!

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: Pixabay

A hírlevél egyszerű és direkt módja az ügyfelek megszólításának, mivel figyelmüket könnyen meg lehet ragadni a postaládában ékeskedő izgalmas tárgysorokkal. Persze nem mindegy, hogy mik ezek a tárgysorok. Ugyanis hiába küldözgetjük a leveleket a feliratkozóinknak, ha azok megnyitás nélkül a kukába kerülnek. Márpedig a legtöbb hírlevélre ez a sors vár: a Silverpop, az IBM felhő alapú marketing szolgáltató leányának kutatása szerint 2014-ben a hírlevelek globális megnyitási rátája 20 százalékos volt volt, azaz minden száz hírlevélből húszat nyitottak meg a felhasználók.

Ez az arány persze nem csak a tárgysor „bűne”, előfordulhat, hogy a hírlevél elakad a szolgáltatók védelmi vonalán, vagy eleve a spamlistába kerül a felhasználónál. (Hogy hogyan kerülheti el ezeket a csapdákat, arról itt olvashat bővebben.) Azonban a tapasztalatok azt mutatják, hogy a tárgysoron múlik szinte minden: ha abban sikerül megragadnunk a felhasználó figyelmét, nagyot javulnak az esélyeink a konverzióra.

A legjobb tárgysorokat több marketingcég is összegyűjtötte, mi most a toplistákból szemelgettük ki a legtanulságosabbakat (illetve magyar megfelelőiket).

A Mailchimp listájának készítéséhez negyvenmillió emailt elemeztek, és ennek alapján állították össze a legjobb, 60-70 százalékos megnyitású rátájú tárgysorokat, amelyek között meglepően kevés a bombasztikus.

(a vállalkozás neve) sales és marketing hírlevele

(a vállalkozás neve) update!

(vállalkozás neve) meghívja önt!

Ehavi (év és hónap) újdonságok

Kellemes ünnepeket kíván (a vállalkozás neve)

10 tipp, hogy ne a kukában landoljon a hírlevél
Ha az ön cége is élénk üzleti kommunikációt folytat vásárlóival, biztosan él a hírlevél kínálta széles körű lehetőségekkel. Szakértőnk azonban rámutat néhány dologra, amelyet érdemes szem előtt tartani.
A tanulság ebben a gyűjtésben, hogy szinte az összes a legnépszerűbb tárgysorok közül tartalmazza a vállalkozás nevét, vagy a pontos dátumot, így ezeknek az elemeknek a használata javíthatja a megnyitási rátát.

A Digital Marketer 125 millió, 2014-ben kiküldött hírlevelet elemzett ki, hogy megtalálja azokat, amelyeket a legtöbben nyitottak meg. Íme, az eredményeik:

Hogyan számoljuk ki az ügyfélértéket?

FONTOS! Még egy napja van, hogy megnézze ezt…

212 blogposzt ötlet…

Csak ezen a hétvégén! Szerezze meg ezt, amíg lehet!

Ennek a lehetőségnek búcsút inthet éjfélkor…

Az eredményeik szerint a felhasználók azokat a hírleveleket nyitották meg, amelynek tárgysorában a készítők időlimitet helyeztek el, azaz a sürgősség érzetét keltették a felhasználókban. Szintén figyelemfelkeltő lehet a három pont használata a tárgysor végén.

Az Alchemy Worx 21 milliárd emailt elemzett, hogy megtalálja a legsikeresebb tárgysorok által használt kulcsszavakat, olyanokat, mint a következők:

Így lőhetünk hatalmas öngólt a hírlevéllel
Nem csak a jogi háttér helytelen ismerete, vagy a nagy adatbázisok rossz kezelése miatt landolhat a hírlevelünk a spamek között, kritikus fontosságú az is, hogy akinek küldjük, hogyan értékeli az általunk küldött tartalmat. Elengedhetetlen továbbá, hogy adjunk lehetőséget a leiratkozásra.
Irány (mint irány vásárolni)

Fontos

Most

Tartalom

Csodálatos

Hasonló, bár némiképp másképp fest az Adestra toplistája, amelyet 2,2 milliárd email elemzése után állítottak össze a legjobb kulcsszavakról:

Ingyenes kiszállítás!

Elérhető

Új

Figyelem

Újdonság

Update

Nyár

Hétvége

Ezeknek a kulcsszavaknak és tárgysoroknak az alkalmazásával a jelek szerint jobb megnyitási ráták érhetőek el, bár érdemes előbb elemezni a célcsoportunkat, és az érdeklődésükhöz illetve a tevékenységünkhöz igazítani a hírlevelünk tárgysorát.

Email-marketinges alaphibák
Nagy, vagy több adatbázis komplex használata esetén a hibalehetőség is megsokszorozódik. Néha a hibákat véletlenül generáljuk, például hibás szoftverbeállításoknak köszönhetően, néha pedig a szakmai tudatlanság a probléma forrása.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo