Így versenyezhetnek a kiskereskedők a webáruházakkal

A webáruházak folyamatosan bővülő választékának ellensúlyozására a kiskereskedőknek nagy gondot kell fordítaniuk a személyes vásárlás előnyeinek kihangsúlyozására, és hogy meggyőzzék a fogyasztókat a hagyományos csatornák használatának egyedülállóságáról.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Egyre szorosabb a verseny a kiskereskedelemben - Kép: Pixabay

Manapság egy kiskereskedelmi üzletben dolgozó alkalmazott munkaköri leírása messze túlnyúlik az eredeti célon, ami a vásárló támogatása vásárlási döntése meghozatalában. Most az alkalmazottak papírhegyeket – visszatérítéseket, hitelkérelmeket, ügyfélszolgálati visszajelzéseket és vásárlói programokba való bejelentkezéseket – kezelnek, melynek eredményeképpen kevesebb időt töltenek az eladótérben a vásárlókkal az értékesítés helyén.

Ráadásul a kiskereskedelmi ágazatban van az egyik legnagyobb fluktuáció a teljes munkaidős és a szezonális alkalmazottak körében. Ez nem csupán rengeteg adminisztrációt és papírmunkát jelent a teljes be- és kiléptetési HR folyamat során, hanem az olyan alkalmazottak folyamatos áradatát is, akik nem ismerik az áruházban használt különféle űrlapokat és folyamatokat.

Az időrabló manuális feladatok automatizálása az egyik terület, ahol a kiskereskedők elkezdtek megtakarításokat elérni. A back office központokban ezek közé tartozik a számlafeldolgozás, az alkalmazottak beléptetése, a leltárkezelés és az incidensek jelentése. Az eladótérben ez mindenre kiterjedhet, kezdve az eladástól és a hitelkérelmek feldolgozásától a garancia-ügyintézésig, a vásárlói programok kezeléséig és a szolgáltatási szerződések megkötéséig. Ezen területek karcsúsítása nem csak a nyereséget növeli, hanem javítja a termelékenységet és az értékesítőknek több ideje marad a potenciális ügyfelekre, a termékek eladására.

A toborzási tevékenység papírmunkáról elektronikus rendszerre való átvitele nagymértékben csökkenti egy új irodai vagy eladótéri alkalmazott felvételének idejét. A folyamat automatizálása azt jelenti, hogy az űrlapok önkiszolgáló portálokon vagy emailben az alkalmazottak rendelkezésére állnak. Hasonlóképpen, az ellenőrző listák egyszerűen összeállíthatók annak nyomon követésére, hogy az összes szükséges dokumentumot összegyűjtötték-e, feldolgozták-e és biztonságosan eltárolták-e. Az új munkavállaló számára ez egy világos és irányított űrlap-kitöltési folyamatot jelent, valamint lehetőséget a bérfizetések, célok, szabadságkérelmek és egyebek ellenőrzésére.

Ügyfélélmény: az ördög a részletekben rejlik!
A legtöbbször az ár dönti el, hogy az ügyfél melyik terméket, vagy szolgáltatást választja, azonban az ügyfélélmény növelésével kikerülhető az árverseny csapdája. Csakhogy itt nem elég a minimumot nyújtani, a részletekre sem árt ügyelni.
Természetesen a kiskereskedelmi ágazat nem minden területét lehet papírmentessé tenni. Ahol feltétlenül szükség van papírra, például számlák, feliratok vagy termék ismertetők, eladáshelyi ösztönző anyagok stb. nyomtatásakor, a folyamatok és a nyomtatási infrastruktúra ott is optimalizálható.

A felügyelt nyomtatási szolgáltatások (MPS) intelligens beviteli szoftverrel és folyamatoptimalizálással történő kombinálásával a kiskereskedők levehetik az adminisztratív feladatok terhét az alkalmazottakról, miközben mérséklik a nyomtatási költségeket, fokozzák a biztonságot és csökkentik a fizikai tárolási igényt.

Az MPS nem csak segít a kiskereskedőknek nyomtatóik karbantartási idejének csökkentésében, hanem meghatározza az eszközpark megfelelő összetételét és elhelyezését is a szervezetben a legnagyobb hatékonyság elérése érdekében, továbbá számos intelligens megoldást honosít meg, amelyek növelik a felhasználók termelékenységét. Ezek közé tartoznak az intelligens beviteli megoldások, amelyek segítenek a kiskereskedőknek egyszerűen átalakítani a manuális dokumentumfeldolgozás időigényes és magas hibaszázalékkal működő űveletét egy gyors és hatékony, automatizált folyamattá. Egy másik ilyen újítás a nyomtatás kiadás, amelynél a dokumentumok bármely eszközhöz – például táblagéphez vagy laptophoz –  hozzárendelhetők, majd egy feloldó kód egyszerű megadásával vagy egy RFID kártya segítségével kinyomtathatók a legkényelmesebben elérhető nyomtatón.

Az okos eladás folyamata már jóval az eladótérbe lépés előtt megkezdődik: a hatékony dokumentumkezelés és a folyamatoptimalizálás segít a kiskereskedőknek abban, hogy alaptevékenységükre fókuszáljanak.

Üzlet és intelligencia – az adatfeldolgozás jövője
A vállalkozásoknak átfogó információkra van szükségük számos területen, ezért alakultak ki a vállalatirányítási rendszerek is. Az adatok bonyolultsága azonban további fejlődéshez vezetett – a következő lépcső az üzleti intelligencia (BI) rendszereké. Szakértőnk segít, mik is ezek.
A kiskereskedőknek olyan rugalmasnak kell lenniük, amennyire csak lehet, hogy agresszív módon legyenek képesek versenyezni a mai többcsatornás értékesítési világban. Ebbe beletartozik, hogy mindig rendelkezésükre álljanak a megfelelő eszközök, amikor alkalom adódik. Például ha egy kiskereskedő riválisa egy akciót hirdet meg, a kiskereskedőnek felkészültnek kell lennie arra, hogy meghirdesse saját ellenakcióját. A feliratkezelő eszközöknek a helyükön és egyszerűen használhatónak kell lenniük, és négy területet – dizájn, publikálás, méretezés és felügyelet – kell felölelniük, mindet egy megoldással kezelve a folyamat karcsúsítása érdekében. Azok a kiskereskedők, amelyek rendelkeznek a feliratozást kezelő nyomtatási megoldásokkal, felülmúlhatják riválisaikat és nem szalasztanak el üzleti lehetőségeket.

A rugalmas nyomtatási megoldások különösen a kiskereskedelmi outlet láncok számára fontosak, amelyeknél a nyomtatási igények gyakran lokalizáltak, és az áruházaknak képesnek kell lenniük dokumentumok – például hirdetések és címkék – helyben történő elkészítésére és kinyomtatására. Nem csupán a sebesség számít, amellyel a helyi áruházak képesek kinyomtatni az anyagokat, hanem az is, hogy a kinézet az egész szervezeten belül egységes legyen. Sablonok és ajánlott tartalmak egy felhőalapú megoldásban való elhelyezése kulcsfontosságú egy korszerű feliratkezelő rendszer esetében. A kiskereskedelmi feliratokat gyakran nagy tömegben nyomtatják. A vezetőknek biztosnak kell lenniük abban, hogy csak az egyes helyszíneken használatos feliratokat nyomtatják ki, és hogy nem lesz késés a kiszállításban. Az elpazarolt anyagok mennyiségének csökkentése, a márkakonzisztencia biztosítása, valamint az üzletek felszerelése a helyi viszonyokhoz való alkalmazkodáshoz mind hozzájárulnak a pénzügyi eredmény növeléséhez.

Költségcsökkentés ÉS hatékonyságnövelés? Nem lehetetlen!
A válságban kényszerű költségcsökkentéseket a legtöbb menedzser és alkalmazott súlyos csapásként éli meg, a lépések nyomában rendszerint zuhanó morál és teljesítmény jár. Pedig ésszerű szervezéssel lehet javítani a hatékonyságon, akár csökkenő létszám mellett is.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo