Így nem lesz terméketlen az uborkaszezon

Sok iparágban a nyár uborkaszezonnak számít, amikor végre van idő olyan dolgokra is, amelyek a hétköznapok rohanásában elsikkadnak. Van néhány remek tippünk, hogy mivel töltheti el Ön és a vállalkozása ezt az időszakot hasznosan.

Kép: SXC

Amikor egy kicsit enyhül a forgalom, és a vevőkkel való kapcsolattartás is lazább lesz, végre van idő olyan dolgokra, amikre a pörgős időszakokban nincs. Ilyen a marketing is. Szombati Orsolya, online marketing szakértő ehhez ad tippeket a Bisnode céginformációs szolgáltató oldalán olvasható legfrissebb blogbejegyzésében.

Fejlesszünk terméket!

Ezek a nyugis napok tökéletesek arra, hogy a különböző osztályok közös meetingeken agyaljanak arról, hogy milyen irányba induljanak tovább. Sokkal könnyebben lehet ilyenkor produktív megbeszéléseket tartani, mert a kollégái nyakán nincs ott a teljesítménykényszer, mint a főszezonban.

Menjünk tréningre!

Lehet, hogy a nyár nem éppen szinonimája a tanulásnak, hiszen iskolás korunktól arra lettünk nevelve, hogy ha hőmérő higanyszála felszökik 25 fok fölé, akkor jön a nyári szünet, és a tankönyveket el lehet süllyeszteni a pincében. De egy kellemes környezetben bárki szívesen eltölt egy kis időt a tanulással, ha ezzel sikeresebb lesz a munkájába, többet kereshet a tanultakkal és új irányokba indulhat el, illetve új kihívásokat kap. Az Ön kollégái is szívesen fognak tréningre menni az irodai malmozás helyett, ha a fenti érveket bemutatja nekik.

Szórakoztassuk a vevőinket!

Végre van idő és lehetőség akár alacsony költségvetéssel is programokat szervezni a vásárlóinknak (családi nap, üzemlátogatás, részt venni fesztiválokon), vagy éppen a marketing csatornáin kicsit lazábban kommunikálni számukra, vicces „home made” videókat készíteni a vállalkozásunk nyári eseményeiről.

Mihez kezdjünk az uborkaszezonban?
Sok kisvállalkozáshoz hamarosan beköszönt a nyári uborkaszezon. Egyesek sajnálják, mások örülnek egy kis pangásnak. A bevétel szempontjából azonban nem kétséges: a pénztárnak és a céges bankszámlának általában nem tesz jót. Szakértőnk tanácsaiból kiderül, hogy mihez kezdjünk a nyáron.
Piackutatás

Itt a tökéletes lehetőség, hogy valóban elvégezzük a piackutatást. A legjobb értékesítők ilyenkor sziporkázhatnak ezzel akár a meglévő vásárlóknál is, hiszen ez egyszerre kapcsolatépítés az ügyféllel és fontos statisztikai információ gyűjtés a cégének. Ugyanígy a konkurens cégeket is kényelmesen be lehet ilyenkor cserkészni…

Kezdjük el kidolgozni az év végi kampányt!

Milyen ajánlat, milyen csatornákon kommunikálva, milyen büdzsével, milyen ajándék- bónusz- extra, milyen mérőszámok, milyen ütemezés, marketing eszközök tervezése (pl. szóróanyagok, vagy a hostessek ruhája), kampány helyszínek lefoglalása. Mindezen kérdésekben most dűlőre juthatunk, így nem az év végi hajrában kell majd ezekkel foglalkoznunk.

Próbáljunk ki új marketing eszközöket!

Ezek a nyugis hónapok remekül használhatóak arra, hogy új csatornákat készítsünk elő, mini teszteket folytassunk, megismerjük az adott eszköz használatát, tanuljunk róla, hogy amikor ősszel bevetjük az új eszközöket, csatornákat, már ne bukdácsoljunk a használatával!

Menjünk csapatépítésre!

A nyár a legjobb alkalom a közös céges bográcsos, grillezős, vízparti vagy szőlős pincei csapatépítésekre. Ne hagyjuk ki ezt a lehetőséget.

Három trükk, ami az uborkaszezonban is bejöhet
Megállíthatatlanul közeleg a nyár, ha még nem tettük, ideje végiggondolni a nyári kommunikációs stratégiánkat. A Facebook 21 ország adatai alapján szakértőnk összeállított néhány megfontolandó tanácsot.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo