Az e-kereskedelemben a karácsonyt megelőző időszak kiemelten fontos, mivel ilyenkor az éves bevételének akár 40 százalékát is realizálhatja egy webáruház. A statisztikák szerint ebben az időszakban rendkívüli mértékben megnő mind a látogatók száma, mind a vásárlási hajlandóság. Így, aki nem készíti fel webáruházát az ünnepekre, az komoly bevételektől eshet el – figyelmeztet szakértőnk, a Webshop Experts blogjának legfrissebb bejegyzése. Segítségükkel összeszedtünk három praktikus tanácsot a felkészüléshez a karácsonyi rohamra.
Használjuk ki a Black Friday körüli hírverést
Mikor kezdődik az ünnepi időszak? Itthon hagyományosan Advent első vasárnapját szokták az ünnepi szezon kezdetének tekinteni, míg a tengerentúlon az úgynevezett „Black Friday”-t, ami a hálaadást követő pénteket jelenti, idén november 27.
Ezen a napon (és jellemzően az azt követő hétvégén) kiemelkedő kedvezményekkel várják a vásárlókat a mind a hagyományos boltok, mind az e-kereskedők. Bár korábban is voltak kezdeményezések, a Black Friday igazán csak tavaly gyűrűzött be a hazai kereskedelembe, ráadásul rögtön kétszer is (az eDigital és a Shopline egy héttel korábban tartotta a „fekete napját”), és a legnagyobb hazai webáruházaknak kiemelkedő sikereket hozott. A tavalyi sikerből kiindulva idén is várhatóan nagy felhajtás lesz a „Black Friday” körül, a nagyobb kereskedők minden bizonnyal reklámkampányokkal készülnek a napra. Bár árakban nehéz versenyezni a nagyokkal, nekik is ajánlott megtartaniuk a maguk „fekete péntekét”, már csak azért is, mert a nagyok hírverése egyfajta ingyen reklámot jelent számukra.
Így valószínűleg a megszokottnál nagyobb látogatószámra számíthatunk ezen a napon, és ez egy kitűnő alkalom arra, hogy kedvezményeket adva (és a vásárláson elért profit egy részéről vagy akár egészéről való lemondással) olyan első vásárlókra tegyünk szert, akik reményeink szerint karácsony előtt még visszatérnek.
Elcsépelt közhely, de igaz: a jövőre úgy tudnunk a legjobban felkészülni, ha elemezzük a múltat. Használjuk a tavalyi számokat referenciaként, hogy megtudjuk a következőket:
- milyen akciók és kedvezmények működtek tavaly,
- mely kulcsszavaink konvertáltak jól,
- melyek voltak a legsikeresebb termékeink,
- mely napok és napszakok voltak a legforgalmasabbak,
- mit csináltak a versenytársaink jól,
- az oldalunkra érkezők milyen demográfiai adatokkal rendelkeztek,
- hogyan viselkedtek a látogatók az oldalunkon,
- mekkora értékben vásároltak,
- hogyan léptek kapcsolatba velünk,
- mi hozta őket a weboldalunkra,
- milyen forrásból jöttek?
Nem kell teljes dizájn átalakítására gondolni, de számos apró változtatást tehetünk, amely nagyban megnövelheti webáruházunk konverzióját.
Visszaszámláló
Kihelyezhetünk egy számlátót a fejlécbe, ami mindig látható az ünnepi időszakban. Ez karácsony napjáig, vagy a még utolsó szállítás vállalási időpontig számlál vissza. Ezzel az egész oldalunkon felkeltjük a sürgősség érzetét, amely egy erős konverziónövelő pont lehet az oldalunkon, hiszen a látogatókat emlékeztetjük arra, hogy lassan abba kell hagyniuk a halogatást, és rendelniük kell.
Karácsonyi dekoráció
Az emberek imádják a karácsonyt. Érzékeltessük velük azt, hogy ünnep van. Nem kell túlzásba vinni, de az oldalra rátekintve látszódjon első pillantásra, hogy az év során vélhetően nem így nézett ki a webáruházunk, és itt már az ünnepekre vagyunk felkészülve. Például kissé átalakíthatjuk a logónkat, a hátteret, vagy a fejlécet, de ha igényünk van rá, akár az egész oldalunk témájának karácsonyi érzést adhatunk. Az ünnepi díszítés olyan üzenetet hordoz a vevők felé, hogy íme egy e-kereskedő, aki készül, és aki törődik a webáruházával, ez erősíti a látogató bizalmát. A karácsonyi dekoráció emellett megnöveli a látogatók vásárlási kedvét, felerősíti bennük a különleges alkalom érzését.
Fejlesszük a keresőnket
Optimalizáljuk a navigációt az oldalunkon. Ilyenkor a vásárlókat gyakran szorítja az idő, így a hatékonyság kulcsfontosságú. Ha a látogatók nem találják meg a navigációs pontokat egyszerűen, könnyen odébb állhatnak.
Egy kutatásban a vásárlók 85 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hagyott már el weboldalt a szegényes design miatt. 83 százalék pedig ugyanezt tette, ha a túl sok kattintást vett igénybe, hogy megtalálják a keresett terméket. Ne adjunk a vásárlóknak okot rá, hogy a konkurenciától vásároljanak.
További tippek itt olvashatók!