1. Fontos a jó tagolás A hirdetés tartalmát nem érdemes összefüggő szöveges formátumban megjelentetni. Jobban szeretik az álláskeresők a strukturált hirdetést. Általában egy hirdetés a következő részekből áll: információk a cégről, pozíciónév, a munkakör leírása, elvárások, amit nyújtunk és jelentkezés/további információ.
3. Adjon vonzó nevet a pozíciónak Az állás neve legyen figyelemfelkeltő, semmiképpen se elkoptatott. Például „Titkárnő” helyett lehet „Menedzserasszisztens” pozíciónevet használni.
4. Vezesse az álláskeresőket Írja le az álláskeresőknek, pontosan mit kell tenniük, ha pályázni szeretnének. Az „Információ: …” szófordulat helyett érdemes a következő mondatot alkalmazni: „Amennyiben a hirdetés felkeltette az érdeklődését, és szeretne egy dinamikus csapat tagja lenni, KATTINTSON IDE, és küldje el fényképes önéletrajzát, valamint motivációs levelét.”
5. Figyelje a konkurencia hirdetéseit Mielőtt megfogalmazza saját álláshirdetését, nézze meg a konkurens cégek vagy a hasonló munkatársat kereső vállalatok hirdetéseit; ők mivel csábítják az álláskeresőket. A legjobb jelentkezőkért már az álláshirdetés megfogalmazásakor harcolni kell.
6. Válaszoljon automatikusan Gyakori panasz az álláskeresők részéről, hogy az állás meghirdetője részéről nem érkezik válasz, aminek gyakran ennek időhiány az oka. Ha automatikus választ használ a beérkező pályázatok első visszajelzésére, máris más lesz a pályázók hozzáállása a céghez és a munkalehetőséghez.
7. Fogalmazza újra hirdetését A pozíció újrafogalmazása, átnevezése és újrahirdetése bővítheti a pályázatok számát. Különösen akkor hatásos, ha összetett munkakörökről van szó. Például egy műszaki termékeket értékesítő munkakörnél éppúgy kereshetünk egy értékesítési vénával rendelkező műszaki végzettségű, mint egy kereskedelmi végzettségű, de műszaki affinitással rendelkező jelöltet. Ennek megfelelően más-más munkaköri megnevezések alatt hirdethetünk.
8. A juttatásokat se hallgassuk el Ha tehetjük, adjunk mindig korrekt tájékoztatást a várható jövedelemről és az egyéb juttatásokról, még akkor is, ha ettől a pozíció kevésbé vonzó. Ne írjuk soha, hogy „versenyképes" ajánlat, ha az nem az.
Forrás: monster.hu