Így építsen bizalmi kultúrát

2017. november 07. kedd - 09:01 / piacesprofit.hu
  •    

Nem titok, hogy a vezető személye az egyik legfontosabb egy vállalat irányításában, az általa kialakított értékek határozzák meg a munkatársak minőségi, lojális együttműködését. Az igazi művészet valójában abban rejlik, hogy mindez hogyan érthető el. Íme, 3 tipp Chris Oberbecktől, az Entrepreneuer.com vendégszerzőjétől arra, hogyan építhetsz bizalmi kultúrát vállalkozásodban:

  1. Építs valódi kapcsolatokat! Számos vezető megfeledkezik arról, hogy amit elért, a mögötte álló emberek segítségének is köszönhető, nélkülük nem itt tartana. A munka világában semmi sem épít nagyobb bizalmat annál, mint amikor a befektetett munkát elismerik, megköszönik! Ugyanakkor a rendszeres csapatépítő események, tréningek bevezetése – még ha első hallomásra nem is gondolnánk – szintén nagyon sokat képes változtatni az emberi kapcsolatokon.

    elsőrendű a bizalom

    Kép: SXC

  2. Csak olyat ígérj, amit meg is tudsz tartani! Talán nem is hinnénk, hogy a felelőtlen, meg nem valósított kijelentések milyen gyorsan képesek romba dönteni az ember bizalmi indexét. Nem attól leszel elismert, ha mindig mindent jól csinálsz, a kudarcok éppen arra jók, hogy változtatni tudjunk. Ha egyértelműen, nyíltan, félelmek nélkül kommunikálsz, sokkal többet érhetsz el, mint gondolnád! A siker a kudarcból eredő tanulásban rejlik!
  3. Teremts egyértelmű helyzetet! Döntő fontosságú, hogy a munkatársaid tisztában legyenek a vállalat stratégiájával, jövőbeni céljaival. Ahhoz, hogy a helyes irányba induljanak, ismerniük kell a végállomást is. A hatékony együttműködés alapja a bizalom!

„Súlyosan téved az a vállalkozó, vagy menedzser, aki csak a formális pozíciójára épít és elhiszi magáról, hogy minden nézőpontot ismer. A bizalmi környezet felépítéséhez először is neki magának kell bizalomra méltó módon működnie a saját szerepében”. – teszi hozzá a három ponthoz Ferling József, kommunikációs szakértő.

Akit beskatulyáznak, soha nem fog lelkesen dolgozni
Szeretjük kategóriába tenni az embereket – a munkahelyen is: kitűnő, közepes, gyenge. Ám a módszer káros a cég számára – munkatársaink árnyalt megítélésével sokkal többet érhetünk el.

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor