Felesleges, több millió forintos kiadás a névjegykártya – a kapcsolatépítés új korszaka jön

Elérheti az 1,5 - 2 millió forintos tételt is egy átlagos hazai kkv éves névjegykártya gyártásának összköltsége annak ellenére, hogy bár a kapcsolatépítéshez szükség van egy átnyújtható információhordozóra, a kis papírlapot már költséghatékony, digitális megoldással is lehet helyettesíteni. Mindemellett a pénzintézetek, biztosító társaságok pusztán a papíralapú névjegyeik felhasználásának drasztikus csökkentésével megfelelhetnek az MNB Zöld Ajánlásának - derül ki a Card in Move, hazai alapítású okos névjegyeket fejlesztő vállalat összefoglalójából. A fenntartható, takarékos szemléletmód mellett a digitális névjegyek használata új univerzumot nyit meg a networkingben, hiszen az üzleti célú közösségi média felületek azonnali megosztására is alkalmas.

Az éves névjegykártya budget nagyban függ a cég méretétől, az iparágtól, a tevékenység típusától és az üzleti kapcsolatok számától. Egy kisebb vállalkozásnak csak néhány száz névjegykártyára van szüksége évente, míg egy nagy multinacionális vállalatnak több tízezerre.

Elképesztő mennyiségű névjegyet rendelnek a cégek
Elképesztő mennyiségű névjegyet rendelnek a cégek
Fotó: Depositphotos

Az üzleti kapcsolatok és a munkavállalók száma is befolyásolja ezt a számot, mindemellett a rendezvényeken, konferenciákon való részvétel és az üzleti utazások is növelhetik a szükséges névjegykártyák számát, nem is beszélve egy-egy változást lekövető újranyomásról.

“Általánosságban elmondható, hogy a cégek gyakran rendelnek új névjegykártyákat évente, hogy biztosítsák a kulcsfontosságú kollégákról elérhető friss információt. Ezeknek a papíralapú névjegyeknek a költsége a vállalat méretétől függően felkúszhat akár évi 1,5 - 2 millió forintra is.” - tette hozzá Baranyai Dávid Atilla, a Card In Move vezérigazgatója.

A költségek mellett az MNB ajánlását is érdemes figyelembe venni

Az MNB évente kiadott Zöld Ajánlása alapján - a névjegyeket egyik legnagyobb számban használó szektornak - a pénzintézeteknek, biztosító társaságoknak érdemes felülvizsgálni a névjegyek gyártási gyakoriságát is, hiszen náluk ez jelentős tétel lehet. Az ajánlás szerint a papírmentes, vagy papírtakarékos ügyintézés megvalósítása fontos cél, melyben nagy szerep juthat az ezrével készülő papíralapú névjegyeknek.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo