Felpörgött a magyar használtautó-piac

A Datahouse adatai alapján az idei első negyedévben jelentősen növekedett a hazai használtautó-piac. A Használtautó.hu és money.hu szakértői szerint a következő hónapokban további ugrás várható, aminek egyrészt a magánvásárlók rég látott aktivitása, másrészt a kedvezőbb hitelkörnyezet és a tavalyinál alacsonyabb kamatszint is megágyazhat.

Ront vagy javít Magyarország megítélésén a soros EU-elnökség?
Milyen újabb öt év elé néz Karácsony Gergely?
Mi lesz a liberalizmussal Magyarországon?
Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Horn Gáborral!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Republikon Alapítvány kuratóriumának elnökétől!

2024. július 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Datahouse statisztikáit vizsgálva 2024 első negyedévében havonta átlagosan 75.400 használt autót adtak el. Ez 13 százalékkal nagyobb használtautó-értékesítési volument jelent, mint az előző év azonos időszakában. A Használtautó.hu portál látogatottsági adatai szintén a kereslet erősödésére utalnak, mert áprilisban a látogatások száma elérte a 12 milliót, ami 15 százalékkal több, mint tavaly áprilisban.

15 százalékkal nagyobb a piaci pezsgés, mint tavaly
15 százalékkal nagyobb a piaci pezsgés, mint tavaly
Fotó: Depositphotos

Ez a szám pedig tovább emelkedhet, hiszen autópiaci és gazdasági szakértők egyhangúlag az idei élénkülés további erősödését jelzik előre a következő hónapokra.

„Több kutatásunk alátámasztja, hogy a tavasz végi, nyár eleji időszakban legaktívabbak a vásárlók. A megszokott jelenségre most az évek óta először stabilan csökkenő átlagárak is ösztönzőleg hatnak, így idén jelentősen élénkülhet a forgalom a használtautó-piacon. Ráadásul az újautó-piaccal ellentétben a használtautó-piacon továbbra sem a flotta-, hanem a magánvásárlók dominálnak. Számukra a megfelelő autó kiválasztása fontos pénzügyi kérdéseket is felvet" – mondta Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője.

A forgalom élénkülését erősítheti a kedvezőbb finanszírozási környezet is, amelyben a hitelkamatok csökkenése még előnyösebb helyzetbe hozhatja az autóvásárlás előtt állókat.

„Pénzügyi oldalról is további élénkülést várunk a használtautók piacán, ahol a vásárlók jellemzően szabadon felhasználható személyi kölcsönökkel egészítik ki a meglévő forrásaikat. Év elején szinte lefeleződtek a hitelkamatok a tavalyi évhez viszonyítva. Az MNB adatai alapján 2023 májusában a forint alapú személyi hitelek átlagos hitelköltség mutatója 19,45 százalék volt, míg jelenleg már 11,93 százalékos THM-mel is vehető fel hitel a kedvezőbb kölcsönöket választva. Ugyanakkor továbbra is több százezer forint spórolható a visszafizetendőn, ha összehasonlítjuk a hiteleket, mert a jelenlegi kínálatban is vannak ennél jóval drágább konstrukciók” – kommentálta a felfutást Korponai Levente, a money.hu vezetője. A szakember kiemelte, hogy egy olcsóbb hitel segítségével ugyanolyan havi törlesztőrészlet mellett jobb autót választhatnak a vevők.

Véleményvezér

Lázár Jánosnak nem megy a Fanta-matek

Lázár Jánosnak nem megy a Fanta-matek 

A Fanta-botrány és a műbalhé.
Magyar Péter szerint egy fideszes képviselő titokban megszavazta az Európai Parlament elnökének a néppárti jelöltet

Magyar Péter szerint egy fideszes képviselő titokban megszavazta az Európai Parlament elnökének a néppárti jelöltet 

Újraválasztották Roberta Metsolát az Európai Parlament elnöki tisztségébe.
A szegénység görbén egyedül Szlovákia előz meg minket Európában

A szegénység görbén egyedül Szlovákia előz meg minket Európában 

Egy ország gazdasági teljesítménye és a szegénység között ugyan szigorú az összefüggés, mégis vannak apróbb különbségek.
A magyar agrárbárók átlagos birtokmérete tízszer nagyobb, mint az uniós átlag

A magyar agrárbárók átlagos birtokmérete tízszer nagyobb, mint az uniós átlag 

Rendkívül falánkok a magyar agrárbárók.
Kiderült, hogy milyen típusú orosz rakéta találta el a kijevi gyerekkórházat

Kiderült, hogy milyen típusú orosz rakéta találta el a kijevi gyerekkórházat 

Példátlan állami terrorcselekmény volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo