Használt autó esetén nincs megbízhatóbb a németnél

Világszerte számos használt autó kerül forgalomba az országhatárokon kívül, hiszen a piacok sokszor csak import révén tudják kielégíteni a helyi gépjárműigényt. Németország, Franciaország, Belgium és Olaszország – Európa legnagyobb használtautó-exportőrei – szép számban látják el használt járművekkel a kontinens többi országát. Fontos azonban megjegyezni, hogy az említett országokból származó autók sem mind feddhetetlenek.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég legfrissebb kutatásából kiderül, hogy a Magyarországra behozott járművek között szép számmal fordulnak elő olyanok, amelyeknek futásteljesítménye hamis, illetve amelyek korábban megrongálódtak.

A Németországból importált autók között is akadnak kétes múltúak

A carVertical a magyarországi felhasználók által 2023-ban lekért járműtörténeti jelentéseket elemezve összesítette a külföldről származó járműveket. Tavaly a hazai platformon ellenőrzött import autók 41,3 százaléka Németországból, 18,5 százaléka Olaszországból, 8,2 százaléka Franciaországból, 8 százaléka Belgiumból, 4,5 százaléka pedig Ausztriából érkezett.

10-ből 4 jármű tehát Németországból került Magyarországra. A kutatás szerint a Németországból importált használt autók 3,4 százaléka mutatott hamis kilométeróra-állást, 22,8 százaléka pedig korábban sérült. Az olaszországi autók 4,8 százalékánál módosították a kilométer-számlálót, és 13,1 százalékuk szenvedett kisebb-nagyobb balesetet. A legtöbb kár a francia és a belga járműveket érte – a 41,2 százalékos, illetve a 40,2 százalékos arány arra utal, hogy a hazai vásárlóknak különösen óvatosnak kell lenniük, ha ezekből az országokból szereznek be autót. A futásteljesítmény-csalás itt is elterjedt: a francia és a belga járművek 3,3 százalékának hamisították meg a kilométer-számlálóját.

„A legnagyobb európai használtautó-exportőr egyértelműen Németország, amely tekintve, hogy az autópálya-infrastruktúrája kiváló, sok nagy futásteljesítményű prémium- és dízelautót értékesít más országokban. Általános vélekedés, hogy a németek az átlagosnál nagyobb figyelmet fordítanak a tulajdonukban lévő autókra, illetve a karbantartásukra. Amikor azonban a használt járművek külföldi tulajdonosokhoz kerülnek, bizonyos információk, például a szervizelőzmények vagy akár a futásteljesítmények is meghamisíthatók, ami komoly kockázatot rejt magában” – árulja el Matas Buzelis autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője.

Véleményvezér

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo