Használt autó esetén nincs megbízhatóbb a németnél

Világszerte számos használt autó kerül forgalomba az országhatárokon kívül, hiszen a piacok sokszor csak import révén tudják kielégíteni a helyi gépjárműigényt. Németország, Franciaország, Belgium és Olaszország – Európa legnagyobb használtautó-exportőrei – szép számban látják el használt járművekkel a kontinens többi országát. Fontos azonban megjegyezni, hogy az említett országokból származó autók sem mind feddhetetlenek.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég legfrissebb kutatásából kiderül, hogy a Magyarországra behozott járművek között szép számmal fordulnak elő olyanok, amelyeknek futásteljesítménye hamis, illetve amelyek korábban megrongálódtak.

A Németországból importált autók között is akadnak kétes múltúak

A carVertical a magyarországi felhasználók által 2023-ban lekért járműtörténeti jelentéseket elemezve összesítette a külföldről származó járműveket. Tavaly a hazai platformon ellenőrzött import autók 41,3 százaléka Németországból, 18,5 százaléka Olaszországból, 8,2 százaléka Franciaországból, 8 százaléka Belgiumból, 4,5 százaléka pedig Ausztriából érkezett.

10-ből 4 jármű tehát Németországból került Magyarországra. A kutatás szerint a Németországból importált használt autók 3,4 százaléka mutatott hamis kilométeróra-állást, 22,8 százaléka pedig korábban sérült. Az olaszországi autók 4,8 százalékánál módosították a kilométer-számlálót, és 13,1 százalékuk szenvedett kisebb-nagyobb balesetet. A legtöbb kár a francia és a belga járműveket érte – a 41,2 százalékos, illetve a 40,2 százalékos arány arra utal, hogy a hazai vásárlóknak különösen óvatosnak kell lenniük, ha ezekből az országokból szereznek be autót. A futásteljesítmény-csalás itt is elterjedt: a francia és a belga járművek 3,3 százalékának hamisították meg a kilométer-számlálóját.

„A legnagyobb európai használtautó-exportőr egyértelműen Németország, amely tekintve, hogy az autópálya-infrastruktúrája kiváló, sok nagy futásteljesítményű prémium- és dízelautót értékesít más országokban. Általános vélekedés, hogy a németek az átlagosnál nagyobb figyelmet fordítanak a tulajdonukban lévő autókra, illetve a karbantartásukra. Amikor azonban a használt járművek külföldi tulajdonosokhoz kerülnek, bizonyos információk, például a szervizelőzmények vagy akár a futásteljesítmények is meghamisíthatók, ami komoly kockázatot rejt magában” – árulja el Matas Buzelis autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo