Használt autó esetén nincs megbízhatóbb a németnél

Világszerte számos használt autó kerül forgalomba az országhatárokon kívül, hiszen a piacok sokszor csak import révén tudják kielégíteni a helyi gépjárműigényt. Németország, Franciaország, Belgium és Olaszország – Európa legnagyobb használtautó-exportőrei – szép számban látják el használt járművekkel a kontinens többi országát. Fontos azonban megjegyezni, hogy az említett országokból származó autók sem mind feddhetetlenek.

A carVertical autóipari adatszolgáltató cég legfrissebb kutatásából kiderül, hogy a Magyarországra behozott járművek között szép számmal fordulnak elő olyanok, amelyeknek futásteljesítménye hamis, illetve amelyek korábban megrongálódtak.

A Németországból importált autók között is akadnak kétes múltúak

A carVertical a magyarországi felhasználók által 2023-ban lekért járműtörténeti jelentéseket elemezve összesítette a külföldről származó járműveket. Tavaly a hazai platformon ellenőrzött import autók 41,3 százaléka Németországból, 18,5 százaléka Olaszországból, 8,2 százaléka Franciaországból, 8 százaléka Belgiumból, 4,5 százaléka pedig Ausztriából érkezett.

10-ből 4 jármű tehát Németországból került Magyarországra. A kutatás szerint a Németországból importált használt autók 3,4 százaléka mutatott hamis kilométeróra-állást, 22,8 százaléka pedig korábban sérült. Az olaszországi autók 4,8 százalékánál módosították a kilométer-számlálót, és 13,1 százalékuk szenvedett kisebb-nagyobb balesetet. A legtöbb kár a francia és a belga járműveket érte – a 41,2 százalékos, illetve a 40,2 százalékos arány arra utal, hogy a hazai vásárlóknak különösen óvatosnak kell lenniük, ha ezekből az országokból szereznek be autót. A futásteljesítmény-csalás itt is elterjedt: a francia és a belga járművek 3,3 százalékának hamisították meg a kilométer-számlálóját.

„A legnagyobb európai használtautó-exportőr egyértelműen Németország, amely tekintve, hogy az autópálya-infrastruktúrája kiváló, sok nagy futásteljesítményű prémium- és dízelautót értékesít más országokban. Általános vélekedés, hogy a németek az átlagosnál nagyobb figyelmet fordítanak a tulajdonukban lévő autókra, illetve a karbantartásukra. Amikor azonban a használt járművek külföldi tulajdonosokhoz kerülnek, bizonyos információk, például a szervizelőzmények vagy akár a futásteljesítmények is meghamisíthatók, ami komoly kockázatot rejt magában” – árulja el Matas Buzelis autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője.

Véleményvezér

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.
Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök

Súlyos kritikát kapott a magyar köztársasági elnök 

Ezt a kritikát nem teszi zsebre a köztársasági elnök.
A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb

A nyugdíjkorhatár utáni várható élettartam Magyarországon a legkevesebb 

A magyar egészségügy bizonyítványa a leggyengébb.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo